Τα σενάρια – φωτιά που εξετάζει η κυβέρνηση
Την ίδια ώρα στο επιτελείο του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη ζυμώνονται σενάρια σύμφωνα με τα οποία τα σημερινά τέλη κυκλοφορίας θα μπορούσαν να περιοριστούν έως και το μισό, με το υπόλοιπο μισό των επιβαρύνσεων να μεταφέρεται στην κατανάλωση καυσίμων. Οσο περισσότερο χρησιμοποιεί ο ιδιοκτήτης το αυτοκίνητό του τόσο περισσότερα τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνει.
Τα σενάρια
Σε αυτή τη περίπτωση, η τιμή της αμόλυβδης θα εκτιναχθεί από τα 1,347 ευρώ σήμερα στα 1,477 ευρώ. Δηλαδή θα αυξηθεί κατά 13 ολόκληρα λεπτά (λόγω και του ΦΠΑ 23%). Τότε, η Ελλάδα από την 6η θέση σήμερα στην ευρωπαϊκή κατάταξη θα πλασαριστεί αυτόματα στην 1η θέση, πάνω από Ολλανδία, Δανία, Σουηδία, Βρετανία, μπροστά δηλαδή από μερικές από τις πιο εύρωστες οικονομικά χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Από βενζίνη και ντίζελ κίνησης έως υγραέριο. Στο υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζουν ότι αυτό είναι το μοναδικό ικανό μέτρο προκειμένου χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, οι οποίοι έχουν καταθέσει πινακίδες για να αποφύγουν μια σειρά επιβαρύνσεων (τέλη κυκλοφορίας, φόρο πολυτελείας κ.λπ.), να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας των οχημάτων τους.
Πέρυσι, πάνω από 100.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κατέθεσαν πινακίδες προκειμένου να γλιτώσουν τις παραπάνω επιβαρύνσεις. Στο υπουργείο εκτιμούν ότι μειώνοντας τα τέλη κυκλοφορίας το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων θα σταματήσει. Σε κάθε περίπτωση, εφόσον επιβεβαιωθεί το εν λόγω σενάριο, τη νύφη θα τη πληρώσουν μαζικά όλοι οι οδηγοί μέσω της αύξησης των φόρων στα καύσιμα.
Στο σενάριο αυτό, η τιμή του ντίζελ θα αυξηθεί κατά 39%! Από τα 1,019 ευρώ σήμερα θα εκτιναχθεί στα 1,418 ευρώ. Δηλαδή θα φουσκώσει κατά 42 λεπτά (λόγω πάντα και του ΦΠΑ). Σε αυτή την περίπτωση, η Ελλάδα από τη 17η θέση σήμερα της ευρωπαικής κατάταξης θα μεταπηδήσει εν μιά νυκτί στην 1η, με τη δεύτερη, πολύ πιο εύρωστη Σουηδία να υπολείπεται κατά 9 ολόκληρα λεπτά (1,324 ευρώ). Στα άμεσα θύματα του υπερβολικού αυτού σεναρίου θα είναι οι πωλήσεις ντιζελοκίνητων οχημάτων.
Οι επιπτώσεις από μια τέτοια κίνηση χαρακτηρίζονται καταστροφικές, αφού το φυσικό αέριο αποτελεί βασικό συντελεστή κόστους στην παραγωγική διαδικασία για τις βαριές βιομηχανίες και την ηλεκτροπαραγωγή. Αν αυξηθεί ο φόρος στο αέριο, θα τεθεί θέμα ανατιμήσεων ακόμη και στο ρεύμα, άσχετα αν αυτό τελικά δεν συμβεί λόγω πολιτικής απόφασης.
Γιώργος Φιντικάκης
Newsroom ΔΟΛ