Η αρχική δημόσια εγγραφή (IPO) της Porsche μπορεί να συμβεί ακόμα και στο τέταρτο τρίμηνο του 2022, όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών της Volkswagen, στην οποία εντάσσεται το brand πολυτελών αυτοκινήτων.
Περιγράφοντας τα βασικά βήματα της εισαγωγής της Porsche στο χρηματιστήριο, ο CFO Arno Antlitz ανέφερε ότι θα ενημερώσει τις αγορές σχετικά με την πρόοδο και το χρονοδιάγραμμα στα τέλη του καλοκαιριού.
«Για μένα, αυτό σηματοδοτεί ένα σημείο καμπής και αποτελεί την ιδανική στιγμή για την πιθανή συναλλαγή, έτσι ώστε να μπουν οι βάσεις για τη στροφή μας προς τα ηλεκτρικά οχήματα» ανέφερε ο CEO της Volkswagen, Herbert Diess.
Οι μετοχές της Volkswagen και της Porsche, η οποία αποελεί τον βασικό της μέτοχο, είδαν άνοδο 4,5% και 5,1% αντίστοιχα από τη στιγμή που οι δύο εταιρείες δημοσίευσαν τις λεπτομέρεις της IPO.
Στα σχέδια αυτά περιλαμβάνεται η εισαγωγή έως και 25% των προνομιούχων μετοχών της Porsche AG, την πώληση 25% συν μιας κοινής μετοχής της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Porsche SE και την καταβολή 49% των εσόδων από την ΙΡΟ στους μετόχους της Volkswagen ως ειδικό μέρισμα.
Mε την αξία της Porsche να βρίσκεται στα 90 δισ. ευρώ (101 δισ. δολάρια), αυτό θα οδηγούσε σε κέρδη της τάξης των 23 δισ. ευρώ για τη Volkswagen: 11 δισ. από τις προνομιούχες μετοχές και 12 δισ. από την πώληση των κοινών μετοχών στην Porsche SE.
Σύμφωνα με τα σχέδια για τα ειδικά μερίδια, η Porsche SE – στην οποία ανήκει το 31,4% της Volkswagen – θα λάβει 3,6 δισ. ευρώ ή περίπου το 30% του ποσού που θα πλήρωνε για το μερίδιο της Porsche AG.
Η Porsche SE, η μητρική εταιρεία της Porsche και των οικογενειών Piech που διατηρούν το 53,3% των δικαιωμάτων ψήφου της Volkswagen, θα εξακολουθήσει να είναι ο κύριος δικαιούχος, σύμφωνα με αναλυτές της Jefferies.
H Porsche AG δεν θα λάβει έσοδα, με βάση τα τρέχοντα σχέδια.
Η Volskwagen ελπίζει ότι με την IPO της Porcshe θα πάρουν τα πάνω τους οι μετοχές της, οι οποίες δεν είχαν τις επιθυμητές αποδόσεις τον τελευταίο χρόνο.
«Δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι η αγοραία αξία (της Porsche) θα μεταφραστεί στην τιμή της μετοχής της VW, εκτός και εάν η δεύτερη αντιμετωπίσει τα διαρθρωτικά ζητήματα με την πολυπλοκότητα brand/προϊόντος» σχολίασαν αναλυτές της Jefferies.
H εκτεταμένη δομή της Volkswagen, στην οποία περιλαμβάνονται επίσης οι μάρκες Audi, Ducati και Lamborghini, θεωρείται εδώ και καιρό ότι αποτελεί «βάρος» γα τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters
Διαβάστε επίσης:
EY: Χρονιά ρεκόρ το 2021 για τις Αρχικές Δημόσιες Εγγραφές
Χάθηκαν στη θάλασσα Porsche, Bentley και Lamborghini αξίας 155 εκατ. δολαρίων
Porsche, Hermès και superyachts: Τα golden boys επέστρεψαν
Πόσο κοστίζει το ακριβότερο αμάξι
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News