Σε εξέλιξη βρίσκεται η πρώτη διαδικτυακή ημερίδα της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, η οποία αφορά σύγχρονα ζητήματα και θέματα εξέλιξης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης υπό το φως του νέου σχεδίου νόμου το οποίο πρόκειται να τεθεί άμεσα προς ψήφιση.
Η συμμετοχή ξεπέρασε μέχρι στιγμής τα 900 άτομα, καθώς σε κάθε πάνελ συνδέθηκαν κατ’ ελάχιστον 350 μέλη της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ από ολόκληρη την Ελλάδα αλλά και φοιτητές που δεν είναι μέλη της παράταξης οι οποίοι εγγράφηκαν για να παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο σεμινάριο. Οι νέες εγγραφές ξεπέρασαν τις 200, γεγονός που έφερε ιδιαίτερη ικανοποίηση στα στελέχη της παράταξης καθώς φαίνεται οι φοιτητές να αγκαλιάζουν το εκσυγχρονισμένο τρόπο λειτουργίας και επαφής που έχει δημιουργηθεί. Σε ορισμένες μάλιστα θεματικές οι συμμετέχοντες ξεπέρασαν τους 450-500, με την ανταπόκριση να ξεπερνάει τις προσδοκίες.
Την έναρξη κήρυξε η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η οποία έδωσε θερμά συγχαρητήρια για το εγχείρημα τόσο στον πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ Παύλο Μαρινάκη και στο Γραμματέα της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Κώστα Τσιαγκλιώτη.
Ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Παύλος Μαρινάκης δήλωσε:«Είμαστε πολύ υπερήφανοι που οι προτάσεις μας γίνονται νόμοι του κράτους και με αυτό τον τρόπο συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός ελεύθερου σύγχρονου και εξωστρεφούς δημόσιου πανεπιστημίου. Η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών στηρίζει αυτές τις αλλαγές και όσες έρχονται».
Η Υπουργός Παιδείας αναφερόμενη στο νέο νομοσχέδιο είπε ότι επιχειρείται να ανατραπούν παθογένειες δεκαετιών και έκανε μια σύντομη παρουσίαση λέγοντας πως οι αλλαγές που δρομολογούνται εκτείνονται σε δύο άξονες: Αφ’ ενός στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και αφ’ ετέρου στην αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος. Η κ. Κεραμέως δήλωσε πως ο ρυθμός αποφοίτησης και οι ακραία χαμηλές βάσεις εισαγωγής είναι κάτι που χαρακτηρίζει το εκπαιδευτικό μας σύστημα στην ευρωπαϊκή κλίμακα και αυτές οι στρεβλώσεις είναι που οδήγησαν στις νέες ρυθμίσεις που εισάγονται στο νέο νομοσχέδιο. «Στόχος είναι να χτίσουμε επιλογές για τους νέους», είπε χαρακτηριστικά η κ. Υπουργός. Πολύς λόγος έγινε κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την ειδική ομάδα προστασίας πανεπιστημιακών ιδρυμάτων για την οποία η Νίκη Κεραμέως έδωσε απαντήσεις λέγοντας : «Το σώμα αυτό θα λειτουργεί υπό την σκέπη της Αστυνομίας αλλά θα προσαρμοστεί στις ιδιαιτερότητες του χώρου του Πανεπιστημίου. Τα μέλη του που θα έχουν ρόλο τόσο προληπτικό όσο και αντιμετώπισης έκνομων ενεργειών θα διατίθενται ανάλογα με τις ανάγκες κάθε ιδρύματος», ενώ σε ερώτηση του Διευθυντή του parapolitika.grΓιώργη Νόκου για το πώς θα λειτουργήσει ακριβώς η επέμβαση αυτού του σώματος ασφαλείας, η Υπουργός διαμήνυσε πως θα υπάρξει ειδικός αριθμός στον οποίο θα μπορούν φοιτητές και εκπαιδευτικοί να αναφέρουν περιστατικά που χρήζουν επέμβασης.
Η ανταπόκριση στη θεματική με καλεσμένη την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως σύμφωνα με όσα είπαν στελέχη της ΔΑΠ από όλη την Ελλάδα, είναι δηλωτική της στήριξης της ευρείας πλειοψηφίας των φοιτητών στις μεταρρυθμίσεις, δίνοντας ηχηρό μήνυμα απέναντι σε όσους θεωρούν τους φοιτητές αμέτοχους.
Στην επόμενη θεματική προσκεκλημένος ήταν ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης, ο οποίος αναφέρθηκε στο ρόλο των Συμπράξεων Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα ως μοχλού ανάπτυξης και στην εφαρμογή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ο Υπουργός χαρακτηριστικά ανέφερε πως «Οι ΣΔΙΤ είναι η άλλη πτυχή της επικαιρότητας της αναβάθμισης των ΑΕΙ με καλύτερες συνθήκες και νέα project που θα δώσουν σε όλους τους νέους καλύτερες προοπτικές κατά τη διάρκεια των σπουδών τους». Σε μια αναλυτική παρουσίασή του ο Υπουργός μίλησε για τη σκοπιμότητα των ΣΔΙΤ στην αναβάθμιση των πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων από τις πανεπιστημιακές και σχολικές εγκαταστάσεις μέχρι και τις εστίες, με τις οποίες ο ανάδοχος αναλαμβάνει εξ’ ολοκλήρου τη διαδικασία κατασκευής και συντήρησης των έργων απαλλάσσοντας έτσι την Κυβέρνηση από ένα πρόσθετο κόστος. Σε ερώτηση του Διευθυντή του liberal.gr Γιώργου Φιντικάκη αλλά και των φοιτητών, ο αν. Υπουργός αναφέρθηκε σε συγκεκριμένες επενδύσεις που ήδη έχουν δρομολογηθεί στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, και στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, λέγοντας μάλιστα πως οι αύξηση των υποδομών και ιδιαιτέρως σε ό, τι αφορά τις φοιτητικές εστίες είναι πρώτη προτεραιότητα. «Μέσα από τις νέες αυτές επενδύσεις θα δημιουργηθούν καλύτερες, με σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα υποδομές, θα βελτιωθούν οι ήδη υπάρχουσες και θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας που θα βοηθήσουν στην ανάκαμψη της οικονομίας μας», είπε ο κ. Παπαθανάσης.
Στην επόμενη θεματική στην οποία ρόλο συντονιστή είχε ο δημοσιογράφος Γιώργος Μιχαηλίδης, σειρά είχε ο Διοικητής του ΟΑΕΔ κ. Σπύρος Πρωτοψάλτης, ο οποίος μίλησε για την αναδιάρθρωση των προγραμμάτων του ΟΑΕΔ και τις ενέργειες που γίνονται για συνεχή επιμόρφωση των ανέργων με στόχο όχι απλώς την εύρεση εργασίας, αλλά την ουσιαστική τους ένταξη σε ένα υγιές εργασιακό περιβάλλον σύμφωνα με τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους. «Δυστυχώς τα αρχικά του ΟΑΕΔ έχουν ταυτιστεί με την ανεργία και όχι με την απασχόληση και αυτό είναι που προσπαθούμε να αλλάξουμε. Έχουμε ήδη αναβαθμίσει τις επενδύσεις μας για την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων όσων αναζητούν απασχόληση, ενώ έχουμε δημιουργήσει προγράμματα τα οποία δίνουν επιδοτήσεις σε επιχειρήσεις προκειμένου να έχουν κίνητρο να αυξήσουν τις προσλήψεις», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Πρωτοψάλτης.
Από άποψη συμμετοχής αλλά και διαδραστικότητας ξεχώρισε και η θεματική που αφορούσε τις ψηφιακές προκλήσεις για το σύγχρονο ελληνικό πανεπιστήμιο με ομιλητή τον Υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, την οποία συντόνισε ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΙ και της ηλεκτρονικής εφημερίδας Political Γιώργος Ευγενίδης, ο Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρθηκε στις προκλήσεις στις οποίες καλούνται να ανταπεξέλθουν τα πανεπιστήμια στην αυγή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης.
Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η σημερινή συζήτηση είναι μια πολύ καλή αφορμή για να ανοίξουμε μια κουβέντα για το μέλλον. Ποιοτικά ακόμα τώρα ξεκινάμε να αλλάζουμε αιώνα σε κάποια πράγματα παρά το γεγονός ότι το ημερολόγιό μας δείχνει 2021. Κάποιοι βρίσκονται ακόμα και σήμερα σε σύγκρουση με τις εξελίξεις της εποχής. Πρέπει να σταματήσουμε να τοποθετούμαστε για τα «τοτέμ» του παρελθόντος αλλά για τις προκλήσεις του μέλλοντος. Η χώρα μας έχει ανθρώπους και υποδομές για να ξεχωρίσει και τώρα έχει και τη μέθοδο».
Βασικά θέματα της συζήτησης όπως προέκυψαν μέσα από τις ερωτήσεις των φοιτητών ήταν πώς θα διαφοροποιηθεί η μορφή της εκπαίδευσης και αν εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν εκτάκτως λόγω της πανδημίας θα παραμείνουν στη ζωή μας.
Ταυτόχρονα, έγινε λόγος για το πώς μπορεί το Πανεπιστήμιο να συνδεθεί αποτελεσματικά με την αγορά εργασίας, με τον κ. Πιερρακάκη να αναφέρει πως η ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης είναι κάτι που ήρθε για να μείνει και πως οι ιδέες που γεννιούνται μέσα στα πανεπιστήμια πρέπει να αξιοποιούνται από επιχειρήσεις ή να γίνονται οι ίδιες επιχειρήσεις. Με τον τρόπο αυτό, η Ελλάδα θα εξελιχθεί σε μια χώρα που θα έχει κλείσει τις εκκρεμότητές της με το παρελθόν, αλλάζοντας το παραγωγικό της μοντέλο.
Σε ερώτηση του Γιώργου Ευγενίδη για το ποιες υπηρεσίες και δομές του Πανεπιστημίου μπορούν να εξυπηρετούν τους φοιτητές «με ένα κλικ», ο Υπουργός δήλωσε πως βρίσκεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας για την εκπόνηση ενός σχεδίου για την αυτοματοποίηση της αλληλεπίδρασης φοιτητών και γραμματείας, μέσω μιας ειδικής πλατφόρμας που θα επιτρέπει την απευθείας εξυπηρέτησή τους.
Η Ακαδημία συνεχίζεται με δύο ακόμα θεματικές συζητήσεις με τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Χρήστο Ταραντίλη και την Γενική Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση και Ειδικής Αγωγής Αναστασία- Σίσσυ Γκίκα.
Πηγή: skai.gr