Η πανδημία έχει αλλάξει τις ζωές όλων και τώρα φαίνεται πως αρχίζει τα αλλάζει και όσα ήξεραν τα μεγαλύτερα ονόματα του Χόλυγουντ. Καθώς μεγάλα και ιστορικά στούντιο του Χόλυγουντ όπως η Warner Bros. στρέφονται στο streaming, οι παχυλές αμοιβές των πρωταγωνιστών οι οποίες συνδέονται συνήθως με τα κινηματογραφικά έσοδα, τώρα κινδυνεύουν.
Η εξαίρεση της Wonder Woman
Τον περασμένο μήνα, όταν η Warner Bros. αποφάσισε να βγάλει την πολυαναμενόμενη “Wonder Woman 1984” στις αίθουσες και ταυτόχρονα μέσω streaming οι διαπραγματεύσεις με την πρωταγωνίστρια της ταινίας, Γκαλ Γκαντότ και την σκηνοθέτρια Πάτι Τζένκινς ήταν σκληρές.
Οι δύο τους ήθελαν να μάθουν τι θα σήμαινε αυτό για τις αμοιβές τους και να εξασφαλίσουν πως η νέα συμφωνία δεν θα τους «έριχνε» οικονομικά. Τελικά, μετά από πολλές συζητήσεις, η Warner Bros. συμφώνησε να αποζημιώσει Γκαντότ και Τζένκινς με 10 εκατομμύρια δολάρια έκαστη, εκτιμώντας πως με τον τρόπο αυτό θα έμεναν ευχαριστημένες και θα συνέχιζαν στο πλευρό του στούντιο.
Η απότομη κίνηση
Για τους αστέρες 17 άλλων ταινιών παραγωγής του στούντιο τα πράγματα ήταν όμως διαφορετικά. Η Warner Bros. αποφάσισε να ακολουθήσει και πάλι το μοντέλο της Wonder Woman ως προς την κυκλοφορία, έναν συνδυασμό δηλαδή περιορισμένης εξόδου στα σινεμά και ταυτόχρονη προβολή μέσω streaming. Όσον αφορά όμως τους διάσημους πρωταγωνιστές των 17 αυτών ταινιών η πρακτική ήταν αυτή τη φορά τελείως διαφορετική.
Πρώτα απ’ όλα η απόφαση κρατήθηκε μυστικό μέχρι την τελευταία στιγμή, ώστε να μην διαρρεύσουν τα νέα. Όχι μόνο δεν υπήρξαν διαπραγματεύσεις με τους ηθοποιούς και τους υπόλοιπους συντελεστές αλλά ακόμα και στελέχη του στούντιο ενημερώθηκαν για την κίνηση λίγο πριν ανακοινωθεί.
Ο πόλεμος με τα πρακτορεία
Ο χειρισμός της Warner Bros. δημιούργησε αμέσως πρόβλημα με τα πρακτορεία και τους εκπροσώπους μεγάλων σταρ όπως ο Ντένζελ Ουάσιγκτον, ο Γουίλ Σμιθ, η Κιάνου Ριβς και η Αντζελίνα Τζολί. Ήθελαν να μάθουν γιατί οι πελάτες τους είχαν τύχει χειρότερης αντιμετώπισης σε σχέση με την Γκαντότ. Γρήγορα άρχισαν οι κουβέντες για μποϊκοτάζ του στούντιο. Όλοι ήθελαν να μάθουν τον λόγο που η Warner Bros. επέλεγε να δυσαρεστήσει τους αστέρες της, της μηχανές που κινούν την βιομηχανία.
Η εταιρία από την πλευρά της ανέφερε πως ο λόγος για την επιλογή του υβριδικού μοντέλου προβολής ήταν η πανδημία. Ωστόσο, κάποιες από τις ταινίες που είχαν συμπεριληφθεί στην ανακοίνωση, όπως το βαρύ πυροβολικό «Dune» και «Matrix 4», σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό δεν θα κυκλοφορούσαν τώρα, αλλά στο τέλος του 2021, όταν πλέον ο εμβολιασμός του κοινού θα είχε ξεκινήσει.
Το Χόλυγουντ αλλάζει
Η Warner Bros., ένα απ’ τα ιστορικότερα αμερικανικά στούντιο με πορεία 97 χρόνων, βρέθηκε ξαφνικά στη μέση μιας άβολης και απότομης αλλαγής για το Χόλυγουντ.
Ακόμη και πριν την πανδημία, υπηρεσίες όπως το Netfix και το Amazon Prime είχαν ήδη αρχίσει να αλλάζουν τα δεδομένα για τις κινηματογραφικές παραγωγές, από τον τρόπο προβολής τους μέχρι το πως αμείβονται οι πρωταγωνιστές τους. Τώρα, με τα σινεμά να ψυχορραγούν και το μεγαλύτερο μέρος του κοινού κλεισμένο στο σπίτι, ακόμα και τα παραδοσιακά στούντιο αναγκάζονται να αλλάξουν.
Τι σημαίνει λοιπόν η στροφή στο streaming για τις αστρονομικές απολαβές των πρωτοκλασάτων ηθοποιών, σκηνοθετών και σεναριογράφων; Μέχρι τώρα ο τρόπος που πληρώνονταν ήταν σε δύο δόσεις. Μια εξασφαλισμένη και μεγάλη προκαταβολή στην αρχή και μια με μεγαλύτερο ρίσκο που ερχόταν (αν ερχόταν) αργότερα και η οποία ήταν σε άμεση εξάρτηση από τις κινηματογραφικές εισπράξεις. Αν το στούντιο κατάφερνε να κάνει απόσβεση με τα εισιτήρια και έβγαζε κέρδη ακολουθούσε η δεύτερη αμοιβή για τους σταρς. Αν η ταινία ήταν αποτυχία η δεύτερη δόση δεν ερχόταν ποτέ.
Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο αν η Warner Bros. υποχρεούται νομικά να επαναδιαπραγματευτεί τις δεύτερες αυτές δόσεις των αμοιβών με τους συντελεστές των 17 ταινιών που θα προβληθούν κατευθείαν στις οικιακές οθόνες.
Πολλοί από τους πρωταγωνιστές ταινιών όπως το Dune που είχαν όλα τα προσόντα για επιτυχημένο box office σάστισαν βλέποντας εικόνες από τα πολυαναμενόμενα φιλμ σε διαφημίσεις για υπηρεσίες streaming. Οι ίδιοι είχαν συμφωνήσει σε πολύ χαμηλότερες προκαταβολές με αντάλλαγμα τις αναμενόμενες δεύτερες δόσεις.
Η εταιρία έχει επισημάνει πως το υβριδικό μοντέλο κυκλοφορίας θα ακολουθηθεί μόνο για έναν χρόνο αλλά το μεγαλύτερο κομμάτι του Χόλυγουντ πιστεύει πως θα καταλήξει να είναι μόνιμο.