Home / ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ / Στα ύψη οι ναύλοι για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου – Η ασάφεια και ο σκοτεινός στόλος

Στα ύψη οι ναύλοι για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου – Η ασάφεια και ο σκοτεινός στόλος

Εκτινάσσονται οι ναύλοι για τη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου, καθώς όλο και περισσότεροι πλοιοκτήτες γυρίζουν την πλάτη στη Ρωσία, λίγες ημέρες πριν μπουν σε ισχύ οι αυστηρότερες κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι πλοιοκτήτες που είναι ακόμα διατεθειμένοι να μεταφέρουν φορτία ρωσικού αργού με τα τάνκερ τους επιχειρούν να χρεώσουν περισσότερα για τον κίνδυνο που αναλαμβάνουν. Σύμφωνα με το Bloomberg, οι ναύλοι τους οποίους ζητούν για τη διαδρομή από τη Βαλτική στην Ινδία ανέρχονται περίπου στα 15 εκατ. δολάρια ή 20 δολάρια το βαρέλι, για φορτία μετά τις 5 Δεκεμβρίου, όταν θα ισχύσουν οι νέοι περιορισμοί στην Ε.Ε. Πρόκειται για μεγάλη αύξηση από τα επίπεδα των 9-11,5 εκατ. δολαρίων προηγουμένως.

Η εκτίναξη του μεταφορικού κόστους αντανακλά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι προμηθευτές ρωσικού αργού, εν όψει της προθεσμίας στην οποία η Ε.Ε. (και μερικοί από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες τάνκερ του κόσμου, στην Ελλάδα, όπως σημειώνει το Bloomberg), θα σταματήσουν να προσφέρουν μεταφορά και άλλες υπηρεσίες για το πετρέλαιο που παράγεται στη Ρωσία.
Το γεγονός ότι λιγότερα τάνκερ είναι διαθέσιμα για αυτά τα φορτία και η ανάγκη εκτροπής του ρωσικού πετρελαίου από τους παραδοσιακούς αγοραστές του στην Ευρώπη σε νέους, στην Ασία και τη Μέση Ανατολή, συμβάλλουν επίσης στην αύξηση των ναύλων.

Το υψηλό μεταφορικό κόστος μειώνει την αξία των φορτίων ρωσικού πετρελαίου, καθώς οι πωλητές θέλουν να διασφαλίσουν ότι η τελική τιμή την οποία πληρώνουν οι αγοραστές παραμένει ανταγωνιστική σε σχέση με τις εναλλακτικές.
Οι συμμετέχοντες στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά περιμένουν επίσης λεπτομέρειες για το πλαφόν στις τιμές του πετρελαίου το οποίο προτείνουν οι χώρες του G7, το οποίο θα μπορούσε να επιτρέψει εξαιρέσεις από τις ευρωπαϊκές κυρώσεις, εφόσον πρόκειται για φορτία που πωλούνται κάτω από το ανώτατο όριο τιμής. Οι χώρες της Ε.Ε. πλησιάζουν επίσης σε συμφωνία για πλαφόν στα 60 δολάρια το βαρέλι.  Η Ρωσία, πάντως, έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι δεν θα πουλά σε χώρες που έχουν υιοθετήσει το πλαφόν.
Η έλλειψη σαφήνειας γύρω από τις εξαιρέσεις ανοίγει τον δρόμο για μία στροφή στον λεγόμενο σκοτεινό στόλο, ή σε τάνκερ που ανήκουν σε άγνωστους ιδιοκτήτες, διατεθειμένους να συνεχίσουν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο παρά τον κίνδυνο κυρώσεων, σημειώνει το Bloomberg. Πρόκειται κυρίως για παλαιότερα πλοία, πολλά εκ των οποίων συνηθίζουν να συναλλάσσονται με καθεστώτα που αντιμετωπίζουν κυρώσεις, όπως το Ιράν.
moneyreview.gr 
Διαβάστε επίσης: 
Ρωσικό πετρέλαιο: Προς πλαφόν στα 60 δολάρια προσανατολίζεται η Ε.Ε.
Τελειώνει ο χρόνος για την ΕΕ που μένει εξαρτημένη από το ρωσικό ντίζελ
Ρωσία: Αποκλείει με διάταγμα από το αργό της όσους συμμετέχουν στο πλαφόν

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News

Πηγή

About moneyreview