Home / BUSINESS & FINANCE / Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την οικονομία είναι αυτός για τον οποίο λίγοι μιλούν

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την οικονομία είναι αυτός για τον οποίο λίγοι μιλούν

Σχεδόν 400 εκατ. άνθρωποι σε 45 πόλεις της Κίνας βρίσκονται υπό καθολικό ή μερικό lockdown, στο πλαίσιο της πολιτικής μηδενικής ανοχής του κορωνοϊού (zero-Covid policy) που εφαρμόζει η χώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nomura.
Οι αναλυτές χτυπούν προειδοποιητικά καμπανάκια, αλλά λένε ότι οι επενδυτές δεν έχουν εκτιμήσει σωστά πόσο σοβαρές θα είναι οι επιπτώσεις για την παγκόσμια οικονομία, από αυτά τα παρατεταμένα lockdowns. 

«Οι διεθνείς αγορές ίσως ακόμα να υποτιμούν τις επιπτώσεις, γιατί μεγάλο μέρος της προσοχής παραμένει εστιασμένο στην  ρωσο-ουκρανική σύγκρουση και στις αυξήσεις επιτοκίων από τη Federal Reserve», αναφέρει μελέτη της Nomura. 
Το πιο ανησυχητικό είναι το επ’  αόριστο lockdown στη Σαγκάη, μία πόλη 25 εκατ. και ένα από τα πρώτα βιομηχανικά και εξαγωγικά κέντρα της Κίνας. 

Η καραντίνα έχει προκαλέσει ελλείψεις τροφίμων, αδυναμία πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας, ακόμα και αναφορές για θανατώσεις κατοικίδιων ζώων. Και έχουν αφήσει το μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου υποστελεχωμένο. 
Το λιμάνι της Σαγκάης, το οποίο διαχειρίστηκε πάνω από το 20% των μετακινήσεων κινεζικών φορτίων το 2021, έχει ουσιαστικά «παγώσει». Προμήθειες τροφίμων που βρίσκονται σε κοντέινερ σαπίζουν.
Πλέον, τα φορτία που εισέρχονται στα terminals στη Σαγκάη περιμένουν κατά μέσο όρο οκτώ ημέρες πριν να μεταφερθούν αλλού, δηλαδή 75% περισσότερο χρόνο από ό,τι πριν τα lockdowns. 
Οι αεροπορικές εταιρείες που μεταφέρουν φορτία έχουν ακυρώσεις όλες τις πτήσεις προς και από την πόλη και πάνω από το 90% των φορτηγών που στηρίζουν τις παραδόσεις εξαγωγών και εισαγωγών έχουν τραβήξει χειρόφρενο. 
Η Σαγκάη παράγει το  6% των κινεζικών εξαγωγών και το κλείσιμο των εργοστασίων μέσα και γύρω από την πόλη πιέζει περαιτέρω τις εφοδιαστικές αλυσίδες. 
Τα εργοστάσια που προμηθεύουν την Sony και την Apple έχουν κλείσει, όπως και το Shanghai Giga factory της Tesla, το οποίο κανονικά κατασκευάζει 2.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα την ημέρα, με αποτέλεσμα η εταιρεία να έχει χάσει παραγωγή 50.000 αυτοκινήτων έως τώρα. 
Σύμφωνα με το Κινεζικό Πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ, τα περιοριστικά μέτρα κατά του κορωνοϊού εκτιμάται ότι κοστίζουν τουλάχιστον 46 δισ. δολάρια σε χαμένη οικονομική δραστηριότητα τον μήνα ή το 3,1% του ΑΕΠ. 
Οι αναλυτές δεν πιστεύουν πλέον ότι η Κίνα μπορεί να πιάσει τον στόχο της για ανάπτυξη 5,5% φέτος, ο οποίος είναι έτσι και αλλιώς ο λιγότερο φιλόδοξος των τελευταίων 30 ετών. 
Η Παγκόσμια Τράπεζα αναθεώρησε τις εκτιμήσεις της για την κινεζική ανάπτυξη στο 5%, αλλά σημείωσε ότι εάν τα περιοριστικά μέτρα συνεχιστούν, η ανάπτυξη θα μπορούσε να πέσει στο 4%. 
Στο 4,8% η ανάπτυξη του πρώτου τριμήνου 
Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, η κινεζική οικονομία εμφάνισε ανάπτυξη υψηλότερη των προσδοκιών, όμως το κύμα των κρουσμάτων του κορωνοϊού και τα lockdowns σε δεκάδες πόλεις αναμένεται να έχουν επιπτώσεις στην οικονομική δραστηριότητα το επόμενο διάστημα. 
Το κινεζικό ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 4,8% το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, έναντι ρυθμών 4,4% που περίμεναν οι αναλυτές. Το προηγούμενο τρίμηνο, η κινεζική οικονομία είχε εμφανίσει ανάπτυξη 4%. 
Διαβάστε επίσης: 
Goldman Sachs: Στο 35% οι πιθανότητες ύφεσης την επόμενη διετία
Αυξάνεται ο κίνδυνος ύφεσης μέσα στο 2022 λόγω του πληθωρισμού
Deutsche Bank: Προβλέπει «ήπια» ύφεση στις ΗΠΑ
 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News

Πηγή

About moneyreview