Αν κάποιες εταιρείες επωφελήθηκαν από την πανδημία του κορωνοϊού αυτές δεν είναι άλλες από εκείνες του τεχνολογικού κλάδου, καθώς ο εγκλεισμός των ανθρώπων στα σπίτια τους, στο πλαίσιο των περιοριστικών μέτρων για την ανάσχεση της πανδημίας, κατέστησε τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους «πρώτης ανάγκης».
Ειδικότερα οι Big Tech της Wall Street προσέφεραν προϊόντα και εναλλακτικές λύσεις για την εργασία και για να διατηρήσουν τις κοινωνικές επαφές τους οι καταναλωτές. Πριν από την πανδημία, οι εταιρείες είχαν ήδη καθιερωθεί στις αγορές της ψυχαγωγίας, του ηλεκτρονικού εμπορίου, της κοινωνικής δικτύωσης και των υπηρεσιών cloud. Με τις περισσότερες εταιρείες να επεκτείνουν την ανάπτυξής και το 2021, τα κέρδη τους διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα εν μέσω της πανδημίας.
Η μεγαλύτερη όμως ωφελημένη από την πανδημία αναδεικνύεται η Amazon, η οποία κατά τη διάρκεια του α΄ τριμήνου του 2021, δημιουργούσε έσοδα της τάξεως των 837.350 δολαρίων ανά λεπτό της ώρας, «εκθρονίζοντας» από την πρώτη θέση της σχετικής λίστα σε σχέση με τον αντίστοιχο διάστημα του 2020, την Apple.
Οι αγορές των καταναλωτών στράφηκαν σχεδόν αποκλειστικά στο διαδίκτυο (εξαιρουμένων των προϊόντων πρώτης ανάγκης όπως τα τρόφιμα και τα φάρμακα), με αποτέλεσμα τα έσοδα του κολοσσού του ηλεκτρονικού εμπορίου λιανικής πώλησης να «εκτοξευθούν» αντίστοιχα.
Στο σύνολο του α΄ τριμήνου του τρέχοντος έτους τα έσοδα για την Amazon κατέγραψαν αύξηση 44,04%, διαμορφούμενα στα 108,52 δισ. δολάρια (ποσό που συνιστά ρεκόρ), έναντι 75,45 δισ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2020, με τα έσοδα ανά λεπτό από τα 582.2000 δολάρια, να «εκτινάσσονται» στα 837.350.
Εκτός από τις αγορές, οι άλλες υπηρεσίες, όπως οι Amazon Web Services και Amazon Prime, έτυχαν ευρείας ζήτησης εν μέσω της πανδημίας.
Η «χαμένη» της υπόθεσης Apple, είδε τα έσοδα της ανά λεπτό να υποχωρούν κατά 1,96%, από τα 708.300 δολάρια, στα 691.200 δολάρια, με συνολικά έσοδα τριμήνου στα 89.58 δισ. δολάρια, από 91,80 δισ. δολάρια το α΄ τρίμηνο του 2020.
Αν και η Apple έχει διαφοροποιήσει τις πηγές των εσόδων της, η μικρή πτώση αντικατοπτρίζει την καθυστερημένη είσοδό της στην αγορά 5G.
Η πανδημία ανέστειλε την παραγωγή του iPhone 5G, καθώς τα εργοστάσια έκλεισαν λόγω των μέτρων κοινωνικής απόστασης. Επιπλέον, τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού είχαν επίσης αντίκτυπο στην κερδοφορία της εταιρείας. Ωστόσο, παρά τη μικρή διόρθωση, τα έσοδα εξακολουθούν να είναι σημαντικά σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της.
Στη τρίτη θέση βρίσκεται η μητρική εταιρεία της Google, Alphabet, με τα έσοδα ανά λεπτό να ανέρχονται στα 351.850 δολάρια, από 317.600 δολάρια πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 10,86%.
Μεγάλη ποσοστιαία μεταβολή καταγράφηκε στα έσοδα ανά λεπτό των επόμενων δύο εταιρειών του Facebook (44,99%), όσο και της Tesla (71,42%), καθώς οι άνθρωποι στράφηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ και η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων γνώρισε μεγάλη άνθηση.
Την πρώτη εξάδα κλείνει το Netflix, οι υπηρεσίες του οποίου γνώρισαν μεγάλη ζήτηση, με την αύξηση των εσόδων ανά λεπτό να διαμορφώνεται στο 33,33%.
moneyreview.gr
Money Review