Home / Προτεινόμενα / H Starbucks «βάζει τα γυαλιά» σε Google και Apple

H Starbucks «βάζει τα γυαλιά» σε Google και Apple

Μπορεί η Apple, η Google και η Samsung να είναι οι Μεγάλες Δυνάμεις του τεχνολογικού κλάδου, αλλά καμιά τους δεν έχει καταφέρει να πείσει τους καταναλωτές να πληρώνουν μέσω του κινητού τους.

Η μοναδική εταιρεία που έχει κάνει «θραύση» με τις πληρωμές μέσω κινητού είναι ηStarbucks. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, το 21% όλων των συναλλαγών στα καταστήματά τις στις ΗΠΑ γίνονται μέσω τη εφαρμογή της για κινητά τηλέφωνα. Οι πελάτες προτιμούν να σκανάρουν το smartphone τους σε έναν ειδικό σαρωτή στο ταμείο από το να δίνουν χρήματα ή τη χρεωστική τους κάρτα.

Μέσω της ειδικής εφαρμογής, οι πελάτες μπορούν επίσης να παραγγείλουν και να προπληρώσουν το ρόφημα ή το γλυκό τους πριν καν φτάσουν στο κατάστημα, ώστε να γλιτώσουν τις ουρές.

Το ότι μία στις πέντε συναλλαγές στα Starbucks πραγματοποιείται μέσω κινητού τηλεφώνου είναι εντυπωσιακή επιτυχία της εταιρείας, αν αναλογιστεί κανείς ότι το αντίστοιχο ποσοστό των πληρωμών μέσω κινητού ήταν μόλις 2,1% στις ΗΠΑ το 2015, για τις λιανικές πωλήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της Mercator Advisory Group.

Δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για τη Samsung και τη Google, δύο πολύ μεγαλύτερες εταιρείες με πολύ μεγαλύτερη απήχηση στον τεχνολογικό κλάδο. Παρ’ όλα αυτά, δεν έχουν κατορθώσει να πείσουν τους πελάτες τους να χρησιμοποιούν το ψηφιακό πορτοφόλι τους όταν συναλλάσσονται μαζί της. Νέα «όπλα» ετοιμάζεται να δοκιμάσει η Facebook η οποία, σύμφωνα με δημοσίευμα τουInformation, σκοπεύει να συνδέσει την εφαρμογή του Messenger με πληρωμές μέσω κινητού.

Η δυστοκία που αντιμετωπίζουν οι τεχνολογικοί γίγαντες στην καθιέρωση των ψηφιακών πορτοφολιών επιβεβαιώνει έναν πολύ βασικό κανόνα της κοινωνιολογίας: δύσκολα αλλάζει κάποιος συνήθειες. Όσο και να διαλαλεί ο διευθύνων σύμβουλος της Apple, Tim Cook, πόσο εκπληκτικό είναι να πληρώνει κανείς μέσω του κινητού του, οι καταναλωτές κάνουν αυτό που ξέρουν. Οι εταιρείες είναι αναγκασμένες να αποδεικνύουν συνεχώς γιατί είναι καλύτερο να πληρώνουμε μέσω smartphone, αντί για κάρτα ή μετρητά, μέχρι να αλλάξουν οι συνήθειες των καταναλωτών.

Τι ήταν, όμως, αυτό που έκανε η Starbucks και τα κατάφερε πρώτη απ’ όλους;

Η δωροδοκία πάντα πιάνει: για να δελεάσει τους πελάτες της, η Starbucks συνέδεσε τη χρήση της εφαρμογής της με το πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών. Αυτό σημαίνει ότι όσο περισσότερο χρησιμοποιεί κανείς την εφαρμογή για να πληρώσει, τόσο περισσότερα δώρα κερδίσει, όπως δωρεάν καφέδες ή γλυκίσματα. Αν και κάποιοι πελάτες της αλυσίδας έχουν εκφράσει παράπονα για τις τελευταίες αλλαγές στο πρόγραμμα επιβράβευσης, η δωροδοκία πάντα φέρν

Το δέλεαρ των εκπτώσεων απέδωσε καρπούς και στην περίπτωση της αλυσίδας Wal-Mart, όταν προσπαθούσε να πείσει τους πελάτες της να χρησιμοποιούν την εφαρμογή σύγκρισης τιμών.

Γιατί να μην χρησιμοποιήσουν ανάλογα «δολώματα» και η Apple ή η Facebook; Αν, για παράδειγμα, η Apple πίστωνε με 1 δολάριο ή ένα δωρεάν τραγούδι μέσω iTunes τους πελάτες της που κάνουν πληρωμές 20 δολαρίων μέσω κινητού, πολλοί θα έβλεπαν την εφαρμογή με «άλλο μάτι».

Εκτός από τα χρηματικά ανταλλάγματα, όμως, υπάρχουν και τα χρονικά ανταλλάγματα. Για τους «μανιακούς» του καφέ κάθε λεπτό μετράει, ιδίως αν είναι πρωί και τρέχουν να προλάβουν τη δουλειά τους. Αυτό η Starbucks το έχει καταλάβει καλά δίνοντας στους πελάτες που χρησιμοποιούν το app τη δυνατότητα να γλιτώνουν τις ουρές.

Οι μεγάλοι παίκτες της τεχνολογίας θέλουν να χρησιμοποιήσουν τις πληρωμές μέσω κινητών τηλεφώνων για να «καθηλώσουν» τους χρήστες στα smartphone και τις διαδικτυακές υπηρεσίες. Το πρώτο που θα πρέπει να πετύχουν είναι να τους πείσουν γιατί να μπουν σε αυτή τη διαδικασία.

Πηγή:insider.gr

About Vassilis Batzis