Στροφή στα αρώματα και τα προϊόντα μακιγιάζ κάνουν οι Ελληνες καταναλωτές κατά τη φετινή χρονιά, αφήνοντας πίσω περιορισμούς που επέβαλε η πανδημία, με κυριότερη την υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους. Παρά τη σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα και την επιλογή προϊόντων ταυτισμένων με την ομορφιά και την καθημερινότητά μας, στη ζωή των Ελλήνων καταναλωτών έχουν μπει άλλου είδους περιορισμοί, που συνδέονται με την πληθωριστική κρίση.
Ετσι, σύμφωνα με στοιχεία που προσκόμισε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ) προς τον φορέα ερευνών Euromonitor, το μερίδιο των οικονομικότερων καλλυντικών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει αυξηθεί τους τελευταίους μήνες, την ώρα που πολλές κατηγορίες καλλυντικών δέχονται ανατιμήσεις, οι οποίες δεν θα μπορέσουν να καλυφθούν από τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες των εμπόρων. Μάλιστα, έρευνες έχουν καταδείξει πως η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων κόβει πλέον δαπάνες για προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης (ένδυση, υπόδηση, καλλυντικά).
Οπως αναφέρουν εκτιμήσεις για την πορεία της αγοράς το 2022, ο τζίρος σε βασικές κατηγορίες καλλυντικών προβλέπεται να αυξηθεί κατά 3,5% σε όρους αξίας σε σύγκριση με το 2021, αύξηση που επηρεάζεται και από τις ανατιμήσεις των προϊόντων. Αντίστοιχη εκτιμάται ότι θα είναι και η αύξηση πωλήσεων το 2023, οπότε και η βιομηχανία καλλυντικών αναμένεται να ανακάμψει από το πανδημικό σοκ των προηγούμενων ετών, ξεπερνώντας σε αξία τις πωλήσεις που καταγράφηκαν το 2019. Ειδικότερα, η κατηγορία του μακιγιάζ εκτιμάται πως θα ενισχυθεί κατά 16,3% το 2022 σε σύγκριση με το 2021, ακολουθούμενη από εκείνη των αρωμάτων (+7,7%). Παρά το διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, η κατηγορία του μακιγιάζ δεν έχει καταφέρει να επανέλθει στα επίπεδα του 2018. Από την άλλη, είδη καλλυντικών που ενισχύθηκαν σημαντικά κατά τη διάρκεια των lockdowns, όπως η περιποίηση προσώπου και σώματος θα σημειώσουν κάμψη (-0,9% και -1,4% αντίστοιχα).
Σε ό,τι αφορά τα premium προϊοντα, ο ΠΣΒΑΚ επισημαίνει πως φέτος παρουσιάζουν μεγαλύτερη δυναμική ανάπτυξης σε σχέση με τα ευρείας διανομής. Ωστόσο, αυτό οφείλεται και στο γεγονός πως τα ευρείας διανομής προϊόντα που διατίθενται και στα σούπερ μάρκετ δεν επηρεάστηκαν άμεσα από τα lockdowns, αντίθετα με τα premium που πωλούνται αποκλειστικά σε πολυκαταστήματα και καταστήματα καλλυντικών (όχι σε σούπερ μάρκετ), των οποίων η λειτουργία είχε ανασταλεί κατά την πανδημία. Ετσι, τα mass προϊόντα παρουσιάζουν μικρή αύξηση, σε αντίθεση με τα premium που αυξάνονται 4%-6% το 2022.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News