Νέους κανόνες αντιμονοπωλιακής συμπεριφοράς με τεράστια εμβέλεια στην ευρωπαϊκή αγορά παρουσίασε η Κομισιόν. Το νέο Digital Markets Act (DMA), περίπου έναν χρόνο αφότου προτάθηκε, έλαβε την τυπική έγκριση χθες. Στοχεύει στον περιορισμό των μεγαλύτερων τεχνολογικών ετιαρειών και ανοίγει το δρόμο για υγιέστερο ανταγωνισμό στον τομέα της τεχνολογίας και από μικρότερες επιχειρήσεις.
Μερικές από τις εταιρείες στις οποίες στοχεύει είναι η Meta, η Google και η Amazon, προσπαθώντας να αναδιαμορφώσει τα app stores, την ψηφιακή διαφήμιση, το ηλεκτρονικό εμπόριο, τις υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων (όπως το Whatsapp, το Messenger κλπ) και άλλα ψηφιακά εργαλεία.
Η Ευρωπαία Επίτροπος ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ δήλωσε σχετικά: «Αυτό που θέλουμε είναι απλό: Δίκαιες αγορές και ψηφιακά. Τώρα κάνουμε ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός για να φτάσουμε εκεί – όπου οι αγορές είναι δίκαιες, ανοιχτές και επιτρέπουν τον ανταγωνισμό. Οι μεγάλες πλατφόρμες έχουν απομακρύνει τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές από τα οφέλη των ανταγωνιστικών ψηφιακών αγορών. Τώρα, θα πρέπει να συμμορφωθούν με ένα σαφώς καθορισμένο σύνολο υποχρεώσεων και απαγορεύσεων. Αυτός ο κανονισμός, μαζί με την ισχυρή επιβολή της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού, θα φέρει δικαιότερους όρους στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις για πολλές ψηφιακές υπηρεσίες σε ολόκληρη την ΕΕ». «Η Ευρώπη πάτησε πόδι», δήλωσε από την πλευρά του ο Ευρωπαίος Επίτροπος Τιερί Μπρετόν.
Το DMA, στην περίπτωση που εγκριθεί, θα επιτρέπει την επιβολή νέων υποχρεώσεις σε εταιρείες που θεωρούνται «gatekeepers» — μια κατηγορία που περιλαμβάνει εταιρείες με κεφαλαιοποίηση τουλάχιστον 75 δισ. ευρώ, τουλάχιστον 45.000 ενεργούς χρήστες και μια «πλατφόρμα» όπως μια εφαρμογή ή ένα κοινωνικό δίκτυο. Οι εταιρείες που συγκαταλέγονται στην συγκεκριμένη κατηγορία είναι και η Microsoft, η Amazon και η Apple, αλλά και μικρότερες επιχειρήσεις όπως η Booking.com.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News