Home / Προτεινόμενα / Accenture: 10 τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο της ασφάλισης το 2021

Accenture: 10 τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο της ασφάλισης το 2021

Το 2021 μας επιφυλάσσει σίγουρα πολλές εκπλήξεις, σε ότι όμως αφορά τον κλάδο της Ασφάλισης βλέπουμε ήδη να διαμορφώνονται 10 τάσεις -όπως ισχυροποίηση των μεγάλων ασφαλιστικών, στροφή προς πράσινες τεχνολογίες, μετάβαση σε μοντέλα pay-as-you-go και το Bitcoin ως επενδυτικό asset- οι οποίες θα έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο εγγύς μέλλον.

Η πανδημία μας υπενθύμισε το πόσο δύσκολο -ίσως και μάταιο- είναι να προσπαθούμε να προβλέψουμε το μέλλον, αλλά ταυτόχρονα πόσο σημαντικό είναι να το οραματιζόμαστε. Λίγοι ήταν εκείνοι που στις αρχές του 2020 μπορούσαν να προβλέψουν τις τεκτονικές αλλαγές που προκάλεσε η πανδημία σε όλον τον κόσμο – γεγονός το οποίο αναμφισβήτητα επισκίασε όλα τα άλλα γεγονότα της χρονιάς. Όλες οι προβλέψεις αναλυτών, επενδυτών και επιχειρήσεων ανατράπηκαν σχεδόν σε μια στιγμή.
Με τη ματιά μας στο 2021, είναι χρήσιμο να θυμόμαστε πόσο απρόβλεπτος είναι ο κόσμος μας. Άλλωστε, αν δεν ήταν, η ασφάλιση δεν θα ήταν απαραίτητη.       
Ποια μεγάλα γεγονότα όμως θα σημαδέψουν τον κόσμο μας το 2021; Αλλαγές σε γεωπολιτικό ή οικονομικό επίπεδο, επαναστατικές τεχνολογίες, φυσικές καταστροφές ή μια ακόμα πανδημία ίσως; Ειλικρινά, δεν γνωρίζουμε!

Παρόλα αυτά μπορούμε σίγουρα να εντοπίσουμε τις αναδυόμενες τάσεις στον Ασφαλιστικό Κλάδο. Αρκετές από αυτές έχουν ήδη κερδίσει σημαντικό έδαφος, με την πανδημία να λειτουργεί ως καταλύτης των εξελίξεων. Η αναγνώριση αυτών των τάσεων από τις Ασφαλιστικές Επιχειρήσεις θα τους επιτρέψει να ευθυγραμμίσουν τις Στρατηγικές και τα Επιχειρησιακά τους Μοντέλα ώστε να αντιμετωπίσουν την αβεβαιότητα και τη μεταβλητότητα, να ευθυγραμμιστούν με τις ανάγκες των πελατών τους, να μειώσουν τα κόστη τους και να προσφέρουν νέα επικερδή προϊόντα και υπηρεσίες.
Σας παρουσιάσουμε λοιπόν τις 10 τάσεις οι οποίες θα επηρεάσουν σημαντικά τον ασφαλιστικό κλάδο το 2021.
1. Εκτόξευση των υπηρεσιών υγείας και ευεξίας
Η πανδημία έφερε την υγεία και την ευεξία στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των ανθρώπων. Οι ασφαλιστικές ανταποκρίθηκαν γρήγορα ενισχύοντας την παραδοσιακή ιατροφαρμακευτική κάλυψη και τα προϊόντα του κλάδου ζωής με μια σειρά προϊόντων και υπηρεσιών ψηφιακής υγείας και ευεξίας. Συνεπώς, οι ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες εδραιώνουν γρήγορα την παρουσία τους στο ευρύτερο οικοσύστημα υγείας, θα αποκτήσουν ένα μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

2. Το Phygital εδραιώνεται
Η πώληση και η εξυπηρέτηση μέσω φυσικών καναλιών θα συνεχίσει να είναι κυρίαρχη όπου υπάρχει υψηλή εξειδίκευση και πολυπλοκότητα. Ταυτόχρονα, τα ψηφιακά κανάλια σταδιακά θα υποκαταστήσουν τα παραδοσιακά -αποτελώντας πλέον βασικό σημείο επικοινωνίας με τους πελάτες- για τι βασικές λειτουργίες πώλησης και εξυπηρέτησης. Ως πελάτες, κατά τη διάρκεια της πανδημίας εξοικειωθήκαμε με τη χρήση ψηφιακών καναλιών/μέσων και λίγοι από εμάς θα επιστρέψουμε στις προ-πανδημίας συνήθειές μας. Οι ψηφιακές υπηρεσίες που συνδυάζονται αρμονικά με phygital εμπειρίες, ιδίως σε πλατφόρμες κινητής τηλεφωνίας, θα αναδειχθούν σε βασικό στοιχείο διαφοροποίησης των ασφαλιστικών εταιρειών. Στη βάση αυτή, οι ασφαλιστικές που θα καθυστερήσουν να υλοποιήσουν ελκυστικές και αποτελεσματικές Phygital εμπειρίες θα υποστούν σημαντικές απώλειες, σε επίπεδο πελατών, εσόδων και κερδών.
3. Πέρα από την Ασφάλιση
Η πρόοδος της ψηφιακής τεχνολογίας δημιουργεί ευκαιρίες στις ασφαλιστικές εταιρείες να επεκταθούν πέρα ​​από τις παραδοσιακές τους αγορές και προϊόντα. Τα χαμηλά/ σταθερά ασφάλιστρα σε συνδυασμό με τις χαμηλές αποδόσεις επενδύσεων που προβλέπονται για το 2021, θα επιταχύνουν αυτήν την τάση. Αναμένουμε λοιπόν από τους ασφαλιστικούς παρόχους να ανακοινώσουν ενδιαφέρουσες και μη αναμενόμενες συνεργασίες με στόχο την εξεύρεση νέων εισοδηματικών ροών.
4. Έμφαση στα εξειδικευμένα προϊόντα και αγορές
Οι ασφαλιστικές εταιρίες παρουσίασαν μια σειρά καινοτόμων προϊόντων διαχείρισης κινδύνου κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η ζήτηση για εξειδικευμένα και εξατομικευμένα προϊόντα, όπως η κάλυψη επιχειρηματικής συνέχειας εργασιών για μικρές επιχειρήσεις, η προστασία από απειλές στον κυβερνοχώρο, η ασφάλιση απέναντι στην πανδημία και οι πολιτικές ακύρωσης εκδηλώσεων, θα αυξηθεί. Το ενδιαφέρον για ασφαλιστικά προϊόντα που απευθύνονται σε συγκεκριμένες δημογραφικές ομάδες (όπως για τους νέους και τους συνταξιούχους) θα είναι ιδιαίτερα έντονο. Σε αυτόν τον τομέα σημαντικές θα είναι και οι συνεργασίες μεταξύ εδραιωμένων ασφαλιστικών εταιρειών και εξειδικευμένων insurtechs.
5. Οι μεγάλες ασφαλιστικές θα μεγαλώσουν κι άλλο
Νέες και καινοτόμες ασφαλιστικές εταιρείες μπήκαν δυναμικά στην αγορά προσελκύοντας σημαντική χρηματοδότηση. Ωστόσο, οι παραδοσιακοί ασφαλιστικοί πάροχοι θα έρθουν πάλι στο προσκήνιο φέτος καθώς διαθέτουν ευρύτερη διαθεσιμότητα πόρων (κεφάλαια, εργαλεία, ανθρώπινο κεφάλαιο κλπ.) και συνεπώς μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες που βιώνουμε αλλά και μεγαλύτερη ετοιμότητα και ευελιξία στην αναζήτηση νέων εσόδων. Το 2021 ο Ασφαλιστικός κλάδος ενδεχομένως θα δει σημαντικές συγχωνεύσεις και εξαγορές.
6. Η εμπιστοσύνη είναι μη διαπραγματεύσιμη
Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο. Οι καταναλωτές δεν θα αρκούνται απλά στην καλή εξυπηρέτηση και στην συμφέρουσα σχέση αξίας/χρημάτων (value for money) από τους ασφαλιστικούς παρόχους αλλά θα απαιτούν την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων. Επιπρόσθετα, θα περιμένουν από τους παρόχους να συμπεριφέρονται ηθικά σε όλους τους τομείς των επιχειρήσεων τους. Επομένως, οι ασφαλιστικές εταιρείες που θα παραβιάσουν την εμπιστοσύνη των πελατών τους, διατρέχουν τον κίνδυνο να υποστούν ουσιαστική ζημιά στη φήμη τους.
7. Η βιωσιμότητα είναι το μέλλον
Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα υποστούν αυξημένη πίεση για να αποδείξουν έμπρακτα την στήριξή τους σε πρωτοβουλίες βιωσιμότητας με στόχο να αντιμετωπίσουν την κλιματική αλλαγή, την περιβαλλοντική ρύπανση και την κοινωνική αδικία. Οι πάροχοι που είναι δραστήριοι και πραγματοποιούν αλλαγές στις επιχειρήσεις τους για να αντιμετωπίσουν αυτά τα ζητήματα και να γίνουν πραγματικά «βιώσιμες ασφαλιστικές εταιρείες» θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και θα καρπωθούν τα θετικά αποτελέσματα, όπως την ενίσχυση του brand τους και την ετοιμότητα έναντι μελλοντικών κανονιστικών απαιτήσεων.
8. Στροφή προς πράσινες τεχνολογίες
Καθώς τα ορυκτά καύσιμα συνεχίζουν να χάνουν έδαφος σε επίπεδο ρυθμιστικών αρχών, μετόχων και καταναλωτών, οι ασφαλιστικές εταιρίες θα εντείνουν τις δεσμεύσεις τους για πράσινη ενέργεια. Αναμένουμε μάλιστα ορισμένοι πάροχοι να διακόψουν τις συνεργασίες τους με εταιρείες ορυκτών καυσίμων. Στον κλάδο αυτοκινήτου, ο ασφαλιστικές πιθανότατα θα προσφέρουν περισσότερα κίνητρα στους πελάτες τους για να στραφούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ άλλες ασφαλιστικές εταιρείες ενδεχόμενα να διαφημίσουν την πρόθεση τους να διακόψουν την ασφαλιστική κάλυψη για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα.
9. Το τέλος των σταθερών ασφαλίστρων
Η ζήτηση για ασφαλιστικές υπηρεσίες pay-as-you-go θα αυξηθεί καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν την ευελιξία και την εξοικονόμηση κόστους που προσφέρουν. Αναμένουμε τουλάχιστον μία μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία στον κλάδο αυτοκινήτου να σταματήσει εντελώς την παροχή σταθερών ασφαλίστρων και να προχωρήσει αποκλειστικά σε χρεώσεις βάσει χρήσης. Στη βάση αυτή και άλλες ασφαλιστικές σύντομα θα ακολουθήσουν αυτό το παράδειγμα.
10. Τα κρυπτονομίσματα κερδίζουν έδαφος
Καθώς τα χαμηλά επιτόκια συνεχίζουν να περιορίζουν την απόδοση των επενδύσεων των ασφαλιστικών εταιρειών, οι πάροχοι θα εξετάζουν όλο και περισσότερο τη δυνατότητα προσθήκης νέων επενδυτικών προϊόντων στα χαρτοφυλάκια τους. Τα κρυπτονομίσματα, ιδίως το Bitcoin, υποστηρίζονται από έναν αυξημένο αριθμό εταιρειών χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Έτσι, αναμένουμε πολλούς παρόχους να ξεκινήσουν να προσθέτουν τα κρυπτονομίσματα στα χαρτοφυλάκια επενδύσεών τους.
*Λάμπρος Τσόλκας, Financial Services Lead, Αντιπρόεδρος, Accenture
*Ιωάννης Αντωνακάκης, Insurance Strategy & Consulting Lead, Accenture

Ασφάλειες

Πηγή

About kathimerini