Home / Ειδήσεις / ΣΕΒΤ: Πλήγμα στον οικογενειακό προϋπολογισμό οι αυξήσεις σε ΦΠΑ και ΕΦΚ

ΣΕΒΤ: Πλήγμα στον οικογενειακό προϋπολογισμό οι αυξήσεις σε ΦΠΑ και ΕΦΚ

Τροχοπέδη για την ανάπτυξη

Αθήνα
Την ανησυχία του για το νέο πακέτο μέτρων που εξήγγειλε η κυβέρνηση και το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την 6η αύξηση ΦΠΑ τα τελευταία χρόνια, από 23% σε 24% στα είδη διατροφής, την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στη μπύρα και την επιβολή του στον καφέ εκφράζει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων & Ποτών.

Μιλά για σοβαρό πλήγμα στον οικογενειακό προϋπολογισμό και ιδιαίτερα των ευαίσθητων κατηγοριών. Θα επιφέρουν περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης και αποτελούν τροχοπέδη στην απαραίτητη και επιθυμητή παραγωγική ανασυγκρότηση, προειδοποιεί.

Ο ΣΕΒΤ υπενθυμίζει ότι ενώ η μέση οικονομική δαπάνη για αγορές αγαθών και υπηρεσιών σε τρέχουσες τιμές το 2008 αντιπροσώπευε 2.120 ευρώ το 2012, για τη μέση οικογένεια, είχε πέσει στα 1.637 ευρώ και σήμερα εκτιμάται ότι βρίσκεται στα 1.502 ευρώ.

Το ποσοστό που αντιπροσωπεύουν τα είδη διατροφής στη σύνθεση της δαπάνης αυτής, από 16,4% το 2008, το 2014 εκτιμάται ότι βρισκόταν στο επίπεδο του 20,8% και για τα φτωχότερα νοικοκυριά στο 39%!

«Αν o ΦΠΑ και ο ΕΦΚ αυξηθούν, αυτό θα πλήξει σοβαρά τον οικογενειακό προϋπολογισμό και ιδιαίτερα τις ευαίσθητες κατηγορίες συνανθρώπων μας» τονίζει ο Σύνδεσμος.

Επιπλέον, ο ΣΕΒΤ σημειώνει ότι τυχόν επιβολή ειδικού φόρου (πλέον της αύξησης του ΦΠΑ) ως μέρος του συμπληρωματικού πακέτου μέτρων στον καφέ μεταφράζεται σε επιβάρυνση 2 ευρώ/κιλό στον ωμό καφέ, 3 ευρώ/κιλό στον καβουρδισμένο και 4 ευρώ/κιλό στον στιγμιαίο, επιβαρύνοντας έτσι σημαντικά ένα προϊόν που είναι ιδιαίτερα οικονομικό και προκαλώντας αλυσιδωτές αυξήσεις στην αγορά.

Στην μπύρα, όπου ήδη επιβλήθηκε από 1/1/2016 φόρος ζύθου 3%, εάν εφαρμοστεί η προτεινόμενη αύξηση του ΕΦΚ της τάξης του 25-35%, υπολογίζεται ότι θα επιφέρει ανατίμηση της τάξης του 7-10% στο κόστος ζύθου για τις μικρές και μεγάλες ζυθοποιίες και τελικά θα τις επηρεάσει αρνητικά, ιδιαίτερα τη φετινή καλοκαιρινή και τουριστική περίοδο, που συνήθως καλύπτει το 65-70% του συνόλου των ετήσιων πωλήσεων, σημειώνει.

«Όλα τα παραπάνω θα επιφέρουν περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης και αποτελούν τροχοπέδη στην απαραίτητη και επιθυμητή παραγωγική ανασυγκρότηση», καταλήγει ο ΣΕΒΤ.

Newsroom ΔΟΛ

About Kostas Athanasoulis