Πριν από ένα χρόνο, η Tesla φαινόταν αδιαφιλονίκητη, με τις μετοχές της κοντά σε ύψη ρεκόρ εν μέσω αυξανόμενης αισιοδοξίας για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Τώρα, το μέγεθος της φετινής πτώσης ξαφνιάζει, έχει χάσει περισσότερο από 60% της αξίας της έως το κλείσιμο της Τρίτης, στην χειρότερη πτώση όλων των εποχών, έχοντας εξανεμιστεί 262 δισ.δολάρια από την χρηματιστηριακή της αξία.
Δύο χρόνια από την εισαγωγή της Tesla στον δείκτη S&P 500, οι επενδυτές έρχονται αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα. Ο ανταγωνισμός από καθιερωμένες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνεται, απειλώντας το κυρίαρχο μερίδιο αγοράς της Tesla. Οι αναλυτές δεν βλέπουν τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να αναζωπυρωθεί η έξαρση της ζήτησης για τις μετοχές που παρατηρήθηκε το 2020. Εν τω μεταξύ, η μετοχή είναι περίπου 40% κάτω από το επίπεδο της δημόσιας εγγραφής της.
«Το όλο αφήγημα γύρω από την Tesla ότι θα ήταν ο ηγέτης της αγοράς αρχίζει να ξεφτίζει», αναφέρει ο Jeffrey Osborne αναλυτής της Cowen & Co.
Το πολυαναμενόμενο λογισμικό οδήγησης της εταιρείας και η τεχνολογία μπαταριών της υπολείπονται των χρονοδιαγραμμάτων τους, σημείωσε ο αναλυτής. Εν τω μεταξύ, η φουτουριστική σχεδίαση του Cybertruck μπορεί να το κάνει δύσκολο να πωληθεί ως κύριο όχημα.
Πρόκειται για μία μεγάλη ανατροπή σε σχέση με ένα χρόνο πριν, όταν η αξία της Tesla ήταν σχεδόν 1 τρισεκατομμύριο δολάρια, τα κέρδη ξεπερνούσαν σταθερά τις προσδοκίες και η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα φαινόταν έτοιμη να εκτοξευθεί με περισσότερες χώρες να ανακοινώνουν πολιτικές πράσινης ενέργειας.
Ωστόσο, όταν πρόκειται για αποτιμήσεις, η Tesla εξακολουθεί να είναι η τέταρτη πιο ακριβή μετοχή του δείκτη NYSE FANG, καθώς διαπραγματεύεται σε πολλαπλάσια 33 φορές τα προσδοκώμενα κέρδη για το 2022.
Η Tesla αποτιμάται στα 440 δισ.δολάρια, μακράν περισσότερο από κάθε άλλη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία: η Τoyota, η δεύτερη μεγαλύτερη, αποτιμάται περίπου στο ήμισυ, με πωλήσεις στα 8,9 εκατ.αυτοκίνητα το οικονομικό έτος 2023 που λήγει στα τέλη Μαρτίου, ενώ η Tesla αναμένεται να πωλήσει 1,3 εκατ.αυτοκίνητα, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
«Η Tesla εξακολουθεί να διαπραγματεύεται ως τεχνολογική εταιρεία, ως εταιρεία υψηλής ανάπτυξης, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες», σημειώνουν αναλυτές.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
Το ακριβότερο αυτοκίνητο όλων των εποχών: Δεν είναι αυτό που φαντάζεστε
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News