Λόγω της πανδημίας, που καθήλωσε τα αεροπλάνα για μεγάλο χρονικό διάστημα, τα τελευταία χρόνια οι επικεφαλής των αεροπορικών εταιρειών είχαν να επιλύσουν μια ιδιαίτερα δύσκολη άσκηση. Θα έπρεπε να καταφέρουν να διατηρήσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των εταιρειών, ώστε όταν το βαρύ σύννεφο της υγειονομικής κρίσης περάσει να είναι σε θέση να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους ή έστω να μην απολέσουν το υφιστάμενο. Υστερα και από το φετινό καλοκαίρι, φαίνεται ότι εμπεδώθηκε ότι η κρίση που είχε προκαλέσει η COVID-19 μοιάζει να μη δημιουργεί πια τουλάχιστον συστημικό κίνδυνο. Αν και οι αβεβαιότητες, λόγω υψηλού πληθωρισμού και αυξημένου ενεργειακού κόστους, παραμένουν, οι CEO των αεροπορικών εταιρειών εκτιμούν – με τα σημερινά δεδομένα– ότι η ενισχυμένη διάθεση για ταξίδι θα εξακολουθεί να τροφοδοτεί τη νέα τουριστική περίοδο που ενδέχεται σε χώρες, όπως η Ελλάδα, να ξεκινήσει νωρίτερα. Στο σκεπτικό αυτό φαίνεται να υπακούει το πρόγραμμα προσλήψεων που υλοποιεί ένας μεγάλος αριθμός ελληνικών και ξένων αεροπορικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά.
Συγκεκριμένα, η Aegean επιδιώκει να προχωρήσει σε προσλήψεις για ειδικότητες που δεν αφορούν μόνο το πλήρωμα καμπίνας, αλλά υποστηρίζουν και την ευρύτερη λειτουργία της αεροπορικής. Αναζητεί, δηλαδή, αναλυτές δεδομένων για το εμπορικό τμήμα, ελεγκτές πληροφοριακών συστημάτων, βαφείς αεροσκαφών και άτομα για τη στελέχωση των τηλεφωνικών κέντρων. Από τη λίστα δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι πιλότοι αεροσκαφών Airbus A320 και οι συγκυβερνήτες, με τον στόλο της αεροπορικής να αποτελείται, μέχρι το 2026, από 46 καινούργια Airbus 320 και 321neo. Η αεροπορική επιδιώκει να δημιουργήσει τη νέα γενιά πιλότων, έχοντας σε εξέλιξη το νέο πρόγραμμα υποτροφιών της, με στόχο μέσα στην επόμενη τριετία 120 νέοι και νέες να αποτελέσουν τους μελλοντικούς κυβερνήτες αεροσκαφών της Aegean και της Olympic Air. Οπως αναφέρουν παράγοντες των αερομεταφορών, ευρύτερος στόχος είναι ο κλάδος να ενισχύσει το αποτύπωμά του στο ΑΕΠ, κάτι που μπορεί να συμβεί μόνον εάν οι αεροπορικές εταιρείες αποτελέσουν πυλώνα τεχνογνωσίας.
Προσλήψεις πραγματοποιεί και η Sky Express, που αναζητεί κυβερνήτες για τα Airbus A320 και για τα στροβιλοελικοφόρα αεροσκάφη ATR. Επίσης, η αεροπορική αναζητεί εργαζομένους, μεταξύ άλλων, για το πλήρωμα καμπίνας, τα τμήματα πληροφορικής και μάρκετινγκ, το λογιστήριο και το τηλεφωνικό κέντρο. Νέα μέλη στο διεθνές της πλήρωμα καμπίνας επιδιώκει να εντάξει και η Emirates, που έχει έδρα το Ντουμπάι. Για τον σκοπό αυτό διοργανώνει την Τρίτη 13 Δεκεμβρίου στο ξενοδοχείο Divani Caravel (στις 09.00) ανοιχτή ημέρα πρόσληψης. Τα άτομα που θα επιλεγούν θα εκπαιδευτούν στις εγκαταστάσεις της αεροπορικής στο Ντουμπάι.Ατομα για τη στελέχωση των πληρωμάτων καμπίνας αναζητούν και αρκετές άλλες ξένες αεροπορικές, όπως η Ryanair, η Etihad Airways και η Volotea.
Οι αερομεταφορείς προετοιμάζονται για μια χρονιά περαιτέρω ανάκαμψης του αεροπορικού έργου, όπως φανερώνει και η περιοδική έκθεση του ευρωπαϊκού οργανισμού για την ασφάλεια της αεροναυτιλίας (Eurocontrol) που δημοσιεύθηκε χθες Παρασκευή για το διάστημα από τη Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου μέχρι τις 22 Ιανουαρίου. Η πτητική δραστηριότητα στην Ελλάδα αναμένεται να είναι υψηλότερη, συγκριτικά με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2019, σηματοδοτώντας ένα νέο ρεκόρ. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο η αναμενόμενη ανάκαμψη τοποθετείται περίπου στο 85% της κίνησης του 2019.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Emirates: Open Day πρόσληψης νέων μελών για το πλήρωμα καμπίνας στην Ελλάδα
ΙΑΤΑ: Επιστροφή στα κέρδη για τις αεροπορικές από το 2023
ΕΕ: Αναθεώρηση κανόνων εμπορίας εκπομπών στις αερομεταφορές
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News