Η κοινοπραξία «MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA» αναδείχθηκε ανάδοχος του έργου κατασκευής του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ.
Το έργο αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων, τις οποίες έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε., βάσει της σύμβασης παραχώρησης με το ελληνικό δημόσιο και πρόκειται να αναβαθμίσει τη θέση της Θεσσαλονίκης στη λιμενική βιομηχανία.
Κι αυτό, διότι θα παρέχει τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEU.
Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, το έργο περιλαμβάνει:
Κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος -17,7μ.
Κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος.
Συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.
Η υλοποίηση αλλά και η ολοκλήρωση του έργου, συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη με ποικίλα και πολλαπλασιαστικά οφέλη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Όπως αναφέρει έρευνα της Deloitte, το project από το 2022 έως το 2025 έχει υπολογιστεί ότι:
Δημιουργεί ετήσια έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ σε όλο οικοσύστημα του λιμένα που επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα από την επέκταση του Προβλήτα 6 – το ποσό αυτό αφορά στον λιμένα, σε συνεργαζόμενες εταιρείες, προμηθευτές, αλλά και σε άλλες επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στον κλάδο των μεταφορών.
Ενισχύει σημαντικά τα έσοδα του δημοσίου από άμεσους και έμμεσους φόρους άνω των 35 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
Παράγει προστιθέμενη αξία άνω των 90 εκατ. ευρώ ετησίως κατά την περίοδο κατασκευής, συνεισφέροντας στο ΑΕΠ της χώρας.
Στηρίζει άμεσα και έμμεσα τη δημιουργία περισσότερων από 3.300 θέσεις εργασίας, ενισχύοντας σημαντικά τον κρίσιμο κοινωνικό τομέα της απασχόλησης.
Επιπλέον, κατά την περίοδο 2026 – 2035, η δεκαετής πλήρης λειτουργία του «Προβλήτα 6» αναμένεται να:
Δημιουργήσει ετήσια έσοδα 272 εκατ. ευρώ σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας του λιμένα, η οποία περιλαμβάνει συνεργαζόμενες εταιρείες όπως προμηθευτές και άλλες επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στον κλάδο των μεταφορών.
Ενισχύσει σημαντικά τα έσοδα του δημοσίου από άμεσους και έμμεσους φόρους άνω των 55 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
Παράξει προστιθέμενη αξία άνω των 177 εκατ. ευρώ ετησίως, συνεισφέροντας σημαντικά στο ΑΕΠ της χώρας.
Στηρίξει άμεσα και έμμεσα την δημιουργία άνω των 4.000 θέσεων εργασίας, ενισχύοντας σημαντικά τον κρίσιμο κοινωνικό τομέα της απασχόλησης.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Επιστρέφουν στη ΔΕΗ οι μονάδες σε Μεγαλόπολη και Μελίτη
ΕΛΠΕ: Κέρδη 341 εκατ. ευρώ για το 2021 – Η 2η υψηλότερη κερδοφορία όλων των εποχών
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News