Η Airbus, η Dassault και άλλοι εταίροι κατέληξαν σε συμφωνία για την έναρξη της επόμενης φάσης μιας νέας γενιάς ευρωπαϊκών μαχητικών αεροσκαφών, δήλωσαν οι δύο εταιρείες την Πέμπτη, διευθετώντας μια μακροχρόνια διαμάχη μεταξύ των δύο.
Το Future Combat Air System (FCAS), που ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2017 από τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν και την τότε καγκελάριο της Γερμανίας Άνγκελα Μέρκελ, έχει σχεδιαστεί για να αντικαταστήσει το Eurofighter και το Rafale της Dassault με έναν συνδυασμό επανδρωμένων και μη επανδρωμένων αεροσκαφών από το 2040.
Οι εταίροι στο πρόγραμμα αεροσκαφών είναι η Airbus για λογαριασμό της Γερμανίας, η γαλλική Dassault και η ισπανική Indra, αλλά το πρόγραμμα είχε βρεθεί σε αδιέξοδο εξαιτίας διαφωνιών της Airbus και της Dassault.
«Αυτή η συνολική βιομηχανική συμφωνία αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για αυτό το εμβληματικό ευρωπαϊκό αμυντικό πρόγραμμα», δήλωσε ο Mike Schoellhorn, διευθύνων σύμβουλος της Airbus Defence and Space.
«Αυτό ανοίγει το δρόμο για την τελική υπογραφή της σύμβασης μεταξύ των εθνών και των βιομηχανικών εταίρων, μόλις ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες στα αντίστοιχα έθνη-πελάτες. Είμαστε αισιόδοξοι ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί στο πολύ κοντινό μέλλον».
Νωρίτερα, ο επικεφαλής της Dassault δήλωσε στην εφημερίδα Le Figaro ότι η εταιρεία είχε καταλήξει σε συμφωνία με την Airbus για το FCAS.
«Σήμερα, ναι, έχει γίνει. Έχουμε συμφωνία με την Airbus», δήλωσε ο Eric Trappier, διευθύνων σύμβουλος της Dassault Aviation, η οποία ηγείται του προγράμματος των μαχητικών αεροσκαφών.
«Έχουμε λάβει όλες τις απαραίτητες εγγυήσεις για να ξεκινήσουμε την επόμενη φάση, η οποία είναι ακόμη, σας θυμίζω, μια φάση προκαταρκτικών μελετών», πρόσθεσε ο Trappier.
Το σχέδιο -που αρχικά προοριζόταν να ενώσει τους Ευρωπαίους μετά τη μεταναστευτική κρίση και την απόφαση της Βρετανίας να αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση- δημιούργησε εντάσεις, καθώς η Γαλλία και η Γερμανία χρειάστηκαν περισσότερο από ένα χρόνο για να συμφωνήσουν στο επόμενο στάδιο ανάπτυξης του FCAS.
Ορισμένες πηγές κατηγόρησαν την Dassault, η οποία είχε αρνηθεί να υποχωρήσει σε μια μακροχρόνια διαμάχη για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
Άλλες πηγές κατηγόρησαν την Airbus ότι πίεζε για μεγαλύτερο μερίδιο, επιμένοντας ότι θα έπρεπε να της δοθεί «ισότιμη βάση» με την Dassault.
Ο Γάλλος υπουργός Άμυνας Sebastien Lecornu χαιρέτισε με ανάρτησή του στο Twitter τη συμφωνία της Πέμπτης. Σε αυτήν σημειώνει ότι «το έργο αυτό είναι μια συγκεκριμένη απεικόνιση της συνεργασίας που διεξάγουμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την άμυνα και τους εξοπλισμούς, στην οποία η Γαλλία διαδραματίζει κεντρικό ρόλο».
moneyreview.gr με πληροφορίες από reuters
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News