Στα έμπειρα χέρια κορυφαίου στελέχους της ελληνικής βιομηχανίας του τουρισμού, με κομβικό ρόλο στη λειτουργία του και επικείμενες μεγάλες επιτυχίες, αλλά και με στιβαρή διεθνή αναγνώριση, επιδιώκουν να δώσουν το πηδάλιο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων οι σοβαροί και ισχυρότεροι παίκτες του επιχειρηματικό κόσμο του τουρισμού. Το όνομά του δεν είναι μυστικό, αλλά η κοινοποίηση του είναι επί του παρόντος άκαιρη. Ωστόσο, εμείς θα σημειώσουμε, πως για πρώτη φορά, δεν θα προέρχεται από τον χώρο των ξενοδοχείων.
Πάντως ο σημερινός πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος στην συνέλευση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, που έγινε στο πλαίσιο της έκθεσης XENIA έκανε γνωστό πως μετά από 23 χρόνια ενασχόλησής του με τους φορείς του Τουρισμού θα αποχωρήσει οριστικά. Αφήνει μια χρυσή παρακαταθήκη τόσο όσον αφορά τις επιδόσεις του κλάδου μέσα σε πολύ δύσκολα χρόνια όσο και στον ενδελεχή σχεδιασμό που έχει φροντίσει να κάνει ο Σύνδεσμος για την επόμενη δεκαετία. Οι αρχαιρεσίες του Συνδέσμου δε, είναι πιθανό να συμπέσουν και με τις εθνικές εκλογές, καθώς είναι προγραμματισμένες για την Άνοιξη.
Οι δύο μεγάλες αποθήκες που είναι από έτη πολλά χτισμένες στην έκταση των 1.450 στρεμμάτων του ΟΣΕ στο λεγόμενο Θριάσιο ΙΙ, ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της οποίας έγινε χθες, ανήκουν ήδη στους Ιταλούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Train), οι οποίοι απέκτησαν το σχετικό δικαίωμα κατά την ιδιωτικοποίησή της. Έτσι η εμφάνιση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μαζί με την DAMCO του ομίλου Κοπελούζου στο χθεσινό διαγωνισμό δεν αποτέλεσε έκπληξη. Ούτε πως ήταν το μόνο σχήμα που υπέβαλε προσφορά. Η προσοχή τώρα στρέφεται στο εάν θα μπορέσουν εγκαίρως να χρηματοδοτήσουν και να εκτελέσουν το έργο προϋπολογισμού 696 εκατ. για την κατασκευή Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής ώστε να προλάβουν δυνητικούς ανταγωνιστές στην ευρύτερη αγορά ένθεν και ένθεν των συνόρων.
Και αυτό διότι «για να λειτουργήσουν τόσο μεγάλα εμπορευματικά κέντρα χρειάζεται σοβαρό οδικό και σιδηροδρομικό διαμετακομιστικό εμπόριο και ακόμα σοβαρότερη ζήτηση από την εγχώρια αγορά» εξηγούν οι επαΐοντες. «Εωσότου λοιπόν αναπτυχθεί η εν λόγω υποδομή, αλλά και η γειτονική της στο Θριάσιο Ι, από την εκεί ανάδοχο κοινοπραξία της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ με την Goldair οι άλλοι ιδιώτες στην Δυτική Αττική ενδεχομένως να έχουν βρει τις δικές τους λύσεις», σχολιάζουν οι ίδιες πηγές της αγοράς των logistics. Και το λένε αυτό διότι, όπως εξηγούν, εσχάτως ακούγεται ένα σενάριο που θέλει μεσοπρόθεσμα τόσο το Θριάσιο I όσο και το Θριάσιο II να μεταπωλούνται.
Είναι ένα φαινόμενο που γιγαντώθηκε την τελευταία 10ετία με την εξάπλωση των ιστοσελίδων σύγκρισης τιμών, των online marketplaces και γενικότερα με την άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο λόγος για τα διάφορα μαγαζιά που πωλούν κινητά και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές, τις περισσότερες φορές σε τιμές αρκετά φθηνότερες από αυτές που δίνουν οι μεγάλες αλυσίδες. Το πώς το πετυχαίνουν είναι λίγο – πολύ γνωστό, παράλληλες εισαγωγές, πώληση «κομματιών» από χώρες κυρίως της ΝΑ Ευρώπης, αγορές από την Κίνα, χαμηλά λειτουργικά κόστη. Συχνά δε πολλές από αυτές τις εταιρείες – ΑΦΜ απλώς χρεοκοπούν μπουμπουνίζοντας τις υποχρεώσεις τους για καταβολή Φ.Π.Α.
Φαίνεται ωστόσο πως τώρα κάποιοι από αυτούς που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο αξιοποιούν και άλλες μεθόδους για να φουσκώσουν τα κέρδη τους. Οι αρχές εξετάζουν την δραστηριότητα εταιρείας, η οποία, αξιοποιώντας τη μέθοδο του «καρουζέλ», έχει καταφέρει να μην πληρώσει μεγάλα ποσά ΦΠΑ χωρίς «να τινάξει τα πέταλα». Εξετάζεται δηλαδή για μια μορφή απάτης που αποτελείται από πολλές συναλλαγές με την πρώτη συνήθως να αφορά ενδοκοινοτική συναλλαγή με στόχο την παράνομη ανάκτηση ΦΠΑ.
Ο τομέας της εμπορίας κινητών και άλλων ηλεκτρονικών είναι ιδιαίτερα αγαπητός σε τέτοιες μορφές εξαπάτησης γιατί απαιτούνται πολλές συναλλαγές αντικειμένων μικρών σε μέγεθος, αλλά μεγάλων σε αξία. Την υπόθεση εξετάζουν οι εντεταλμένοι της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας στην Ελλάδα εισαγγελικοί λειτουργοί, αξιοποιώντας πόρισμα από την αρχή για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος.
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News