Home / Προτεινόμενα / Το ραντεβού για Λάρκο, το καζίνο στις Γούρνες και τα μεγάλα έργα

Το ραντεβού για Λάρκο, το καζίνο στις Γούρνες και τα μεγάλα έργα

Για σήμερα Τρίτη στις δυόμιση το μεσημέρι είναι προγραμματισμένο το πρώτο από τα τρία προβλεπόμενα ραντεβού της ειδικής διαχείρισης της Λάρκο με τους εκπροσώπους των εργαζομένων προκειμένου να προχωρήσουν οι απολύσεις των 1.060 περίπου απασχολούμενων. Αν και η διοίκηση του σωματείου εργαζομένων στο εργοστάσιο της Λάρυμνας μιλούν για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων τους, ο ειδικός διαχειριστής είναι αποφασισμένος να εφαρμόσει το νόμο και να προχωρήσει στην διαβούλευση. Εφόσον δεν εμφανιστεί κάποιος σήμερα στη συνάντηση θα αποσταλεί δεύτερη πρόσκληση τις επόμενες μέρες και σε κάθε περίπτωση η τρίτη και τελευταία συνάντηση θα προγραμματιστεί για την ερχόμενη Δευτέρα. Κατόπιν θα προχωρήσουν οι απολύσεις του συνόλου των εργαζομένων με ειδικές όμως μέριμνες για την κάθε ηλικιακή ομάδα και ανάλογα και με τα εκ του νόμου δικαιώματα όλων.
Στα 10,653 δισεκατομμύρια ευρώ διαμορφώθηκαν οι τουριστικές εισπράξεις από το εξωτερικό κατά το σύνολο της χρήσης του 2021. Ποσό σημαντικά υψηλότερο από αυτό που είχαν προβλέψει στο πρώτο μισό του 2021 τόσο το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης όσο και μεγάλοι ξένοι οίκοι. Σύμφωνα με την ΤτΕ οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών το 2021 αυξήθηκαν κατά 99,4% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 146,7% σε σχέση με το 2020, αντιπροσωπεύοντας το 46,9% και το 58,6% των αντίστοιχων επιπέδων του 2019.
Αξίζει ίσως να θυμίσουμε ότι στο «Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τον ελληνικό τουρισμό» του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) που υποβλήθηκε στην κυβέρνηση νωρίτερα φέτος, έχει ως στόχο του για το 2030 τα τουριστικά έσοδα να τριπλασιασθούν σε σχέση με το 2021, στα 27 δισ. ευρώ και να πραγματοποιηθούν 50 εκατομμύρια επισκέψεις ξένων τουριστών με 307 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις.
Ξεκίνησε η διαδικασία για την χορήγηση άδειας καζίνο λειτουργίας καζίνο στο Ηράκλειο της Κρήτης και συγκεκριμένα στην έκταση της πρώην αμερικανικής βάσης στις Γούρνες. Πλειοδότης για την αγορά της έκτασης των 345 στρεμμάτων έχει αναδειχτεί κατόπιν διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ η εισηγμένη θυγατρική της Ελλάκτωρ, REDS ΑΕ έναντι τιμήματος 40 εκατομμυρίων ευρώ. Η REDS αναμένεται να υποβάλει τους αμέσως επόμενους μήνες το master plan για την ανάπτυξη της έκτασης. Υπενθυμίζεται ότι το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής για την αγορά της έκτασης δεν έχει ολοκληρωθεί και ούτε αυτό αναμένεται να γίνει πριν οριστικοποιηθεί και ο ανάδοχος της άδειας λειτουργίας καζίνο ο οποίος προφανώς πρέπει να είναι όμιλος με σχετική εμπειρία.
Ωστόσο πηγές της αγοράς εξηγούν πως επειδή το καζίνο στην συγκεκριμένη έκταση αποτελεί πολύ μεγαλύτερη αναλογικά δραστηριότητα από ότι το καζίνο του Ελληνικού, «δημιουργείται και μία άλλη δυναμική στις σχέσεις της ιδιοκτήτριας REDS με τον ανάδοχο της άδειας». Πιθανολογούν δηλαδή πως ενδέχεται να διαμορφωθεί κοινοπραξία με νέο εταίρο-operator του καζίνο ο οποίος μπορεί να αναλάβει και μέρος της χρηματοδότησης της όλης επένδυσης. Μάλιστα πηγές με άμεση και καθημερινή εμπλοκή με την διαδικασία αναφέρουν πως υπάρχει ήδη σε εξέλιξη άτυπη διαβούλευση της REDS με υποψήφιους operators.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Άκτωρ Παραχωρήσεις, η Άβαξ, η Intrakat και σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις ο όμιλος Mytilineos αναμένεται να δώσουν το “παρών” σήμερα στους τρεις διαγωνισμούς για ισάριθμα έργα υποδομών. Όπως ανέφερε, χθες, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές Γιώργος Καραγιάννης, σήμερα θα ανοίξουν οι προσφορές για το τμήμα του ΒΟΑΚ από την Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, προϋπολογισμού 186 εκατ. ευρώ για το οποίο ο ανάδοχος θα έχει επιλεγεί έως τα τέλη Φεβρουαρίου. Επίσης σήμερα θα αποσφραγιστούν οι φάκελοι για την κατασκευή της παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών (210 εκατ. ευρώ) που θα βελτιώσει τη σύνδεση της Αθήνας και της Χαλκίδας με την Βόρεια Εύβοια, αλλά και για το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης και της σύνδεσής της με την ΠΑΘΕ (434 εκατ.). Βάσει όσων ανέφερε ο κ. Καραγιάννης, μέχρι το τέλος του μήνα θα έχουμε ανάδοχο για το τμήμα Νεάπολη-Άγ.Νικόλαος, αλλά και για το Χερσόνησος-Νεάπολη, ενώ στόχος είναι να στηθούν εργοτάξια εκτός από τα δύο αυτά τμήματα του ΒΟΑΚ για τα projects της παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, της Λεωφ. Κύμης και του οδικού έργου Μπράλος-Άμφισσα. 
 
Καλά κρατεί το μπαράζ εξαγορών στην Πληροφορική, με τις μεγάλες εταιρείες να μεγεθύνονται, αποκτώντας νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες. Έτσι, υπό την ομπρέλα της Softone με επικεφαλής τον Πάνο Μαρτίνη, πέρασε η Regate που ειδικεύεται στη δημιουργία λύσεων επιχειρηματικού λογισμικού και φορητής τεχνολογίας για επιχειρήσεις (enterprise mobility). «Στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς είναι κυρίαρχη η τάση της ενοποίησης λύσεων πληροφορικής, με παραδοσιακές εφαρμογές, όπως η διαχείριση των αποθεμάτων, να βρίσκονται στον πυρήνα επιχειρηματικών λογισμικών. Δίχως αμφισβήτηση, πολλές ελληνικές εταιρείες που έχουν αναπτύξει αξιόλογα επιμέρους προϊόντα έχουν ανάγκη από το δίκτυο μιας μεγάλης εταιρείας για να μπορέσουν να μεγεθυνθούν. Ως εκ τούτου αναμένεται να ενισχυθεί η συσπείρωση γύρω από τους μεγάλους παίκτες» έχει αναφέρει στην «Κ» Π. Μαρτίνης. Το 2020 η Regate είχε τζίρο της τάξεως των 500 χιλ. ευρώ και τον περασμένο Δεκέμβριο αποφάσισε να διανείμει στους μετόχους της κέρδη 70 χιλ. ευρώ. Η Softone, το Φθινόπωρο του 2021 είχε διευρυνθεί με νέους επενδυτές, δηλαδή τον Μάρκο Βερέμη και τον Franck Cohen που απέκτησαν το 45% του μετοχικού της κεφαλαίου.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News

Πηγή

About moneyreview