Η απομόνωση της πανδημίας φαίνεται πως δίνει τη δύναμη στους ανθρώπους να νικήσουν το φόβο του πολέμου και να ταξιδέψουν. Προϋπόθεση βέβαια τα πράγματα στην Ουκρανία να αρχίσουν να εκτονώνονται και όχι να κλιμακώνονται. Αν και ο κόσμος που θέλει να ταξιδέψει φέτος για διακοπές μούδιασε (sic) με τον πόλεμο στην Ουκρανία η παρέλευση ενός μηνός από την εισβολή της Ρωσίας φαίνεται πως έχει αρχίσει να αναστέλλει τις αρχικές επιφυλάξεις με τα σημάδια από τις κρατήσεις αεροπορικών θέσεων αλλά και δωματίων στην Ελλάδα και διεθνώς να αυξάνονται εκ νέου. Το στοίχημα του τουρισμού είναι κρισιμότερο παρά ποτέ για την Ελλάδα καθώς μπορεί να γίνει την πλάστιγγα της ανάπτυξης προς τη μία ή την άλλη πλευρά. Αυτό που όμως είναι πλέον σαφές είναι πως οι ταξιδιώτες από την βόρεια Αμερική, Ηνωμένες Πολιτείες και Καναδά ομοίως, θα είναι σημαντικά αυξημένοι ακόμα και πιθανό να πλησιάσουμε και να ξεπεράσουν τα προ της πανδημίας επίπεδα.
Αυτό διαβλέπουν τουλάχιστον οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες του Καναδά και των Ηνωμένων Πολιτειών που έχουν προγραμματίσει αθροιστικά περί τις δέκα ημερήσιες πτήσεις κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν. Εξαιρετικά νέα και για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αλλά και την Aegean που θα «μοιράσουν» την επιβατική κίνηση παραπέρα στους εγχώριους προορισμούς. Μπαράζ νέων απευθείας δρομολογίων όμως θα δεχτεί φέτος θα δεχτούν φέτος και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια από ενδοευρωπαϊκές πτήσεις.
Για τις προοπτικές και τις αναμενόμενες επιδόσεις του τουρισμού και των αερομεταφορών του, σοφότεροι θα γίνουμε σήμερα, καθώς η διοίκηση της Aegean υπό τον αντιπρόεδρο Ευτύχη Βασιλάκη και τον CEO Δ.Γερογιάννη θα ενημερώσουν τους αναλυτές για τα μεγέθη του 2021. Σε κάθε περίπτωση, για την Aegean έχει κλειδώσει η ενίσχυση της χωρητικότητας, που όσο βαδίζουμε προς το καλοκαίρι θα είναι διευρύνεται ακόμη περισσότερο, άνευ απροόπτου. Πέρυσι, η εταιρεία πέτυχε και το εξής που πέρασε στα ψιλά. Κατάφερε να αυξήσει το μέσο έσοδο ανά χιλιομετρική θέση 7,21 λεπτά του ευρώ από 7,14 λεπτά το 2019. Όπως και το μέσο έσοδο ανά χιλιομετρικό επιβάτη που διαμορφώθηκε σε 11,02 λεπτά από 8,42 λεπτά το 2019. Η βελτίωση επιτεύχθηκε παρά την μείωση του συντελεστή πληρότητας, λόγω της αυξημένης συνεισφοράς των κρατήσεων τελευταίας στιγμής καθώς και του μίγματος των πωλήσεων με μεγαλύτερη συνεισφορά των ναύλων comfort flex/flex.
Εξαιρετικές επιδόσεις από τον οργανισμό λιμένος Θεσσαλονίκης το 2021 ειδικά στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αλλά και την κρουαζιέρα άρα την πανδημία. Το μάνατζμεντ στρέφεται τώρα στην ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος προϋπολογισμού 180 εκατομμυρίων με το πρώτο μεγάλο έργο, την επέκταση του προβλήτα έξι να αναλαμβάνει ο άβακας. Γενναίο και το προτεινόμενο μέρισμα των ενάμιση ευρώ ανά μετοχή.
Πολύ κοντά στην υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου για την λειτουργία υπεράκτιου σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες η Διώρυγα Gas, συμφερόντων του ομίλου Motor Oil. Είναι δηλαδή πιθανόν να δούμε το συγκεκριμένο project σε λειτουργία πριν από το κυοφορούμενο εδώ και 10 περίπου έτη αντίστοιχο project της Αλεξανδρούπολης. Ειρήσθω εν παρόδω, κινητικότητα αποκτά και η διαδικασία για την παραχώρηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με τους υποψήφιους επενδυτές που έχουν προκριθεί στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ να εκδηλώνουν ήδη ιδιαίτατο ενδιαφέρον δεδομένου και του δυνητικού ενεργειακού αποτυπώματος της Βορειοελλαδίτικής πόλης.
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News