Η μητέρα των μαχών ξεκινά…
Ο Ρόσμπεργκ στην ύστατη προσπάθεια κατάφερε να βρεθεί μπροστά από το Χάμιλτον με διαφορά μόλις ένα ανοιγόκλεισμα βλεφάρου. Πίσω τους οι Ferrari, αναμένεται μεγάλη μάχη αύριο ειδικά αν βρέξει.
Με δροσιά υγρασία και βροχή υποδέχτηκε σήμερα η Σουζούκα ομάδες και οδηγούς. Η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 24 βαθμούς Κελσίου και στο οδόστρωμα στους 27 βαθμούς Κελσίου. Σε σχέση με τους 61 βαθμούς Κελσίου θερμοκρασία οδοστρώματος πριν μια βδομάδα στη Μαλαισία αυτή ήταν μεγάλη διαφορά.
Νωρίτερα το πρωί στις ελεύθερες δοκιμές οι οδηγοί είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν τα βρόχινα και τα ενδιάμεσα ελαστικά. Όμως η κακοκαιρία πέρασε δίπλα από την πίστα έτσι πριν συμπληρωθούν τα 60 λεπτά η διαδρομή στέγνωσε και οι χρόνοι κατέβηκαν με τη χρήση της μαλακής γόμας. Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων αυτό το 3ημερο, τις τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της: Σκληρή/μέση/μαλακή. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο στο FP3 χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα (1:32.092).
Το ξεκίνημα του Q1 βρήκε τις Mercedes να χρησιμοποιούν τη μέση γόμα. Κατετάγησαν άνετα στην 3η και 4η θέση πίσω από τις Ferrari. Ο Ρόσμπεργκ που ήταν 3ος είχε διαφορά 4 δέκατα από το Χάμιλτον. Οι Mercedes έκαναν ένα γύρο παραπάνω για να φέρουν τη μέση γόμα σε ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας. Όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο τους με τη μαλακή γόμα. Η διαδικασία έκρυβε μια άσχημη έκπληξη για το Τζένσον Μπάτον νικητή εδώ το 2011 που δεν κατάφερε να προκριθεί στο Q2 με τη McLaren Honda. H διαφορά του με τον Αλόνσο που πέρασε στο Q2 16ος ήταν 32 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο Μπάτον όταν το έμαθε στον ασύρματο αντέδρασε με ένα «Άουτς». Εκτός από το Βρετανό πρωταθλητή αποκλείστηκαν οι Sauber των Έρικσον, Νασρ οι Manor των Οκόν, Βερλάιν και η Renault του Μάγκνουσεν.
O Σέρτζιο Πέρεζ που θα αγωνίζεται και το 2017 με τα χρώματα της Force India κατετάγη 7ος ή 1ος από τους υπόλοιπους αν θέλετε.
Το Q2 βρήκε και τις δυο Mercedes να επιχειρούν με τη μαλακή γόμα. Ο Ρόσμπεργκ ήταν ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1:31 σημειώνοντας χρόνο 1:30.714. Ο Χάμιλτον ακολούθησε πάλι όμως 4 δέκατα πιο αργός. Η διαφορά ανάμεσά τους δημιουργήθηκε όλη στο δεύτερο μέρος της πίστας όπου ο Χάμιλτον γλίστρησε στο σύμπλεγμα στροφών Ντέγκνερ. Ο Γκροζάν απέφυγε τα χειρότερα ως εκ θαύματος στην τελευταία στροφή της πίστας όταν έχασε το πίσω μέρος της Haas και πάτησε στο γρασίδι. Εκτός δεκάδας έμειναν οιWilliams των Mπότας και Μάσα οι Toro Rosso των Κβίατ και Σάινθ (σ.σ: ο Ισπανός βγήκε στη Spoon στην κρίσιμη προσπάθεια και η κίτρινη σημαία επηρέασε τις τελικές προσπάθειες αρκετών οδηγών). Επίσης αποκλείστηκαν η McLaren Honda του Αλόνσο και η Renault του Πάλμερ. Στον αντίποδα εντυπωσίασαν οι Haas καθώς αμφότερες βρέθηκαν στη 10αδα.
Το Q3 ξεκίνησε με το Χάμιλτον να σημειώνει με τη μαλακή γόμα της Pirelli το ταχύτερο πέρασμα στην πρώτη προσπάθεια. Ο Βρετανός σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:30.758 και ήταν 2 δέκατα ταχύτερος από το Ρόσμπεργκ. Ο Γερμανός απάντησε στη 2η προσπάθεια σημειώνοντας χρόνο 1:30.647 κατεβάζοντας 3 δέκατα. Η αντίδραση του Χάμιλτον ήταν εντυπωσιακή αλλά όχι αρκετή. Ο Βρετανός έχασε την pole για 13 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Πίσω τους οι δυο Ferrari έδειξαν σε καλή κατάσταση με το Ράικονεν να παίρνει την 3η θέση. Από τη στιγμή που ο Φινλανδός έστησε όπως ήθελε τη Ferrari είναι πολύ καλός ειδικά στο πρώτο πολύ γρήγορο κομμάτι της Σουζούκα. Στην 3η σειρά της εκκίνησης οι Red Bull, στην 4η και 5η οι Force India και Haas, στην 6η οι Williams, στην 7η οι Toro Rosso ένα ακόμη ομοιόμορφο grid σχηματίστηκε.
Οι τρεις πρωταγωνιστές της σημερινής μάχης: Ρόσμπεργκ, Χάμιλτον, Ράικονεν.
Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε ότι ανάμεσα στις Mercedes η διαφορά είναι στα 13 χιλιοστά, ανάμεσα στις Ferrari 79 χιλιοστά, ανάμεσα στις Red Bull 62 χιλιοστά, ανάμεσα στις Force India 181 χιλιοστά. Ήταν η 3η συνεχόμενη pole για το Ρόσμπεργκ στη Σουζούκα, ο Χάμιλτον δεν έχει καταφέρει ποτέ να πάρει την pole στη συγκεκριμένη πίστα.
Συνολικά η σειρά κατάταξης ήταν:
Ο αγώνας που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα διεξαχθεί αύριο στις 08:00 το πρωί ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από τον ΟΤΕ.
πηγή : protothema.gr