Αν ένα από τα περιουσιακά στοιχεία που έχει επωφεληθεί τα μέγιστα από την περίοδο της πανδημίας έως σήμερα, αυτό δεν είναι άλλο από το λίθιο, το μέταλλο που είναι ζωτικής σημασίας για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου τις οποίες χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ούτε λίγο ούτε πολύ, από το 2020 η τιμή του μετάλλου έχει καταγράψει ένα εντυπωσιακό 1.200% στην αγορά μετάλλων της Κίνας, εν μέσω μια έντονης ζήτησης από την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της χώρας που είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο.
Ωστόσο, στην κινεζική αγορά του λιθίου η κατάσταση έχει διαφοροποιηθεί κι αυτό διότι η ζήτηση από τις εταιρείες που κατασκευάζουν μπαταρίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει υποχωρήσει. Συνεπακόλουθα, της υποχώρησης αυτής ακολούθησε η υποχώρηση της τιμής του λιθίου, που είναι και η πρώτη από τον περασμένο Ιούνιο.
Ειδικότερα χθες Τρίτη η τιμή υποχώρησε κατά 0,5% φθάνοντας στα 578,5 γιουάν ο τόνος, μετά το ιστορικό υψηλό ρεκόρ που κατέγραψε την περασμένη εβδομάδα.
Η δίχως όρια ανοδική πορεία του λιθίου είχε σαν αποτέλεσμα τα αποθέματα στις εγγεγραμμένες αποθήκες στα κινεζικά χρηματιστήρια να συρρικνωθούν, μια συνθήκη που προσέφερε απλόχερα ώθηση στην τιμή του μετάλλου
Το προηγούμενο διάστημα οι αναφορές ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κινηθεί πτωτικά κατά το α΄ τρίμηνο του νέου έτους ανέστρεψε την κατάσταση και κάπως έτσι το απίστευτο ράλι του 1.200% από το 2020, σταμάτησε.
Πλέον το ζητούμενο είναι αν η πτώση αυτή της τιμής του λιθίου θα είναι ένα διάλειμμα ή θα συνιστά το άνοιγμα ενός καθοδικού κύκλου.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
Ημέρες της κρίσης του 2008 θυμίζει ο χαλκός: Έπεσε κάτω από τα 7.000 δολάρια
Τουρκία: Βρήκε γιγαντιαίο κοίτασμα σπάνιων γαιών – Θα σώσει την οικονομία;
Χαλκός: Απώλειες 25% από το υψηλό του Μαρτίου – Εισήλθε σε bear market
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News