Home / BUSINESS TALK / Το χρονικό μιας επένδυσης 1,7 δισ. ευρώ, οι ανατιμήσεις στο γυαλί και τα Αστέρια

Το χρονικό μιας επένδυσης 1,7 δισ. ευρώ, οι ανατιμήσεις στο γυαλί και τα Αστέρια

Χρειάστηκαν 11 χρόνια για να γίνει πραγματικότητα η ιδέα της παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων. Ωστόσο η Fraport Greece, που συμπλήρωσε πέντε χρόνια λειτουργίας  τους χρειάστηκε μόνο τρία χρόνια για να ανεβάσει την επιβατική κίνηση από τα 25 εκατομμύρια του 2016 στα 30 και πλέον εκατομμύρια επιβάτες το 2019,  τελευταίο έτος πριν την πανδημία.

 

Για την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων το 2017 κατέβαλε 1,23 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ ολοκλήρωσε επενδύσεις επιπλέον 450 εκατομμυρίων για την αναβάθμιση τους. Μέσα σ’ αυτά τα πέντε χρόνια τα ελληνικά αυτά αεροδρόμια δέχτηκαν περισσότερες από 1 εκατομμύριο πτήσεις από 600 διαφορετικές αεροπορικές εταιρείες οι περισσότερες εκ των οποίων πετούν πλέον σ’ αυτά κάθε χρόνο. Από τις πύλες τους πέρασε 10 φορές ο πληθυσμός της Ελλάδος και συγκεκριμένα 112,6 εκατομμύρια επιβάτες.

 

Η ιδέα για την παραχώρηση των αεροδρομίων με σκοπό την αναβάθμιση τους είδε το φως της δημοσιότητας το 2006. Όμως χρειάστηκε να φτάσουμε στο 2011 για να ξεκινήσει η διαδικασία και στο 2013 για να δημοσιευτεί η διεθνής πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Το 2014 κατατέθηκαν δεσμευτικές προσφορές και το 2015 υπογράφηκε η σύμβαση με την πλειοδότρια Fraport Greece. Παρήλθε όμως άλλος ένας χρόνος για να περάσει από την Βουλή και ένας επιπλέον  για να υλοποιηθεί στην πράξη  η παραχώρηση, στις 11 Απριλίου του 2017.

 

-10% + 8% + 33,5% Πρόκειται για τις αυξήσεις που ανακοίνωσε μόνο μες στο 2022 (κι ακόμη είμαστε στις αρχές Απριλίου) πολύ μεγάλη υαλουργία η οποία προμηθεύει με μπουκάλια ελληνικές ζυθοποιίες. Μάλιστα, με την τελευταία αύξηση, 33,5%, μάλλον θα πρέπει να είναι κι ευχαριστημένοι οι ζυθοποιοί, καθώς αυτή που αρχικά τους είχε ανακοινωθεί ήταν 45%! Μάλιστα, στη σχετική επιστολή που έστειλε η υαλουργία σε ζυθοποιίες δεν παραλείπει να τους προειδοποιήσει ότι «δεδομένης της ρευστότητας της αγοράς και των ασυνήθιστων συνθηκών η εταιρεία μπορεί να αναγκαστεί να αναθεωρήσει περαιτέρω την επιπλέον αυτή επιβάρυνση». Ποιο είναι το επιχείρημα για τις αυξήσεις; Ότι μόνο έτσι θα διασφαλιστεί η λειτουργία των εργοστασίων της υαλουργίας και θα συνεχιστεί η ομαλή τροφοδοσία των ζυθοποιείων με μπουκάλια.

 

Εξασφαλισμένη είναι η χρηματοδότηση από τις Noval Property και Brook Lane Capital για την ανάπτυξη του σύγχρονου συγκροτήματος κτιρίων γραφείων και καταστημάτων, συνολικής επιφάνειας περίπου 49.000 τ.μ., στο οικόπεδο της πρώην Kodak στην οδό Αμαρουσίου-Χαλανδρίου στο Μαρούσι. Έχει, δηλαδή, ήδη εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της ανάπτυξης μέσω τραπεζικού δανεισμού κατά 70%, ενώ αναφορικά με το υπόλοιπο 30%, κατά την αναλογία συμμετοχής της Noval στην κοινοπραξία Grid, τα απαιτούμενα κεφάλαια για το έργο θα αντληθούν εφεξής από το πράσινο ομόλογο που είχε εκδώσει η εταιρεία πρόσφατα.

 

Κατά 20 εκατ. ευρώ αυξημένο είναι το κόστος του τουριστικού θέρετρου στα Αστέρια Γλυφάδας, λόγω των ανατιμήσεων. Το έργο ξεκίνησε με προϋπολογισμό 60 έως 80 εκατ. ευρώ, ο οποίος αυξήθηκε σε 110 εκατ. ευρώ και ανέρχεται πλέον σε 145 εκατ. ευρώ. Παρά πάντως, την σημαντική αύξηση του κόστους, το τουριστικό συγκρότημα, που θα βρίσκεται υπό τη διαχείριση της διεθνούς ξενοδοχειακής αλυσίδας One&Only, αξίζει τα λεφτά του και αναμένεται να αποτελέσει πόλο έλξης των πιο εύπορων τουριστών. Προγραμματίζεται να ανοίξει τις πύλες του το α’ εξάμηνο του 2023.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News

Πηγή

About moneyreview