Πικνίκ σε αρχαιολογικούς χώρους; Αυτή είναι η ιδέα του Πικ Νικ Urban Festival, μία πρωτοβουλία για την ανάδειξη αναξιοποίητων, συχνά, αρχαιολογικών χώρων που υπάρχουν μέσα στους αστικούς ιστούς των πόλεων. Πρόκειται για το τριήμερο φεστιβάλ που υλοποιείται από το 2012 στη Ρωμαϊκή Αγορά της Θεσσαλονίκης, με μεγάλη προσέλευση νέων κυρίως θεατών, καθώς συνοδεύεται από συναυλίες και προβολές ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους στο ειδικά διαμορφωμένο, υπαίθριο, θερινό σινεμά. Η πρωτοβουλία είναι μια πρόταση της εταιρείας Parenthesis (της ομάδας επαγγελματιών με εμπειρία σε τομείς όπως η πολιτιστική διαχείριση, η επικοινωνία και το web design and development), με σκοπό η Ρωμαϊκή Αγορά Θεσσαλονίκης να επαναπροσδιορίσει τη χρήση της.
Εξαιρετική ιδέα που δίνει ιδιαίτερη ζωντάνια στην περιοχή, η πιο έξυπνη χρήση που έχει γίνει στη Θεσσαλονίκη, εντυπωσιακό αποτέλεσμα, ήταν οι αντιδράσεις των μελών του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, τα οποία εξέτασαν, κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του ΚΑΣ, το αίτημα του Δήμου Θεσσαλονίκης (με την υποστήριξη του οποίου υλοποιείται το φεστιβάλ) για την προσωρινή παραχώρηση χρήσης του αρχαιολογικού χώρου της Ρωμαϊκής Αγοράς Θεσσαλονίκης προκειμένου να πραγματοποιηθεί το εν λόγω φεστιβάλ από τις 26 ως τις 28 Αυγούστου. Φυσικά, δίνοντας και τη θετική γνωμοδότησή τους.
Έτσι, το παραπάνω τριήμερο κάτοικοι και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης δεν έχουν παρά να ετοιμάσουν τα καλαθάκια με τα απαιτούμενα και να μεταβούν στη Ρωμαϊκή Αγορά της πόλης. Εκεί, εκτός από την εμπειρία του να απολαμβάνει κανείς τον χώρο με τον οικείο τρόπο ενός πικνίκ, θα ακουστούν μουσικές από γνωστά και ανερχόμενα μουσικά συγκροτήματα της πόλης, ενώ κάθε βραδιά θα κλείνει με προβολές ταινιών μικρού μήκους και μιας μεγάλου.