Η ιαπωνική φίρμα, πιστή στην υπόσχεσή της, αποκάλυψε το πρωτότυπο μοντέλο προπομπό της νέας γενιάς του Z car, ονόματι 400Ζ το οποίο, ωστόσο όπως ανακοίνωσε η Nissan δεν πρόκειται να έρθει στην Ευρώπη.
Ανεξαρτήτως προορισμού, το 400Ζ θα εξακολουθεί να αποτελεί ένα πισωκίνητο σκληροπυρηνικό sportscar που θα κρύβει στα σπλάχνα του ένα διπλά υπερτροφοδοτούμενο V6 και, όπως αφήνει να εννοηθεί το Ζ Proto Concept, θα υιοθετήσει πολλά από τα τυπικά στοιχεία που στην πορεία του χρόνου έχουν συνδεθεί με το ιαπωνικό sportscar.
Έτσι, το Proto Z υιοθετεί το κίτρινο χρώμα που αποτελούσε συνήθη επιλογή των ιδιοκτήτων του αρχέτυπου 240Ζ αλλά και του 300ΖΧ της δεκαετίας του ΄80.
Επίσης, προφανώς το Ζ Proto διατηρεί τις αναλογίες της εμβληματικής σιλουέτας του μοντέλου, διαθέτοντας την χαρακτηριστική τρίτη κολώνα που προκύπτει από την χάραξη της γραμμής οροφής αλλά και φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν στην λογική της πρώτης γενιάς του μοντέλου.
Φυσικά στην προκειμένη περίπτωση συνδυάζονται με ένα πιο αιχμηρό spoiler και μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα που προσδίδουν μια πιο επιθετική όψη στο πρωτότυπο.
Το πίσω τμήμα παραπέμπει προφανώς στο 370Ζ υιοθετώντας το χαρακτηριστικό οριζόντιο μοτίβο που διατρέχει την πίσω όψη ενσωματώνοντας τα ορθογώνια φωτιστικά σώματα.
Επίσης, ακολουθώντας την σύγχρονη τάση, η νέα γενιά του ιαπωνικού sportscar θα αυξήσει τις διαστάσεις της με δεδομένο ότι το Ζ Proto έχει κατά 12 εκ. μεγαλύτερο μήκος και οριακά μεγαλύτερο πλάτος με τις διαστάσεις του να συνοψίζονται σε 4,382 μ. μήκος, 1,82 μ. πλάτος και 1,31 μ. ύψος.
Επίσης όπως προκύπτει από τις πρώτες εικόνες του απολύτως ρεαλιστικού εσωτερικού ελάχιστα πράγματα πρόκειται να αλλάξουν στην έκδοση παραγωγής. Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία που ξεχωρίζουν, το Ζ Proto ασπάζεται πλήρως την ψηφιακή εποχή διαθέτοντας ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και μια αντίστοιχα ευμεγέθη οθόνη αφής για το infotainment. Βέβαια, στην κορυφή του ταμπλό ξεχωρίζουν τρία αναλογικά όργανα, που τιμούν το παρελθόν αλλά και το sportscar χαρακτήρα του μοντέλου.
Επί του παρόντος, η Nissan δεν έχει ανακοινώσει τεχνικά χαρακτηριστικά, ωστόσο δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται ότι το 400Ζ θα αξιοποιήσει ένα διπλά υπερτροφοδοτούμενο V6 το οποίο θα συνδυάζεται παραδοσιακά με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.
Αυτό που προκαλεί εν μέρει εντύπωση είναι ότι η Nissan δεν προτίθεται να εισάγει το 400Z στην Ευρώπη. Η ανακοίνωση που εξέδωσε αιτιολογώντας την απόφασή της, αναφέρει: «η συρρίκνωση της αγοράς sportscar στην Ευρώπη και οι ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές που αφορούν τις εκπομπές ρύπων, συνεπάγονται ότι η διάθεση του 400Ζ στην Ευρώπη δεν αποτελεί βιώσιμο επιχειρηματικά σενάριο για την Nissan. Οι προτεραιότητες της φίρμας παραμένει η ανανέωση της crossover γκάμας της και η προώθηση της στρατηγικής εξηλεκτρισμού».