Εάν υπάρξει ζήτηση, η Air China, ο ένας από τους τρεις βασικούς αερομεταφορείς της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, ίσως προχωρήσει στην αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας των πτήσεών της από το Πεκίνο και τη Σαγκάη προς την Αθήνα. Το ενδεχόμενο αυτό άφησε ανοικτό ο Χεγιούν Φαν, γενικός διευθυντής της Air China στην Ελλάδα, κατά τη χθεσινή παρουσίαση των σχεδίων της αεροπορικής εταιρείας που διαθέτει στόλο 485 αεροσκαφών (τα περισσότερα Boeing, Airbus και 15 κινεζικά Comac) και πρόκειται να παραλάβει ακόμη 31.
Η αεροπορική, που δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά από το 2007, έχει αποφασίσει να εντείνει την παρουσία της, έχοντας λίγο πριν εκπνεύσει η περασμένη χρονιά, στις 22 Δεκεμβρίου, επανασυνδέσει την Αθήνα με τη Σαγκάη. Η Air China ενώνει απευθείας την Αθήνα και με το Πεκίνο, με τα δύο δρομολόγια (από και προς την κινεζική πρωτεύουσα και τη Σαγκάη) να πραγματοποιούνται μία φορά την εβδομάδα το καθένα. Συναρτήσει της ζήτησης, που θα φανεί εάν είναι αυξημένη από την άνοιξη κι έπειτα, η Air China ενδέχεται να ενισχύσει τη συχνότητα των δρομολογίων της.
«Ο ελληνικός τουρισμός επανήλθε το 2022 στα επίπεδα του 2019, με την Ελλάδα να αποτελεί πρότυπο για την Κίνα και την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία», ανέφερε, χθες, ο πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Σιάο Τζουντσένγκ. Τέλη της περασμένης χρονιάς, η Κίνα προχώρησε στην αλλαγή της πολιτικής της για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας, απελευθερώνοντας, ύστερα από περισσότερες από 1.000 ημέρες, τις μετακινήσεις από και προς την Κίνα του 1,4 δισεκατομμυρίου πολιτών. Πάντως, η έκρηξη των περιστατικών κορωνοϊού δεν προκαλεί ανησυχία, επειδή, σύμφωνα με τον Κινέζο πρέσβη, στις περισσότερες περιπτώσεις η νόσηση είναι ήπια, ενώ η μετάλλαξη της COVID-19 που συναντάται στην Κίνα έχει ήδη κάνει την εμφάνισή της στην Ευρώπη.
Πριν ξεσπάσει η πανδημία, οι Κινέζοι τουρίστες τοποθετούνταν, παγκοσμίως, σε περίπου 155 εκατ., ενώ 7 εκατ. αντιστοιχούν σε όσους είχαν επισκεφθεί την Ευρώπη. Το 2019 υπολογίζονται σε 200.000 οι αφίξεις Κινέζων στο αεροδρόμιο Αθηνών, με τις ευρύτερες προοπτικές να είναι θετικές, δεδομένου ότι ο αριθμός των ατόμων της μεσαίας τάξης υπολογίζεται ότι έως το 2035 θα αυξηθεί στα 800 εκατ.
Σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, το 2019 η κινεζική αγορά αυξήθηκε 21,5%, κατά μέσον όρο, ενώ σε μόλις δύο χρόνια η κίνηση διπλασιάστηκε, ύστερα από την απευθείας σύνδεση, το 2017, της Αθήνας με την Κίνα. Από το 2013 έως το 2019, η κινεζική αγορά ενισχύθηκε κατά 166%, δηλαδή πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με τον ρυθμό αύξησης (104%) της συνολικής επιβατικής κίνησης του ΔΑΑ. Το 2018 η κινεζική αγορά κατέλαβε την εικοστή θέση στις κορυφαίες διεθνείς αγορές του «Ελ. Βενιζέλος», ενώ βρέθηκε στη δέκατη πέμπτη θέση το 2019. Υπολογίζεται πως ο τυπικός Κινέζος πραγματοποιεί ετησίως 1,4 ταξίδια αναψυχής στην Αθήνα με διάρκεια 11 ημερών, ενώ ο τυπικός Ελληνας ταξιδεύει στην Κίνα 7,2 φορές, για επαγγελματικό σκοπό διαμένοντας περίπου ένα μήνα.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Αεροδρόμια: To 89% της επιβατικής κίνησης του 2019 ανέκτησε το Ελ.Βενιζέλος
Οι προβληματισμοί και το στοίχημα της επιστροφής των Κινέζων τουριστών
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News