Η Mars έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια να πείσει τους καταναλωτές των αναπτυσσόμενων χωρών να τρώνε περισσότερη σοκολάτα, υποστηρίζοντας ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο να διπλασιάσει την αξία των πωλήσεων ζαχαροπλαστικής της στις αναδυόμενες αγορές την πενταετία έως το 2024.
Η μεγαλύτερη σοκολατοβιομηχανία στον κόσμο έχει αναπτύξει τοπικά προϊόντα, όπως ράβδους Snickers στη Βραζιλία, καθώς επιδιώκει να αυξήσει την ποσότητα σοκολάτας που καταναλώνουν οι καταναλωτές σε λιγότερο πλούσιες χώρες, πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο των 7 κιλών ετησίως.
Ο Blas Maquivar, επικεφαλής των παγκόσμιων αναδυόμενων αγορών στο Mars Wrigley, το τμήμα σνακ της εταιρείας, είπε ότι το συγκρίσιμο ποσοστό στις αναδυόμενες αγορές είναι μόλις 500 γραμμάρια, με τους ανθρώπους στην Κένυα και τη Νιγηρία να τρώνε μόλις 200 γραμμάρια κατά μέσο όρο.
«Η ποσότητα σοκολάτας που καταναλώνει ένας Ινδός ή ένας Μεξικανός είναι 10 φορές μικρότερη από έναν Ευρωπαίο», είπε. «Έτσι, υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία να πάμε αυτό το τόσο χαμηλό ποσοστό της κατά κεφαλή κατανάλωσης πιο κοντά στην Ευρώπη».
Η ιδιωτική αμερικανική εταιρεία – της οποίας τα εμπορικά σήματα περιλαμβάνουν επίσης M&M’s και Maltesers – δημιούργησε ένα τμήμα αναδυόμενων αγορών στην επιχείρηση σνακ το 2019.
Ο Maquivar είπε ότι η Mars θεωρεί τις αναπτυσσόμενες αγορές ως μια κρίσιμη ευκαιρία ανάπτυξης για την παγκόσμια αγορά σοκολάτας και έχει θέσει στόχο να διπλασιάσει το μέγεθος του τμήματος με βάση την καθαρή αξία πωλήσεων εντός πέντε ετών.
Μέχρι στιγμής, περίπου τα τρία τέταρτα αυτής της αύξησης προήλθαν από το να πειστούν οι άνθρωποι να τρώνε περισσότερα είδη ζαχαροπλαστικής, αντί να πάρουν μερίδιο αγοράς από τους ανταγωνιστές, πρόσθεσε.
Η αύξηση των πωλήσεων σοκολάτας στις ανεπτυγμένες αγορές «είναι πολύ περίπλοκη υπόθεση». . . Αν πας σε 10 καταστήματα, θα βρεις σοκολάτα σε 10 καταστήματα . . . αλλά αν πάτε στην Πόλη του Μεξικού σε 10 μαγαζιά δεν θα βρείτε σοκολάτα σε πέντε από αυτά. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ινδία», είπε ο Maquivar.
Το μεγαλύτερο τμήμα της Mars αντιπροσωπεύουν οι τροφές και οι υπηρεσίες για κατοικίδια, όμως είναι ταυτόχρονα ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ειδών ζαχαροπλαστικής στον κόσμο, με μερίδιο 12,4% της παγκόσμιας αγοράς, σύμφωνα με το Euromonitor. Η Mars σπάνια αποκαλύπτει οικονομικά στοιχεία, αλλά φέτος είπε ότι οι πωλήσεις της έφθασαν σχεδόν τα 45 δισ. δολάρια. Τα είδη ζαχαροπλαστικής των αναδυόμενων αγορών αντιπροσωπεύουν περίπου 2,5 δισ. δολάρια.
Ωστόσο, με την παχυσαρκία να αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα στην παγκόσμια ατζέντα για την υγεία, η ανάπτυξη στη συνολική αγορά ειδών ζαχαροπλαστικής ήταν αργή: οι παγκόσμιες πωλήσεις αυξήθηκαν με μέσο ρυθμό λιγότερο από 1% ετησίως τα τελευταία 10 χρόνια, σύμφωνα με την Euromonitor.
moneyreview.gr με πληροφορίες από FT
Διαβάστε επίσης:
Τόσο καιρό τρώτε τη σοκολάτα λάθος – Τι πρέπει να κάνετε
Mondelez: Μηδενικοί ρύποι μέχρι το 2050
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News