Η υπέροχη ηθοποιός αναλαμβάνει το ρόλο της πρέσβειρας στην Αγορά του 61ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Την αγαπήσαμε στην «Πολυξένη» και στο «Ακίνητο ποτάμι», και ακόμα περισσότερο στην «Ευτυχία», όπου μάγεψε υποδυόμενη τη θρυλική στιχουργό. Η βραβευμένη ηθοποιός Κάτια Γκουλιώνη, η οποία έχει επίσης πρωταγωνιστήσει και σκηνοθετήσει στο θέατρο, είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά πρόσωπα του σύγχρονου ελληνικού σινεμά. Φέτος, λοιπόν, θα τη δούμε ως ambassador (πρέσβειρα) της Αγοράς του 61ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (5-15 Νοεμβρίου). Λόγω των συνθηκών, οι βασικές ενέργειες της Αγοράς θα πραγματοποιηθούν διαδικτυακά.
Ως ambassador, η Κάτια θα φροντίσει να εξηγήσει σε όλους, δημιουργούς, δημοσιογράφους και ευρύ κοινό, τον σημαντικό ρόλο της Αγοράς, τον οποίο γνωρίζει από πρώτο χέρι. Ως γνωστόν, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης χρησιμοποιεί όλα τα εργαλεία της Αγοράς για την ενίσχυση της ελληνικής κινηματογραφίας. Μεταξύ άλλων, αναδεικνύει 8 νέους διευθυντές φωτογραφίας ελληνικών ταινιών και τους παρουσιάζει στο πρόγραμμα Meet the Future. Αυξάνει τα ελληνικά πρότζεκτ που συμμετέχουν στο Crossroads Co-Production Forum. Εισάγει τη νέα δράση Agora Lab, στην οποία κορυφαίοι επαγγελματίες του σινεμά δίνουν πολύτιμες συμβουλές σε δημιουργούς ελληνικών ταινιών για την ολοκλήρωση των πρότζεκτ τους. Παρουσιάζει δύο επιπλέον βραβεία. Και ενισχύει τη συνεργασία με το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας: οι βραβευμένες μικρού μήκους ταινίες θα προβληθούν σε ειδικό τμήμα στο Film Market, στο οποίο θα έχουν πρόσβαση sales agents και εκπρόσωποι φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους του εξωτερικού.
Η Κάτια Γκουλιώνη αναφέρει σχετικά με τον ρόλο της: «Φέτος, το Φεστιβάλ μάς καλεί να το παρακολουθήσουμε με ένα δυναμικό σύνθημα: “Σινεμά με κάθε τρόπο”. Οι συνθήκες είναι τέτοιες που η προτροπή αυτή φαίνεται πιο επίκαιρη από ποτέ. Όμως, για να παρακολουθήσουμε ως θεατές το Φεστιβάλ, πρέπει να υπάρχουν ταινίες. Να γίνονται ταινίες».
«Ξέρουμε ότι η διανομή των ταινιών στις αίθουσες φέτος έχει τραυματιστεί περισσότερο από ποτέ», συνεχίζει. «Όμως ο μόνος τρόπος για να διασφαλίσουμε ότι οι πληγές θα κλείσουν, είναι να εγγυηθούμε ότι οι ταινίες θα συνεχίσουν να γίνονται. Η θεραπεία του τραυματισμένου κινηματογραφικού χώρου είναι η εξασφάλιση της συνέχειας της κινηματογραφικής πρακτικής. Και σε αυτό το κομμάτι, η Αγορά του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έρχεται να παίξει, φέτος περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, ένα βασικό ρόλο. Να υποστηρίξει στα 3 βασικά επίπεδα της παραγωγής (development, post production, sales) τις ταινίες και να διασφαλίσει τη συνέχεια, έτσι ώστε να συνεχίσουμε να κάνουμε και να βλέπουμε σινεμά. Σινεμά με κάθε τρόπο».