Μια ξεχωριστή πρωτοβουλία, με στόχο την ανάδειξη του στρατηγικού ρόλου της φιλοξενίας στην ανασυγκρότηση της χώρας στη μετά-COVID-19 εποχή, έλαβε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας.
Της Εύας ΟικονομάκηΗ καμπάνια «ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ MoU», η οποία θα διαρκέσει μέχρι το τέλος Μαρτίου, εστιάζει στην πολλαπλασιαστική σημασία του κλάδου φιλοξενίας στην ελληνική οικονομία και κοινωνία.«Η πρωτοβουλία που λάβαμε είναι μια κίνηση ενωτική. Είναι η κατάλληλη στιγμή για να αναπτύξουμε συνέργειες και να υπογραμμίσουμε αυτά που μας ενώνουν και όχι σε αυτά που μας χωρίζουν. Θα συνασπιστούμε με φορείς και εκπροσώπους του κλάδου που μπορεί να μην έχουν άμεση σχέση με τη φιλοξενία και τον τουρισμό, έτσι ώστε η φιλοξενία να έχει τη σωστή αντιμετώπιση την επόμενη ημέρα», επισημαίνει, μιλώντας στο real.gr, ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ), Αλέξανδρος Βασιλικός.Οι άξονες της καμπάνιας«Η επένδυση στη φιλοξενία είναι προϋπόθεση γρήγορης και βιώσιμης οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης σε όλη την Ελλάδα, με οφέλη για όλους τους Έλληνες. Γι’ αυτό και πρέπει να αποτελέσει κορυφαία προτεραιότητα του Εθνικού Σχεδίου Ανασυγκρότησης». Αυτό είναι το κεντρικό μήνυμα της πρωτοβουλίας.Οι βασικοί άξονες της πρωτοβουλίας «ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ MοU» είναι:1. Διάλογος με παραγωγικούς και κοινωνικούς φορείς για τη σημασία της φιλοξενίας στην οικονομία, την απασχόληση, την περιφερειακή ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή. 2. Διαδικτυακή καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τη μεγάλη θετική συνεισφορά της φιλοξενίας στη ζωή όλων μας.3. Διαδικτυακή συζήτηση με θεσμικούς εκπροσώπους και ειδικούς για την «επόμενη μέρα» και τον πρωταγωνιστικό ρόλο της φιλοξενίας στην ανάκαμψη.«Κάθε ευρώ που παράγει η φιλοξενία λειτουργεί πολλαπλασιαστικά στην οικονομία, την απασχόληση, την κοινωνία. Είναι υπόθεση όλων. Δεδομένης της σημασίας που έχει το Εθνικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης, είναι ανάγκη να βρίσκονται ψηλά σε αυτό ο τουρισμός και η φιλοξενία που βρίσκεται στην καρδιά του, καθώς κάθε επένδυση στην ελληνική φιλοξενία είναι προϋπόθεση γρήγορης και βιώσιμης οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, με οφέλη για όλους», τονίζει ο Αλέξανδρος Βασιλικός.«Πέρυσι στη Γενική μας Συνέλευση ανακοινώσαμε την ίδρυση ενός φορέα, του HOTELS FOR, με αποκλειστικό αντικείμενο δράσεις κοινωνικής ευθύνης. Φέτος, αυτός ο φορέας είναι πιο επίκαιρος από ποτέ. Στόχος μας είναι όλα τα ξενοδοχεία να έχουν τη δυνατότητα να γίνει μέρος αυτού του δικτύου αλληλεγγύης και συνεισφοράς στην κοινωνική ευημερία, το περιβάλλον, την τοπική κοινωνία και τη βιωσιμότητα», υπογραμμίζει ο πρόεδρος του ΞΕΕ.Η συνεισφορά της φιλοξενίαςΗ επιλογή της λέξη “ΜοU” δίπλα στη Φιλοξενία έχει ένα διπλό συμβολισμό. Δίνει τον προσωπικό τόνο που έχει η φιλοξενία για όλους μας και ταυτόχρονα παραπέμπει στη συντομογραφία του Μemorandum of Understanding, καταδεικνύοντας την ανάγκη μιας πλατιάς προγραμματικής συμφωνίας παραγωγικών δυνάμεων και φορέων για το ρόλο της φιλοξενίας στην ανάκαμψη της χώρας.Στην ιστοσελίδα της πρωτοβουλίας filoxeniamou.gr παρουσιάζονται αναλυτικά οι θέσεις που προωθεί το ΞΕΕ στον δημόσιο διάλογο, καθώς και στοιχεία τεκμηρίωσης για τη θετική συνεισφορά της φιλοξενίας στη χώρα και στους πολίτες.Βασικά μεγέθη34 εκατ. επισκέπτες το 2019.120.000 επιχειρήσεις.83% των επιχειρήσεων βρίσκονται εκτός Αττικής.78% των ξενοδοχείων έχουν μέγεθος μέχρι 50 δωμάτια.8,7 δισ. ευρώ ο τζίρος μόνο των ξενοδοχείων.Πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα στην οικονομία12,5 δισ. ευρώ η προστιθέμενη αξία ετησίως στην οικονομία.1,5 δισ. ευρώ επενδύσεις ετησίως πραγματοποιούν τα καταλύματα για ανακαινίσεις και επισκευές.Συνεισφορά στην απασχόληση550.000 εργαζόμενοι.1ος εργοδότης στη χώρα.54% των εργαζομένων στα ξενοδοχεία είναι γυναίκες, εμπεδώνοντας την απόλυτη εργασιακή ισορροπία φύλων.2ος μεγαλύτερος εργοδότης για νέους (ηλικίες 15 – 30).1 θέση εργασίας δημιουργείται για κάθε 2,5 νέα ξενοδοχειακά δωμάτια.