Ενα ακόμη εργοστάσιο εκτός συνόρων πρόκειται να λειτουργήσει στις 6 Απριλίου η Chipita, ενισχύοντας την παρουσία της στην περιοχή της Κεντρικής Ευρώπης. Πρόκειται για το εργοστάσιο στη Σλοβακία, το οποίο θα διαθέτει γραμμές παραγωγής κρουασάν, αλλά και Bake Rolls, τα προϊόντα που αποτελούν το σήμα κατατεθέν, το «διαβατήριο» της ελληνικής εταιρείας στις ξένες αγορές. Αν και το εργοστάσιο είχε αρχικά προγραμματισθεί να αρχίσει να λειτουργεί εντός του 2020, η πανδημία που ξέσπασε την προηγούμενη χρονιά προκάλεσε αυτή τη μικρή καθυστέρηση.
Την ίδια ώρα, συνεχίζονται οι διεργασίες για την αναζήτηση της κατάλληλης τοποθεσίας για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής κρουασάν της Chipita στις ΗΠΑ. Για τον σκοπό αυτό η εταιρεία έχει προσλάβει ειδικό σύμβουλο εδώ και ένα χρόνο και σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Καθημερινής» τις περισσότερες πιθανότητες συγκεντρώνει η πολιτεία της Τζόρτζια. Τα κριτήρια για την επιλογή της πολιτείας που εξυπηρετεί καλύτερα τα συμφέροντα της Chipita είναι πολλά και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, το εργατικό και το ενεργειακό κόστος.
Το σχέδιο για παραγωγική δραστηριότητα εκ νέου της Chipita στις ΗΠΑ τέθηκε σε εφαρμογή το 2019, όταν η εταιρεία προχώρησε στην εξαγορά του 51% της EPTA America LLC, η οποία εδρεύει στο Νιου Τζέρσεϊ και αποτελεί αποκλειστικό αντιπρόσωπο και διανομέα των προϊόντων της Chipita στις ΗΠΑ και στον Καναδά. Το ακριβές χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή του εργοστασίου δεν έχει προσδιορισθεί ακόμη από την εταιρεία, καθώς πρέπει να οριστικοποιηθεί η τοποθεσία όπου αυτό θα κατασκευαστεί. Πάντως, η Chipita συνεχίζει να αυξάνει τις πωλήσεις της στην περιοχή. Υπενθυμίζεται πως το 2011 η Chipita είχε προχωρήσει στην πώληση της αμερικανικής Nonni’s Foods, ενώ το 2012 περιόρισε σημαντικά τη δραστηριότητά της στις ΗΠΑ, πουλώντας τότε στην εταιρεία B & G Foods δύο σήματά της (New York Style και Old London) καθώς και ένα εργοστάσιο στη Βόρεια Καρολίνα, έναντι 62,5 εκατ. δολαρίων.
Υπενθυμίζεται ότι η Chipita διαθέτει οκτώ ιδιόκτητα εργοστάσια με 38 γραμμές παραγωγής σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ρωσία, Τουρκία και πλέον και στη Σλοβακία. Επίσης, διαθέτει έξι εργοστάσια που λειτουργούν μέσω στρατηγικών συνεργασιών (joint ventures) σε τέσσερις διαφορετικές χώρες, και συγκεκριμένα σε Ινδία, Μαλαισία, Μεξικό και Σαουδική Αραβία. Τα εργοστάσια αυτά διαθέτουν συνολικά 12 γραμμές παραγωγής.
Αύξηση κερδών
Συνολικά, οι πωλήσεις της Chipita το 2020 επηρεάστηκαν ελαφρώς από την πανδημία, καταγράφοντας, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, μικρή πτώση του τζίρου, αλλά την ίδια ώρα σημαντική αύξηση των κερδών. Η αύξηση των κερδών επιτεύχθηκε, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, λόγω κυρίως της μείωσης εξόδων διαφήμισης. Το 2019 οι ενοποιημένες πωλήσεις της Chipita ήταν 567,4 εκατ. ευρώ έναντι 510,2 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους είχαν διαμορφωθεί το 2019 στα 66 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και 89,6 εκατ. ευρώ για την εταιρεία.
Το διεθνές αποτύπωμα της Chipita σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική την καθιστά, αν μη τι άλλο, ελκυστική με πληροφορίες και νέα δημοσιεύματα (σ.σ. στην οικονομική ιστοσελίδα powergame.gr) να κάνουν λόγο για αναθέρμανση του ενδιαφέροντος της Mondelez Inernational να εξαγοράσει την ελληνική εταιρεία. Από τον ιδρυτή, πάντως, και διευθύνοντα σύμβουλο της Chipita, Σπύρο Θεοδωρόπουλο, με τον οποίο επικοινώνησε η «Καθημερινή», τονίζεται ότι δεν υπάρχει καμία διαπραγμάτευση με τον πολυεθνικό κολοσσό.