Σήμερα η Honda παρουσιάζει στη Φραγκφούρτη της Γερμανίας τη νέα γενιά του Jazz. Πριν την οδήγηση του καινούργιου ιαπωνικού αυτοκινήτου, έχει ενδιαφέρον η ανάλυση των συστημάτων ασφάλειας, που επέλεξε η φίρμα για το μικρότερο μοντέλο της στην ευρωπαϊκή αγορά.
Όπως όλα τα νέα οχήματα Honda που πωλούνται στην Ευρώπη, το νέο Jazz εφοδιάζεται με μεγάλο αριθμό τεχνολογιών παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας που κάνουν την οδήγηση ευκολότερη και ασφαλέστερη. Όλα τα Jazz που προορίζονται για την Ευρώπη θα εφοδιάζονται με το City-Brake Active System της Honda.
Ειδικά σχεδιασμένο για την αποφυγή ή μείωση της σφοδρότητας των ατυχημάτων με χαμηλές ταχύτητες, το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ λέιζερ για την ανίχνευση του δρόμου μπροστά, εφαρμόζοντας αυτόματα πίεση πέδησης εάν διαπιστωθεί επικείμενος κίνδυνος σύγκρουσης. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί με ταχύτητες κάτω από 32 χλμ./ωρα. Αν το σύστημα αναγνωρίσει ότι υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης τότε ενεργοποιείται η προ-φόρτιση φρένων και ένα ηχητικό και οπτικό σήμα, πριν ακολουθήσει ένα πλήρως αυτόνομο φρενάρισμα.
Η γκάμα τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας της Honda γνωστή με την ονομασία ‘Advanced Driver Assist System’ διατίθεται προαιρετικά με το βασικό μοντέλο και τοποθετείται στάνταρ σε μεσαίες και ανώτερες εκδόσεις. Το ADAS περιλαμβάνει: Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition System, Intelligent Speed Limiter, Lane Departure Warning και High-beam Support System.
– Forward Collision Warning
Το Σύστημα Προειδοποίησης Επικείμενης Εμπρόσθιας Σύγκρουσης – Forward Collision Warning εντοπίζει τον κίνδυνο σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα (αυτοκίνητο ή φορτηγό), χρησιμοποιώντας την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών. Το σύστημα λειτουργεί όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα 15 χλμ./ωρα και πάνω. Εάν ανιχνεύσει κίνδυνο σύγκρουσης, θα εκδώσει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις. Η απόσταση προειδοποίησης μπορεί να ρυθμίζεται σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού και το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον ίδιο.
– Traffic Sign Recognition System
Το Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας -Traffic Sign Recognition System χρησιμοποιεί τη κάμερα πολλαπλών λειτουργιών για την ανίχνευση οδικών σημάτων που συναντά το όχημα στην πορεία του. Το σύστημα αναγνωρίζει αυτόματα και προβάλλει τα σήματα στην οθόνη του ταμπλό μόλις το αυτοκίνητο περάσει την πινακίδα. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να ανιχνεύει στρογγυλές πινακίδες με όρια ταχύτητες και απαγορευτικά προσπέρασης. Μπορούν να εμφανίζονται ταυτόχρονα δύο πινακίδες – στη δεξιά πλευρά προβάλλονται μόνο σήματα με όρια ταχύτητας και στην αριστερή τα απαγορευτικά προσπέρασης και τα όρια ταχύτητας με πρόσθετες πληροφορίες όπως καιρικές συνθήκες, για παράδειγμα.
– Intelligent Speed Limiter
Ο Ευφυής Περιοριστής Ταχύτητας (Intelligent Speed Limiter) συνδυάζει δύο κατά τα άλλα ανεξάρτητα συστήματα ασφάλειας- Adjustable Speed Limiter (Προσαρμοζόμενο Περιοριστή Ταχύτητας) και Traffic Sign Recognition System (Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας) – προσφέροντας ένα προηγμένο στοιχείο υποστήριξης της ασφάλειας. Το σύστημα Adjustable Speed Limiter -στάνταρ σε όλα τα Honda που πωλούνται στην Ευρώπη- ρυθμίζει τη μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου σε επίπεδο που ορίζει ο οδηγός. Με ενεργοποιημένο το Intelligent Speed Limiter, η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου προσδιορίζεται αυτόματα από το ισχύον, νόμιμο όριο ταχύτητα το οποίο ανιχνεύεται από το Traffic Sign Recognition System. Όταν το όχημα περάσει ένα σήμα που δηλώνει ένα κατώτερο όριο ταχύτητας, τότε αυτόματα και ομαλά επιβραδύνει, με μείωση ισχύος μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα που δεν υπερβαίνει το όριο ταχύτητας. Μία προειδοποίηση ηχεί και το όριο ταχύτητας της ένδειξης αναβοσβήνει εάν το όχημα υπερβεί το όριο κατά 3 χλμ./ωρα ή παραπάνω. Η μέγιστη ταχύτητα του οχήματος – ανεξαρτήτως από το πάτημα του γκαζιού – δεν θα ξεπεράσει αυτό το όριο. Όταν το όχημα περάσει μία πινακίδα με υψηλότερο όριο ταχύτητας, αυτό θα επιτρέψει στον οδηγό να επιταχύνει έως ότου το όχημα φτάσει σε μία νέα μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα, στο οποίο σημείο θα εμποδίσει το όχημα να υπερβεί το νέο όριο ταχύτητας. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό ανά πάσα στιγμή.
– Lane Departure Warning
Το σύστημα Προειδοποίησης Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας – Lane Departure Warning χρησιμοποιεί την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών για την παρακολούθηση των σημάνσεων στο δρόμο. Εάν το αυτοκίνητο αποκλίνει από την λωρίδα στην οποία κινείται χωρίς να ανάψει φλας, τότε το σύστημα Lane Departure Warning προειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικά και οπτικά σήματα. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό ανά πάσα στιγμή.
– High Beam Support System
Το Σύστημα Υποστήριξης Μεγάλης Σκάλας – High Beam Support System λειτουργεί με ταχύτητες πάνω από 40km/h για την ενεργοποίηση / απενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας φώτων ανάλογα με τα αντίθετα ερχόμενα / προπορευόμενα οχήματα (αυτοκίνητα, φορτηγά και μοτοσικλέτες), ποδήλατα και το φωτισμό του περιβάλλοντος. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό ανά πάσα στιγμή.
Παθητική ασφάλεια ενσωματωμένη στη δομή. Όλα τα 2015 Jazz υιοθετούν την τεχνολογία δομής αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering (ACE) – πατέντα της Honda – που αποτελεί τη βάση για τα άριστα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας, αυξάνοντας την προστασία των επιβατών στις συγκρούσεις.
Ένα δίκτυο συνδεδεμένων δομικών χαρακτηριστικών κατανέμει την ενέργεια κρούσης ακόμα πιο ομοιόμορφα στο εμπρός τμήμα του οχήματος, μειώνοντας τις δυνάμεις που μεταφέρονται στην καμπίνα επιβατών. Η δομή ACE ελαχιστοποιεί επίσης την πιθανότητα να περάσει το ένα όχημα πάνω ή κάτω από το άλλο σε περιπτώσεις μετωπικής ή πλαγιομετωπικής σύγκρουσης με μεγαλύτερο ή μικρότερο όχημα. Κάθε Jazz που πωλείται στην Ευρώπη εφοδιάζεται με συνολικά έξι αερόσακους, μεγιστοποιώντας την προστασία των επιβατών. Οι εμπρόσθιοι, οι πλευρικοί και οι αερόσακοι οροφής πλήρους μήκους βασίζονται σε μία προηγμένη ‘ευφυή’ σχεδίαση και ενεργοποιούνται μόνον όταν είναι απολύτως απαραίτητο.
Το Jazz είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο με στόχο μία κορυφαία κατάταξη πέντε αστέρων στα τελευταία και πολύ απαιτητικά Euro NCAP crash tests, αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Μετά την οδήγηση στους γερμανικούς δρόμους, θα ακολουθήσει νεότερο ρεπορτάζ για την οδική συμπεριφορά και τα άλλα χαρακτηριστικά του ιαπωνικού αυτοκινήτου που θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα τον Οκτώβριο.
Προγραμματίστηκε η εισαγωγή δυο εκδόσεων με κινητήρα βενζίνης 1.300 κ.εκ. Η βασική διαφορά τους είναι στο κιβώτιο ταχυτήτων, η μια έχει μηχανικό χειροκίνητο έξι σχέσεων και η δεύτερη αυτόματο CVT.
Σπύρος Ρέκκας