Πάμε για μεγάλο τελικό
Ο Βρετανός οδηγός διατήρησε το προβάδισμα στην κούρσα από την αρχή μέχρι το τέλος. Μείωσε τη διαφορά του από το Ρόσμπεργκ στους 19 βαθμούς ενώ απομένουν 50 βαθμοί να μοιραστούν στους δυο τελευταίους αγώνες της χρονιάς. Ο Φερστάπεν τιμωρήθηκε, ο Φέτελ τιμωρήθηκε τελικά τους 15 βαθμούς της 3ης θέσης πήρε ο Ρικιάρντο.
Με τη θερμοκρασία αέρα στους 19 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 48 βαθμούς Κελσίου εκκίνησε ο 19ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος στην πίστα Hermanos Rodriquez του Μεξικό.
Η Pirelli είχε στη διάθεση όλων των ομάδων τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας της: Μέση, μαλακή, πολύ μαλακή. Οι Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ. Ράικονεν, Φέτελ, Πέρεζ, Αλόνσο, Μάγκνουσεν, Μπάτον. Γκουτιέρεζ, Οκόν, Κβίατ, Γκροζάν, Βερλάιν εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα. Οι Φερστάπεν, Ρικιάρντο, Χούλκενμπεργκ, Μάσα, Μπότας, Σάινθ εκκίνησαν με την πολύ μαλακή. Ο Νάσρ έβαλε τη μέση γόμα στην εκκίνηση έτσι υπήρχαν όλες οι διαθέσιμες γόμες στο grid.
Ο αραιός αέρας λόγω υψομέτρου (2.2km) και η μεγάλη ευθεία οδήγησαν σε τελικές ταχύτητες ρεκόρ.
Από την Pirelli έδιναν ως πιθανές στρατηγικές τα δυο πιτ στοπ με μαλακή/μαλακή/μέση γόμα και τα τρία πιτ στοπ με πολύ μαλακή/πολύ μαλακή/μαλακή/μαλακή γόμα.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Χάμιλτον να γλιστρά στην πρώτη στροφή και να πατά εκτός πίστας στο γρασίδι. Πίσω του ακούμπησαν οι Ρόσμπεργκ, Φερστάπεν χωρίς δράμα, οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και το χαρακτήρισαν αγωνιστικό. Οι Γκουτιέρεζ, Έρικσον και Βερλάιν χτύπησαν και ο αλυτάρχης ενέπλεξε το αυτοκίνητο ασφαλείας για δυο γύρους ώστε να καθαρίσει η πίστα. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν αλλά το έκριναν αγωνιστικό. Ο Ρικιάρντο άδραξε την ευκαιρία μπήκε και έβαλε τη μέση γόμα. Βγαίνοντας πέρασε τον Κβίατ και ήταν στην 16η θέση.
Στον 5ο γύρο ο Χάμιλτον αφού έστρωσε το ελαστικό του που είχε παραμόρφωση από το μπλοκάρισμα στην 1η στροφή σημείωσε ταχύτερο γύρο με 1:23.2. H διαφορά του από το Ρόσμπεργκ άνοιξε στα 2 sec. Πιο πίσω ο Φερστάπεν πίεζε το Γερμανό οδηγό της Mercedes καθώς παρέμενε στη ζώνη DRS. Γύρο με το γύρο ο Ρόσμπεργκ άνοιγε τη διαφορά παρότι ο Φερστάπεν φορούσε την πιο γρήγορη πολύ μαλακή γόμα. Ο Ρικιάρντο γρήγορα άρχισε να κερδίσει θέσεις πλησιάζοντας στη 10αδα. Tην ίδια ώρα ο Χάμιλτον άνοιγε τη διαφορά του από το Ρόσμπεργκ με ρυθμό μισό δευτερόλεπτο στο γύρο.
Ο Φερστάπεν μπήκε στα πιτ στον 13ο γύρο έβγαλε τη πολύ μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση γόμα όπως είχε κάνει νωρίτερα και ο Ρικιάρντο. Βρέθηκε πίσω από τον Αυστραλό στην 11η θέση. Ο Ρικιάρντο είχε ανέβει 9ος μετά τα πιτ στοπ και άλλων οδηγών όπως ο Σάινθ. Στην κορυφή με τη μαλακή γόμα συνέχιζαν Mercedes και Ferrari. Ο Χάμιλτον γύριζε στο 1:23.3 και ήταν ταχύτερος όλων, η διαφορά του από το Ρόσμπεργκ είχε ανοίξει στα 5.5sec. Ο Βρετανός μπήκε για πρώτη φορά στα πιτ στον 17ο γύρο και έβαλε την μέση γόμα. Βγαίνοντας έπεσε στην 4η θέση πίσω από τους Ρόσμπεργκ, Ράικονεν, Φέτελ που δεν είχαν μπει ακόμη στα πιτ. Βγαίνοντας ο Χάμιλτον έκανε ταχύτερο γύρο με 1:22.9. Έγινε έτσι ο πρώτος οδηγός που κατέβηκε το 1:23. Οι Red Bull είχαν κολλήσει πίσω από τον τοπικό ήρωα Σέρτζιο Πέρεζ με τη Force India ο οποίος είχε επίσης εκκινήσει με τη μαλακή γόμα. Τελικά τόσο οι Ρόσμπεργκ, Ράικονεν όσο και ο Πέρεζ μπήκαν στον 20στο γύρο έβγαλαν τη μαλακή γόμα και έβαλαν τη μέση γόμα. Το ερώτημα ήταν φυσικά αν θα μπορούσαν να πάνε μ’ αυτή ως το τέλος.
O Πέρεζ είναι ιδιαίτερα αγαπητός ανάμεσα στους συμπατριώτες του.
Επικεφαλής του αγώνα βρέθηκε ο Φέτελ με τη Ferrari που δεν είχε αλλάξει ελαστικά ακόμη.Ο Ράικονεν με την άλλη Ferrari βγήκε μετά το πιτ στοπ στην 6η θέση πίσω από τις Red Bull. Ο Φερστάπεν πέρασε το Ρικιάρντο με τη συναίνεση του Αυστραλού καθώς είχε πιο φρέσκα ελαστικά και βρίσκονταν στην 4η θέση πίσω από το Ρόσμπεργκ. Το εντυπωσιακό στοιχείο της υπόθεσης ήταν πως ταχύτερος όλων σ’ αυτή τη φάση ήταν ο Φέτελ που είχε συμπληρώσει 25 γύρους αγώνα και άλλους 3 δοκιμών μ’ αυτό το σετ μαλακής γόμας.
O Γερμανός με τη Ferrari αγνοώντας την υπόδειξη της Pirelli να φτάσει το μέγιστο μέχρι 22 γύρους με τη μαλακή γόμα συμπλήρωσε μ’ αυτό το σετ ( 31 γύρους στον αγώνα και άλλους 3 στις δοκιμές συνολικά 34 γύρους). Κλειδί στην επιτυχία της στρατηγικής του ήταν ότι δεν έχανε χρόνο σε σχέση με τους υπόλοιπους που ήταν με τη μέση γόμα. Έτσι διατηρούταν στην κορυφή του αγώνα με διαφορά 4 sec από το Χάμιλτον. Βγαίνοντας από τα πιτ ο Φέτελ ήταν στην 6η θέση με τη μέση γόμα ενώ απέμεναν πλέον 38 γύροι για το πέσιμο της καρό σημαίας. Ήταν προφανές ότι ο Γερμανός θα πήγαινε ως το τέλος με τη μέση γόμα το βασικό ερώτημα ήταν πόσοι από τους 5 οδηγούς που βρίσκονταν εμπρός του θα σταματούσαν ξανά. Ήταν δεδομένο για το Ρικιάρντο πως θα χρειάζονταν κι άλλη αλλαγή ελαστικών καθώς είχε βάλει τη μέση γόμα στο 2ο γύρο.
Ο αγώνας άρχισε να κυλά προβλέψιμα για αρκετούς γύρους καθώς όλοι οι οδηγοί χρησιμοποιούσαν τη μέση γόμα. Ένα λάθος του Ρόσμπεργκ έφερε το Φερστάπεν σε απόσταση βολής αλλά τελικά ο Ολλανδός δεν μπόρεσε να το εκμεταλλευτεί. Ο Ράικονεν μπήκε άλλαξε ελαστικά διατηρώντας τη μέση γόμα. Ο Φέτελ τώρα βρίσκονταν στην 4η θέση αφού πέρασε το Ρικιάρντο όταν αυτός έβαλε τη μαλακή γόμα στον 54ο γύρο και αναρωτιόταν ποιος από τους Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ, Φερστάπεν θα σταματούσε ξανά. Ο Ρικιάρντο πετούσε με τη μαλακή γόμα όντας σχεδόν 2 sec πιο γρήγορος από τους 4 πρώτους. Απείχε όμως 15 sec από το Φέτελ ενώ απέμεναν 15 γύροι. Ο Γερμανός πίεσε την άλλη Red Bull του Φερστάπεν που προσπαθούσε να τερματίσει φτάνοντας τους 60 γύρους με ένα σετ μέσης γόμας. Η Ferrari του Φέτελ έφτασε πίσω από τη Red Bull λίγους γύρους πριν το φινάλε. O Φερστάπεν έκανε λάθος στα φρένα στην 1η στροφή βγήκε εκτός πίστας και δεν άφησε το Φέτελ να περάσει ως όφειλε. Του είπαν από τα πιτ της Red Bull να δώσει τη θέση αλλά τους αγνόησε. Ο Ρικιάρντο κόλλησε πίσω από το Φέτελ προσπάθησε αλλά δεν κατάφερε να τον περάσει παρότι οι δυο τους ακούμπησαν. Ο Φερστάπεν τερμάτισε 3ος με τους αγωνοδίκες να εξετάζουν το συμβάν όπως και αυτό της επαφής του Φέτελ με το Ρικιάρντο. Επιβλήθηκε στο Φερστάπεν ποινή 5 θέσεων οπότε αυτός έπεσε στην 5η θέση.
Ο Φέτελ ανέβηκε στο βάθρο αλλά μετά έχασε την 3η θέση από το Ρικιάρντο που διαμαρτύρονταν έχοντας δίκιο από την πλευρά του: “Ο Σεμπ άλλαξε γραμμή ενώ φρέναρε, ακριβώς αυτό για το οποίο όλοι συζητάμε και διαμαρτυρόμαστε τον τελευταίο καιρό. Ο Χάμιλτον φρέναρε στην πρώτη στροφή αργά, μπλόκαρε τους τροχούς του, βγήκε αλλά διατήρησε την 1η θέση και δεν πήρε ποινή. Αντίθετα ο Φερστάπεν που έκανε ακριβώς το ίδιος πήρε ποινή”. Eν τέλει οι αγωνοδίκες επέβαλαν μετά το βάθρο ποινή 10 δευτερολέπτων στο Φέτελ γιατί θεώρησαν πως δεν αμύνθηκε σωστά στη προσπάθεια του Ρικιάρντο για προσπέρασμα. Έτσι ο Γερμανός έχασε την 3η θέση η οποία πήγε στο Ρικιάρντο. Ο Φέτελ είναι 5ος και πήρε 10 βαθμούς, ο Φερστάπεν 4ος και πήρε 12 βαθμούς. Ηθικό δίδαγμα: Όταν δυο τσακώνονται ένας τρίτος ωφελείται. Ο Φερστάπεν δεν έδωσε τη θέση στο Φέτελ, τον έκοψε, τον έφτασε ο Ρικιάρντο και έτσι και οι δυο Red Bull βρέθηκαν μπροστά του τελικά. Η Ferrari σιγά σιγά χάνει το ειδικό της βάρος και εκτός πίστας εκεί που λαμβάνονται οι αποφάσεις.
Η τελική κατάταξη πριν την ποινή στο Φερστάπεν και στο Φέτελ διαμορφώθηκε ως εξής:
To πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Χάμιλτον να πανηγυρίζει την 8η φετινή του νίκη. Η διαφορά του από το Ρόσμπεργκ μειώθηκε στους 19 βαθμούς και όλα μπορεί να συμβούν στους δυο αγώνες που απομένουν. Επόμενο GP αυτό της Βραζιλίας στις 13/11.
Εκπληκτική ατμόσφαιρα από τους Μεξικάνους θεατές στην κερκίδα.
πηγή : protothema.gr