Στην online διασύνδεση 600.000 ταμειακών μηχανών, αλλά και των POS, με τις φορολογικές και ελεγκτικές Αρχές στοχεύει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης μόλις η αγορά μπει σε τροχιά ομαλοποίησης. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό η υλοποίηση του έργου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί πριν από την εκπνοή του έτους.

Στους βασικούς πυλώνες του μεταρρυθμιστικού σχεδίου του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ περιλαμβάνεται η ενίσχυση της διαφάνειας και η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, με την αντικατάσταση εκατοντάδων χιλιάδων ταμειακών μηχανών που θα μεταφέρουν σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες για τις αποδείξεις τις οποίες κόβουν τα καταστήματα και οι επιχειρήσεις. Στόχος, επομένως, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και του οικονομικού επιτελείου είναι να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν η ηλεκτρονική διασύνδεση των λογιστηρίων επιχειρήσεων με την Εφορία, η οποία θα ανοίξει τον δρόμο για αποτελεσματικότερες διασταυρώσεις για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.

Τα τελευταία δημοσιοποιημένα στοιχεία της Κομισιόν είναι αποκαλυπτικά για τη φοροδιαφυγή στην Ελλάδα αφού η χώρα μας κατέχει τη δεύτερη χειρότερη επίδοση στην Ευρώπη, μετά τη Ρουμανία, ως προς τις απώλειες ΦΠΑ με την τρύπα στις εισπράξεις να διαμορφώνεται στα 6,570 δισ. ευρώ, δηλαδή στο 30,1% των δυνητικών εσόδων, με τον μέσο όρο στην Ευρώπη να είναι 9,2%.

Ως εκ τούτου, από τα τέλη Μαρτίου, που εκπνέει η προθεσμία για την απόσυρση των παλαιών ταμειακών – και η προθεσμία αναβάθμισης των τεχνικών προδιαγραφών του Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού (ΦΗΜ) – ο χρόνος θα αρχίσει να μετρά αντίστροφα για τη διασύνδεση των ταμειακών και των POS με το Taxis, ενώ από τον Απρίλιο θα αρχίσει και η υποχρεωτική συμπλήρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων το οποίο πήρε επίσης παράταση.

Αποδείξεις

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό κάθε απόδειξη που θα εκδίδεται θα περνά και θα καταγράφεται στο ηλεκτρονικό βιβλίο της επιχείρησης που θα λειτουργεί στο myData και στο πλαίσιο αυτό, πέραν από τις ταμειακές μηχανές, θα συνδεθούν με το myData και τα μηχανήματα των ηλεκτρονικών πληρωμών POS, με στόχο να υπάρχει διασφάλιση ότι όλες οι συναλλαγές θα καταχωρίζονται στα ηλεκτρονικά βιβλία κάθε επιχείρησης.

Για όσες επιχειρήσεις έχουν διασυνδεθεί μέχρι στιγμής με το Τaxis, η Εφορία γνωρίζει πότε πραγματοποιήθηκε μία συναλλαγή, όμως δεν γνωρίζει πώς έγινε η συναλλαγή, δηλαδή εάν διενεργήθηκε με μετρητά ή ηλεκτρονικά και έτσι η διασύνδεση της ταμειακής μηχανής με το ηλεκτρονικό σύστημα POS θα δώσει αυτή την πληροφορία στη φορολογική διοίκηση.

Ηλεκτρονικά βιβλία

Αν και η τήρηση των ηλεκτρονικών βιβλίων έλαβε παράταση μέχρι την 1η Απριλίου έχουν απομείνει λίγοι μήνες για να καταστεί υποχρεωτική για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες. Σύμφωνα με το σχέδιο όλες οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα θα πρέπει να διαβιβάζουν ψηφιακά τα παραστατικά τους στη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα «myDATA» της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Από την 1η Οκτωβρίου ξεκίνησε πιλοτικά η λειτουργία της «e-Εφορίας» με τη διαβίβαση παραστατικών στην πλατφόρμα myDATA. Με τη μετάβαση στα ηλεκτρονικά βιβλία κάθε επιχείρηση είναι υπόχρεη να διαβιβάζει όλα τα παραστατικά που εκδίδει (χονδρικής, λιανικής, προς επιχειρήσεις ή ιδιώτες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό) και να ελέγχει-αντιστοιχεί κάθε παραστατικό αγοράς ή δαπάνης που την αφορά στην πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ. Με απλά λόγια, το myDATA θα είναι ο χώρος όπου θα τηρούνται τα «ψηφιακά», πλέον, λογιστικά βιβλία.

Σύμφωνα με τις οδηγίες της ΑΑΔΕ, στο myDATA οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες οφείλουν:

– να διαβιβάζουν τη σύνοψη παραστατικών εσόδων/εξόδων

– να καταχωρίζουν τις λογιστικές εγγραφές τακτοποίησης για τον προσδιορισμό του λογιστικού και του φορολογικού αποτελέσματος κάθε έτους

– να χαρακτηρίζουν τις καταχωρισμένες συναλλαγές.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο