Home / BUSINESS TALK / 7 αεροπλάνα εμποδίζουν το Ελληνικό να απογειωθεί

7 αεροπλάνα εμποδίζουν το Ελληνικό να απογειωθεί

Οι πενηντάρηδες και οι εξηντάρηδες θα θυμούνται το night club στο Ελληνικό που το λέγανε «Αεροδρόμιο» και μεσουρανούσε στα νότια προάστια από το δεύτερο μισό της δεκαετίας του ‘80 και για κάποια χρόνια μετά. Εκεί, λίγο πριν την στροφή για το γκολφ της Γλυφάδας, στα πεζοδρόμια που τα βράδια σταμάταγαν τα αυτοκίνητά τους τα ζευγάρια για να ζήσουν την εμπειρία των χαμηλών υπερπτήσεων των αεροπλάνων, βρίσκονται σήμερα παρατημένα εφτά αεροπλάνα.

Επτά κουφάρια όλων των μεγεθών: από δίπατο Boeing 747 μέχρι μικρά διθέσια μονοκινητήρια. Λείψανα μιας άλλης εποχής της αεροπλοΐας, είχαν την ατυχία να μην ανακυκλωθούν όταν ήρθε η ωρα τους  και  να αραχνιάζουν τώρα εντός της έκτασης της Ελληνικό ΑΕ που εξαγοράζεται από τη Lamda Development. Και τα επτά αυτά αεροσκάφη που φυσικά δεν πρόκειται ποτέ να ξαναπετάξουν (είναι αμφίβολο ακόμα και αν θα μπορούν και να στέκονται για πολύ ακόμα στους τροχούς τους) έφτασαν στο Μέγαρο Μαξίμου.

 

Στο εξελόφυλλο που η παραχωρησιούχος καταγράφει όλες τις εκκρεμότητες που θέλει να αρθούν πριν προχωρήσει στο οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής και της υπογραφής των απαιτούμενων εγγράφων, φιγουράρουν σε περίοπτη θέση. Ποιο είναι λοιπόν το πρόβλημα; Ότι η Lamda δεν παραλαμβάνει την έκταση αν αυτά τα αεροπλάνα δε φύγουν από κει μέσα. Και θα ρωτήσει κάνεις, καλά αυτά δεν έχουν την αξία του αλουμινίου τους; Δεν θα πλήρωνε μία εταιρεία ανακύκλωσης να τα πάρει; Η απάντηση είναι προφανώς καταφατική.

Όμως αυτά τα αεροσκάφη φέρονται να είναι ιδιοκτησία του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας ή αλλιώς ΠΟΛΚΕΟΑ, που ιδρύθηκε το 1989 και ανάμεσα στα σχέδια του είναι η ανάπτυξη, μέσα στο χώρο του Ελληνικού ενός μουσείου πολιτικής αεροπορίας. Η Lamda Development συμφώνησε με την προηγούμενη κυβέρνηση και συγκεκριμένα το 2018 στην δημιουργία ενός τέτοιου μουσείου μέσα στο χώρο του ελληνικού. Μάλιστα εκδόθηκε και σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.

 

Ωστόσο η έννοια του μουσείου και συγκεκριμένα των δυνητικών εκθεμάτων φαίνεται ότι είναι διαφορετική στην αντίληψη της παραχωρησιούχου και του συμπαθούς πολιτιστικού κέντρου: η πρώτη τα θεωρεί χρέπια που πρέπει να της αδειάσουν την γωνιά –κυριολεκτικά- και η δεύτερη ιστορικά μνημεία. Αυτό το μουσειολογικό ζήτημα, κυρίες και κύριοι, είναι ένα από τα σοβαρότατα θέματα που εκκρεμούν και ήρθε, ως εγγραφή στο εξελόφυλλο , στην προσοχή του Μεγάρου Μαξίμου. Τι θα γίνει από δω και στο εξής είναι άγνωστο. Πιθανότατα το θέμα θα οδηγηθεί στην δικαιοσύνη για να αποφανθεί αυτή επί του ποιος έχει την αρμοδιότητα να αποφασίσει τι θα μπει και τι όχι στο μουσείο. Ήδη πάντως η κυβέρνηση με επιστολή της στις αρχές Φεβρουαρίου προς τον ΠΟΛΚΕΟΑ του ζητά να διευκολύνει την κατάσταση. Αλλά, φευ, φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

Εντωμεταξύ πάντως ο ΠΟΛΚΕΟΑ φέρεται κατά τις τρεις δεκαετίες της ζωής του να έχει συγκεντρώσει -εκτός από τα 7 χρέπια-, συγγνώμη, αεροσκάφη, περίπου 23.000 εκθέματα (από εξομοιωτές πτήσεων έως όργανα και παλαιές στολές εργαζομένων). Λεπτομέρεια: το 2018 επί της αλήστου μνήμης κυβέρνησης Α. Τσίπρα ελήφθη από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεώτερων Μνημείων απόφαση που έκανε δεκτό το αίτημα του ΠΟΛΚΕΟΑ για τον χαρακτηρισμό τριών εκ των επτά αεροσκαφών ως «κινητά νεότερα μνημεία».

 

Εν πάση περιπτώσει η Lamda Development αμέσως μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασης των μετοχών της Ελληνικό Α.Ε. (εφόσον δηλαδή απομακρύνει και τα «κινητά νεότερα μνημεία») θα πραγματοποιήσει αναλυτική παρουσίαση για το είδος των έργων που θα περιλαμβάνει η πρώτη φάση της παρέμβασης στο Ελληνικό. Και έτσι πιθανώς να μάθουμε περισσότερα και για το μουσείο που θα γίνει μεν κάποια στιγμή αλλά δύσκολα θα στεγάσει, έστω φιλοξενήσει στους προαύλιους χώρους του τα επτά κουφάρια.

 

Πάντως, λεφτά… υπάρχουν για την επένδυση των 8 δισ. ευρώ, με τα έργα της πρώτης πενταετίας να έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Υπολογίζεται δε ότι το 1,16 δισ. ευρώ του κοινοπρακτικού ομολογιακού θα καλύψει έργα υποδομών και άλλες αναπτύξεις συνολικού ύψους 542 εκατ. ευρώ, όπως και την εμπορική ανάπτυξη στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης (Vouliagmenis Mall) και την εμπορική ανάπτυξη εντός της μαρίνας Αγ. Κοσμά προϋπολογισμού 622 εκατ. ευρώ.

 

Και μιας και ο λόγος σήμερα αποκλειστικά για αεροπλάνα και αεροδρόμια να σας πληροφορήσουμε πως το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών έχει αποφασίσει να υλοποιήσει ένα όχι τόσο γνωστό ωστόσο πολύ εντυπωσιακό και φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο: το πρόγραμμα «ROUTE 2025», το οποίο αποτελεί τη δέσμευσή του για την επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα στο περιβάλλον, καλύπτοντας σε ποσοστό 100% τις ανάγκες του για ηλεκτρική ενέργεια με ηλεκτροπαραγωγή εντός αεροδρομίου μέσω ανανεώσιμων πηγών και μηδενίζοντας τις άμεσες εκπομπές του από την κατανάλωση καυσίμων. Το “ROUTE 2025” θα συμβάλλει έτσι έμπρακτα στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Αθήνας ως προορισμού, αλλά και στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα. Με απλά λόγια ήταν δίκαιο κι έγινε πράξη: οι ψεκασμοί θα λάβουν τέλος.

Money Review

Πηγή

About moneyreview