Home / BUSINESS & FINANCE / Οι 9 + 1 εξαγορές της «Σκλαβενίτης»

Οι 9 + 1 εξαγορές της «Σκλαβενίτης»

Μπορεί το 2017 να αποτέλεσε χρονιά – σταθμό για τον όμιλο Σκλαβενίτη, καθώς τότε πέρασε στον έλεγχό του το δίκτυο της Μαρινόπουλος, μετατρέποντάς τον από έναν ισχυρό «παίκτη» της Αττικής στον μεγαλύτερο λιανέμπορο της Ελλάδας με παρουσία και στην Κύπρο, όμως αυτή δεν ήταν η μόνη εξαγορά στην οποία είχε προχωρήσει η εταιρεία. Άλλωστε το δίκτυό της στην Αττική, αλλά και η είσοδός της στην κατηγορία του cash & carry, προέκυψε ύστερα από εξαγορές άλλων εταιρειών. 
Η πρώτη μεγάλη κίνηση στο πεδίο αυτό έγινε το 2007 με την εξαγορά της αλυσίδας Παπαγεωργίου, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να προσθέσει στο δίκτυό της η Σκλαβενίτης 18 καταστήματα και να φτάσει τότε τα 65. Το 2010 η Σκλαβενίτης απέκτησε 10 καταστήματα από την πτωχευμένη Ατλάντικ, ενώ το 2013 προχώρησε στην ανάληψη των μισθώσεων σύμβασης καταστημάτων τριών μικρότερων αλυσίδων. Συγκεκριμένα, νοίκιασε τέσσερα καταστήματα που μίσθωνε η αλυσίδα Δούκας στις περιοχές του Αγίου Δημητρίου και της Νέας Σμύρνης, ενώ ανάλογη συμφωνία έκανε και με την αλυσίδα Extra-Πρώτα και Φθηνά, αποκτώντας 9 καταστήματα (ανάληψη επτά συμβάσεων μίσθωσης που έληγαν και απόκτηση δύο ιδιόκτητων καταστημάτων). Επίσης, προχώρησε τότε σε συμφωνία και με την αλυσίδα Μπαλάσκας για τη μίσθωση πέντε καταστημάτων της δεύτερης. Συνολικά δηλαδή το 2013 απέκτησε 18 καταστήματα μέσα από τις παραπάνω συμφωνίες. 

Το 2014 γίνονται επίσης δύο μεγάλες εξαγορές: η Σκλαβενίτης αποκτά από την Βερόπουλος το 60% της αλυσίδας Χαλκιαδάκης έναντι 25 εκατ. ευρώ, ενώ δύο μήνες αργότερα, τον Νοέμβριο του 2014 ανακοινώνει την εξαγορά της Makro Cash & Carry που αργότερα μετονομάστηκε σε Τhe Mart. 
Το 2016 (η συναλλαγή ολοκληρώθηκε το 2017) αναλαμβάνει μέσα από διαδικασία συμφωνίας εξυγίανσης – μεταβίβασης την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Μαρινόπουλος και γίνεται ο ηγέτης του κλάδου. 

Χθες έγινε γνωστό ότι η Σκλαβενίτης θα αποκτήσει 9 από τα 11 καταστήματα της αλυσίδας SEP Markets, η οποία δραστηριοποιείται στα Ιωάννινα. 
Και εάν οι παραπάνω εξαγορές -συμφωνίες με εννέα αλυσίδες αφορούσαν φυσικά καταστήματα, η Σκλαβενίτης προχώρησε στις αρχές του 2020, πριν φτάσει η πανδημία στην Ελλάδα, στην εξαγορά του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ caremarket.gr, το οποίο αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία στη συνέχεια του eMarket, του ηλεκτρονικού καταστήματος της αλυσίδας. 
Τα οφέλη από τη συμφωνία με την SEP Markets
Ποια είναι τα οφέλη για τη Σκλαβενίτης από τη συμφωνία αυτή; Πρώτον, η Σκλαβενίτης, η οποία διέθετε μόνο δύο καταστήματα στην πόλη των Ιωαννίνων, ενισχύει την παρουσία της και θα διαθέτει πλέον 11 σημεία πώλησης. Σημειώνεται ότι τα καταστήματα που αποκτά από την SEP Markets είναι μικρού και μεσαίου μεγέθους. Με την προσθήκη των εννέα καταστημάτων, ο όμιλος θα διαθέτει πλέον 460 σημεία πώλησης με το σήμα Σκλαβενίτης και συνολικά 512 καταστήματα. Σήμερα ο όμιλος διαθέτει 503 καταστήματα εκ των οποίων 451 λειτουργούν με το σήμα Σκλαβενίτης, 13 με το σήμα The Mart (πρόκειται για cash & carry) και 39 με το σήμα Χαλκιαδάκης (σ.σ. θυγατρική κατά 60% της Σκλαβενίτης). 
Δεύτερον, προχωρά σε μια «επεκτακτική» κίνηση σε μια περίοδο κατά την οποία επικρατεί έντονος προβληματισμός στον κλάδο. Κι αυτό διότι μετά από δύο χρόνια πανδημίας περίοδο κατά την οποία οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σημείωσαν έντονα ανοδική πορεία, τώρα, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, ο κλάδος βρίσκεται αν όχι σε φάση ύφεσης, τουλάχιστον σε κατάσταση στασιμότητας. Ας σημειωθεί δε ότι εκτός από κάποιες μικρές κινήσεις της Γαλαξίας, σε εξαγορά πρόσφατα προχώρησε μόνο η Μασούτης μέσω της συμφωνίας που έκανε πριν από λίγο καιρό με τον ΣΥΝΚΑ με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας της στην Κρήτη και τη νησιωτική Ελλάδα.
Την ίδια ώρα ο δεύτερος «παίχτης» του κλάδου, η ΑΒ Βασιλόπουλος, βρίσκεται τους τελευταίους μήνες σε διαρκή αναστάτωση, λόγω των σημαντικών διοικητικών ανακατατάξεων με πιο σημαντική την αιφνιδιαστική αποχώρηση του επικεφαλής της Βασίλη Σταύρου. 
Διαβάστε επίσης: 
Ο πληθωρισμός ρίχνει την κατανάλωση: Με πτώση πωλήσεων το 2022 για τα σούπερ μάρκετ
Μασούτης: «Κατεβαίνει» στην Κρήτη σε συνεργασία με τον συνεταιρισμό ΣΥΝ.ΚΑ
Αλλαγή φρουράς στα σούπερ μάρκετ: Τι φέρνει η αποχώρηση του Β. Σταύρου από την ΑΒ Βασιλόπουλος
 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News

Πηγή

About moneyreview