Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος καθώς και τα σκουρόχρωμα πλαστικά προστατευτικά του αμαξώματος δεν σου επιτρέπουν να αμφισβητήσεις τον διττό προσανατολισμό του S60 Cross Country. Το σύστημα τετρακίνησης συνδυάζεται κατά αποκλειστικότητα με τον πεντακύλινδρο κινητήρα diesel των 2,4 λίτρων απόδοσης 190 ίππων
Διαθέτει τις αναλογίες ενός κλασσικού sedan, την ποιότητα των χαρακτηριστικών ενός Volvo και τον διττό προσανατολισμό ενός crossover.
To S60 αποκτά τα διακριτικά Cross Country και μαζί με αυτά τις απαραίτητες αποστάσεις από το συντηρητικό, κατά κανόνα, παράδειγμα του ανταγωνισμού του.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για το πρώτο καθαρόαιμo σεντάν που αναζητά την τύχη του μακριά από την άσφαλτο, μακριά από μια διαρκώς επαναλαμβανόμενη καθημερινότητα.
Στη φαρέτρα του, πέρα από την αξιοσημείωτη παράδοση της Volvo στην κατηγορία των crossover, διαθέτει τη μεγαλύτερη, κατά 6,5 εκατοστά, απόσταση από το έδαφος, όπως και εκείνα τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν να διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις του S60.
Τα σκουρόχρωμα πλαστικά προστατευτικά του αμαξώματος πραγματοποιούν τις απαραίτητες συστάσεις πολύ πριν η «ποδιά» του πίσω προφυλακτήρα αποκαλύψει με κάθε επισημότητα την ακριβή ταυτότητα του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό η ιδιαιτερότητα των προδιαγραφών του αντικατοπτρίζεται σε πολύ συγκεκριμένες εξοπλιστικές επιλογές.
Τα δερμάτινα καθίσματα με τη γενναιόδωρη πλευρική στήριξη, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων όπως και οι προηγμένες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας συνθέτουν, σε συνδυασμό με τις ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών και τα ελαστικά υψηλού προφίλ, τoν εξοπλιστικό κατάλογο της μοναδικής έκδοσης που συναντάς στην γκάμα του S60 Cross Country.
Το πλήθος των διακοπτών που φιλοξενεί η κεντρική κονσόλα αποτελεί τη μοναδική πρόκληση, καθώς ο σχεδιασμός του θαλάμου επιβατών παραμένει λιτός, γεγονός που δεν ευνοεί μόνο την εργονομία αλλά και την ταχύτητα προσαρμογής του οδηγού σε ένα άγνωστο για εκείνον περιβάλλον.
Κρίνοντας από τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στις επιφάνειες του ταμπλό αλλά και από την απουσία τριγμών παρόμοια είναι η συνέπεια -σε σχέση με τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του Volvo S60- που χαρακτηρίζει και τα ποιοτικά στάνταρ του θαλάμου επιβατών.
Στο αριστερό κάθισμα της έκδοσης D4, ο συνδυασμός του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων κάνει τα πράγματα να δείχνουν πιο εύκολα από ό,τι στην πραγματικότητα είναι.
Δεν είναι μόνο οι 190 ίπποι και τα 400 Nm ροπής που αυξάνουν θεαματικά τις πιθανότητες επιβίωσής σου στους ελληνικούς δρόμους, αλλά κυρίως ο τρόπος με τον οποίο το οκτατάχυτο Geartronic διαχειρίζεται τη μονίμως… πλεονασματική απόδοση του τετρακύλινδρου κινητήρα.
Στην αυτόματη διαμόρφωση η μετάβαση από τη μια σχέση μετάδοσης στην άλλη πραγματοποιείται υποδειγματικά. Απουσία paddles, θα χρειαστεί να καταφύγεις στον παραδοσιακό επιλογέα ώστε να παρακάμψεις τις αποφάσεις της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου, κάτι που δεν μετριάζει ωστόσο ούτε την αποτελεσματικότητα του οκτατάχυτου κιβωτίου ούτε τη δυναμική του σουηδικού crossover.
Οι επιδόσεις δεν λείπουν, όπως δεν λείπει και η αποδοτικότητα που οφείλει ένας σύγχρονος πετρελαιοκινητήρας να προσφέρει. Σύμφωνα με τη Volvo, το S60 Cross Country επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,7 δευτερόλεπτα, με τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να διαμορφώνεται στα 4,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Σε πραγματικές συνθήκες, η παραπάνω «επίδοση» πολύ δύσκολα πρόκειται να επαληθευθεί, εξίσου δύσκολα ωστόσο πρόκειται και να αποκτήσει διψήφιο… μέγεθος.
Με τη χαρακτηριστική χροιά του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα να περνά συχνά-πυκνά στον θάλαμο επιβατών, διατηρώντας την επαφή σου με την πραγματικότητα, ο λόγος περνά στην ανάρτηση.
Η απόσταση που σε χωρίζει από το έδαφος έχει μεγαλώσει, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο το πλαίσιο… προσεγγίζει τις προκλήσεις της ελληνικής ασφάλτου.
Η ποιότητα κύλισης έχει βελτιωθεί, καθώς οι νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης εξασφαλίζουν την απαραίτητη διαλλακτικότητα, χωρίς παρόλα αυτά να αμφισβητούν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Οι κλίσεις του αμαξώματος παραμένουν περιορισμένες, την ίδια στιγμή που το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (Torque Vectoring Control) λειτουργεί προληπτικά, προλαμβάνοντας την εμφάνιση της υποστροφής και αποκαθιστώντας, σε δεύτερο χρόνο, την εμπιστοσύνη σου στο μάλλον φτωχό σε πληροφορία σύστημα διεύθυνσης.
Η απουσία τετρακίνησης δεν αποτελεί ουσιαστικό εμπόδιο για την κίνησή σου μακριά από την άσφαλτο. Στο χώμα τα 20,1 εκατοστά της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος περισσεύουν, ενώ το υψηλότερο προφίλ των ελαστικών ενισχύει την ικανότητα του πλαισίου να προσαρμόζεται με την ίδια ευκολία σε οποιοδήποτε τερέν.
Κείμενο: Γιάννης Αδάναλης
Φωτογραφίες: Σπύρος Κανατάς