Επενδύσεις τουλάχιστον 4 δισ. ευρώ με ορίζοντα το 2030 σχεδιάζει η διοίκηση της Motor Oil στο πλαίσιο του πλάνου ενεργειακής μετάβασης του ομίλου.Όπως ανέφερε η διοίκηση του ομίλου σήμερα κατά την ενημέρωση των αναλυτών για τα αποτελέσματα εννεαμήνου, η Motor Oil «με το μεγαλύτερο επενδυτικό πλάνο ενεργειακής μετάβασης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη», δεσμεύεται για στρατηγικές επενδύσεις σε δύο άξονες:
Πρώτον, ο όμιλος θα επενδύσει για την ανάπτυξη και την ενεργειακή μετάβαση περισσότερα από 2,5 δισ. ευρώ. Κάτω από αυτή την ομπρέλα βρίσκονται οι επενδύσεις στις ΑΠΕ, στρατηγικής σημασίας για τον όμιλο, τα πετροχημικά προϊόντα, το φυσικό αέριο, τα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και σαφώς η απανθρακοποίηση
Δεύτερον, ο όμιλος σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερα από 1,5 δισ. ευρώ για την ενίσχυση των υποδομών και της ανθεκτικότητάς του, όπως: η συντήρηση των εγκαταστάσεών του, η βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας με έμφαση στα logistics, η ψηφιοποίηση, η αποδοτικότητα και έργα HSSE σε έργα, δηλαδή, που ενισχύουν την ασφάλεια των υποδομών και των εργαζομένων. Σημειώνεται δε πως στο Διυλιστήριο του Ομίλου, ένα από τα πιο προηγμένα στην Ευρώπη, γίνονται σημαντικά έργα για τη βελτίωση της ενεργειακής του απόδοσης.
Το πλάνο μετάβασης του ομίλου βασίζεται σε τέσσερις στρατηγικούς πυλώνες:
Ο πρώτος πυλώνας αφορά στη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η νεοσύστατη θυγατρική εταιρεία MORE, αναπτύσσεται δυναμικά, με επενδύσεις και έργα μεγάλης αξίας και κομβικής σημασίας. Ταυτόχρονα, προχωρά στρατηγικά και επεκτείνει τις μονάδες παραγωγής και τις υπηρεσίες της για ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο μέλλον. Ήδη μέσα σε τέσσερα χρόνια ο Όμιλος διαθέτει δυναμικότητα περίπου 800 MW . Σημειώνεται ότι μετά την συμφωνία με τον ΕΛΛΑΚΤΩΡΑ, βρίσκεται πιο κοντά στον επόμενο στόχο της για εγκατεστημένη ισχύ περίπου 1GW, η οποία θα είναι ικανή να τροφοδοτήσει με πράσινη ενέργεια περίπου μισό εκατομμύριο νοικοκυριά. Παράλληλα, η MORE θα διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο έργων σε διάφορα στάδια ανάπτυξης, ισχύος άνω των 2,2 GW. Σε βάθος δεκαετίας η MORE στοχεύει σε μεγιστοποίηση της αξίας και περαιτέρω επέκτασης στοχεύοντας σε εγκατεστημένη ισχύ 2GW έως το 2030.
Ο δεύτερος πυλώνας στον οποίο εστιάζει η διοίκηση, αφορά στο δίκτυο ηλεκτροκίνησης, incharge. Ο Όμιλος συνεχίζει να επενδύει στην κινητικότητα (E-Mobility) αναπτύσσοντας στρατηγικές συνεργασίες και εξοπλίζοντας συνεχώς τα πρατήριά του με σημεία φόρτισης. Μάλιστα, έως το 2023 αναμένονται 1.000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και εγκατάσταση ταχυφορτιστών. Έως το 2030 ο στόχος είναι να φτάσει τα 4.000 σημεία φόρτισης. Με μερίδιο αγοράς πάνω από 30% η Μotor Oil μέσα από τα εμπορικά σήματα Coral και Avin (σε Ελλάδα, Β. Μακεδονία, Σερβία, Κροατία και Κύπρο) σκοπεύει να αναπτύξει ελκυστικούς προορισμούς πελατών σε όλο το δίκτυο λιανικής διευκολύνοντας τη διείσδυση της ηλεκτρονικής κινητικότητας στη ζωή των πολιτών.
Ο τρίτος πυλώνας αφορά την κυκλική οικονομία και τα ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις και στους δύο αυτούς τομείς. Ενδεικτικά αναφέρονται, η εξαγορά της Verd, η Κοινοπραξία με την ΔΕΗ για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, η κατασκευή, σε συνεργασία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, του Αεριοστροβιλικού Σταθμό Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο στην Κομοτηνή και η εξαγορά της Thalis στον τομέα διαχείρισης στέρεων υλικών και αποβλήτων, επεξεργασίας νερού και υγρών αποβλήτων, στην εξοικονόμηση πόρων, ενέργειας και χρήση ΑΠΕ στις υποδομές.
Ο τέταρτος πυλώνας αφορά στη βελτίωση της προσαρμοστικότητας και της βιωσιμότητας του Διυλιστηρίου της Μotor Oil. Υπενθυμίζεται πως το Διυλιστήριο του Ομίλου, που βρίσκεται στην περιοχή των Αγ. Θεοδώρων στην Κόρινθο, αποτελεί το μεγαλύτερο αμιγώς ιδιωτικό βιομηχανικό συγκρότημα της Ελλάδας και θεωρείται ένα από τα πιο σύγχρονα διυλιστήρια της Ευρώπης µε βαθμό πολυπλοκότητας 12,61 (Nelson Complexity Index). Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κατασκευή του Συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας και συντόμως ξεκινάει η επένδυση σε νέα μονάδα προπυλενίου. Παράλληλα συνεχίζονται οι επενδύσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση και την βελτιστοποίηση των υποδομών στο Διυλιστήριο.
Λειτουργικοί και οικονομικοί στόχοι
Σύμφωνα με το πλάνο ενεργειακής μετάβασης ο όμιλος Motor Oil στοχεύει σε:
30% Μείωση των εκπομπών CO2 (Scope 1, 2) έως το 2030
Καθαρές μηδενικές εκπομπές (Scope 1, 2, 3) μέχρι το 2050
Στρατηγικές επενδύσεις για την ενεργειακή μετάβαση ύψους 2,5 δισ. ευρώ έως το 2030
Πάνω από 40% του Ομιλικού EBITDA θα προέρχεται από δραστηριότητες που δεν σχετίζονται με ορυκτά καύσιμα
Λειτουργική ισχύς από ΑΠΕ πάνω από 2,0 GW έως το 2030
Περισσότερα από 4.000 σημεία φόρτισης έως το 2030
«Οι πράσινες επενδύσεις έχουν μπει για τα καλά στο μικροσκόπιο του Ομίλου. Καθώς ο κόσμος αντιμετωπίζει νέες προκλήσεις, ο Όμιλος παραμένει πιστός στην ανάληψη ξεκάθαρης δράσης για την κλιματική αλλαγή, καθώς και στον σχεδιασμό μιας βιώσιμης ενεργειακής μετάβασης», ανέφερε η διοίκηση της Motor Oil.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Motor Oil: Επεκτείνεται στην κυκλική οικονομία με την εξαγορά της Thalis
Motor Oil: Κέρδη – ρεκόρ άνω του 1 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News