Στην διεύρυνση της παρουσίας του στην Ελλάδα στοχεύει ο γαλλικός όμιλος σιδηροδρομικών μεταφορών Alstom, με το βλέμμα στα μεγάλα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης. Οι υπεύθυνοι του ομίλου που συμμετέχει στο μεγάλο έργο της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας σημειώνουν πως η Alstom θα δώσει το παρών στις επεκτάσεις του Μετρό και του Προαστιακού, αλλά και στο ΣΔΙΤ συντήρησης και αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου που πρόκειται να τρέξουν εντός του 2023.
Προχωρούν μάλιστα ένα βήμα παραπέρα και εξετάζουν ακόμη και την υποβολή προτάσεων για νέα έργα, όπως για παράδειγμα η κατασκευή ενός σύνθετου σιδηροδρομικού δικτύου στο Ηράκλειο της Κρήτης. Όπως δήλωσε χθες κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής συνάντησης ο γενικός διευθυντής της Alstom για την Ελλάδα και τα Δυτικά Βαλκάνια, Σταύρος Βλάχος, έχουν ήδη γίνει συζητήσεις με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την υλοποίηση αυτού του project.
Η ιδέα μπορεί να ακούγεται μεγαλεπήβολη, αλλά η κατασκευή ενός δικτύου σταθερής τροχιάς αποτελεί παλαιό αίτημα των Ηρακλειωτών, το οποίο μάλιστα τυγχάνει της υποστήριξης της δημοτικής αρχής και των τοπικών φορέων. Μάλιστα, στο Ηράκλειο υπήρχε δίκτυο τραμ για τη μεταφορά κάρβουνου, το οποίο έχει εγκαταλειφθεί.
Αντίστοιχα σενάρια είχαν συζητηθεί και παλαιότερα χωρίς όμως κάποιο να υλοποιηθεί. Αυτό που έχει αλλάξει τώρα και μπορεί να καταστήσει ένα τέτοιο project βιώσιμο είναι η έντονη τουριστική ανάπτυξης της Κρήτης αλλά και η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, που αναμένεται να οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση των επισκεπτών.
Σύμφωνα με τον κ. Βλάχο θα μπορούσε να κατασκευαστεί ένα σύνθετο δίκτυο, το οποίο εντός του αστικού ιστού θα έχει τη μορφή τραμ με χαμηλές ταχύτητες και συχνές στάσεις, ενώ εκτός της πόλης του Ηρακλείου και μέχρι το νέο αεροδρόμιο οι συρμοί θα μπορούν να αναπτύσσουν υψηλότερες ταχύτητες και να λειτουργούν ως ένα είδος προαστιακού. Ένας άλλος παράγοντας που μπορεί να φέρει πιο κοντά στην υλοποίηση αυτό το project είναι το Ταμείο Ανάκαμψης, από το οποίο σύμφωνα με τον κ. Βλάχο θα μπορούσε να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση, καθώς θα είναι ένα έργο «πράσινων» μεταφορών.
Οι στόχοι για το 2023
Εκτός των νέων προτάσεων η Alstom ετοιμάζεται να συμμετάσχει σε όλους τους σχετικούς με το επιχειρηματικό της πεδίο, διαγωνισμούς που πρόκειται να προκηρυχθούν το επόμενο διάστημα. Μεταξύ αυτών το μεγάλο έργο Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για τη συντήρηση, αναβάθμιση και ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου που πρόκειται να τρέξει ο ΟΣΕ εντός της ερχόμενης χρονιάς.
Στο «ραντάρ» της εταιρείας βρίσκονται και οι επεκτάσεις του Προαστιακού της Αθήνας προς το Λαύριο και τη Ραφήνα, του μετρό προς το Ίλιον αλλά και η προμήθεια νέων τρένων υδρογόνου που σκοπεύει να προμηθευτεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέχρι το 2025.
Ενισχύεται η παρουσία στην Ελλάδα
Ο γαλλικός όμιλος μετράει περισσότερα από 40 χρόνια παρουσίας στη χώρα μας και έχει συμμετάσχει σε έργα όπως η κατασκευή των γραμμών 2 και 3 του Μετρό της Αθήνας, του Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Το ελληνικό γραφείο της εταιρείας έχει αυξήσει τα τελευταία χρόνια τους εργαζομένους που απασχολεί σε 150, εκ των οποίων πάνω από 20 είναι Έλληνες που επέστρεψαν από το εξωτερικό.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Έρχεται η νέα γενιά μεγάλων έργων στο σιδηρόδρομο
Ξεκινά η εκπόνηση της μελέτης του ΟΣΕ για τη γραμμή Αλμυρός – Ν. Αγχίαλος – Αερινό
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News