Έντονη η κινητικότητα στα ΕΛΠΕ, σε συνέχεια της συνεδρίασης του ΔΣ τη Μεγάλη Πέμπτη, το οποίο θα εισηγηθεί σε έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων (που θα λάβει χώρα στις 20 Μαΐου) τροποποιήσεις του καταστατικού, στο πλαίσιο της προσαρμογής στα δεδομένα της νέας νομοθεσίας για την εταιρική διακυβέρνηση. Θυμίζουμε με την ευκαιρία πως η Paneuropean Oil & Industrial Holdings S.A. συμφερόντων της οικογενείας Λάτση ελέγχει το 47% του μετοχικού κεφαλαίου, το δημόσιο μέσω του ΤΑΙΠΕΔ το 35%, ένα 5,3% κατέχουν έλληνες θεσμικοί επενδυτές, 3,4% ξένοι θεσμικοί και μόλις το 8,8% βρίσκεται στα χέρια ιδιωτών επενδυτών.
Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις, εφόσον εγκριθούν από την γενική συνέλευση , θα οδηγήσουν σε σημαντικές αλλαγές στη δομή του ομίλου, αλλά και στον τρόπο στελέχωσης του ίδιου του διοικητικού συμβουλίου. Μεταξύ άλλων προτείνεται η μείωση του αριθμού των μελών του ΔΣ σε 11 (από 13 σήμερα) με εκλογή τους από τη γενική συνέλευση, καθώς και σύσταση μιας εταιρείας holding στην οποία θα υπαχθούν ως θυγατρική τα Ελληνικά Πετρέλαια, η έως σήμερα μητρική. Η διοίκηση των ΕΛΠΕ θα εξηγήσει λοιπόν σήμερα το μεσημέρι σε ενημερωτική online παρουσίαση την στρατηγική της μετεξέλιξης του ομίλου –για την οποία είχε προϊδεάσει και κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του 2020.
Για το ίδιο θέμα –τον μετασχηματισμό του ομίλου δηλαδή-θα έχει προηγηθεί συνάντηση εργασίας του υπουργού περιβάλλοντος και ενέργειας Κώστα Σκρέκα με τον πρόεδρο των ΕΛΠΕ Γιάννη Παπαθανασίου, τον διευθύνοντα σύμβουλο Ανδρέα Σιάμισιη και τον γενικό διευθυντή στρατηγικού σχεδιασμού και νέων δραστηριοτήτων, Γιώργο Αλεξόπουλο. Το σωματείο των εργαζομένων στα ΕΛΠΕ προκήρυξε πάντως δυο 24ωρες απεργίες –στις 14 και 20 Μαΐου- αντιδρώντας στα σχέδια της διοίκησης, ενώ έχει ξεκινήσει διαδικασία ενημέρωσης όλων των πολιτικών κομμάτων για να πάρουν θέση στο ζήτημα, το οποίο χαρακτηρίζει ως «κρίσιμο για την ελληνική οικονομία».
Το δικό του Ελληνικό οραματίζεται στη Φυλή ο δήμαρχος Χρήστος Παππούς. Ο Δήμος ελέγχει μεγάλες εκτάσεις που παραμένουν αναξιοποίητες, ενώ προσπαθεί να απαλλαγεί από το «στίγμα» των σκουπιδιών. Σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις οι υπερσύγχρονες μονάδες επεξεργασίας συχψνά συνυπάρχουν και μάλιστα αρμονικά με τις υπόλοιπες δραστηριότητες ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις λειτουργούν και ως ατραξιόν. Εδώ επικρατεί ακόμη το δόγμα «not in my backyard».
Για να επιστρέψουμε όμως, στο θέμα μας, ο Δήμος τρέχει ένα μεγάλο διαγωνισμό, αναζητώντας σύμβουλο για την αξιοποίηση των ακινήτων του. Σε αυτά ανήκουν το Βιομηχανικό Πάρκο Άνω Λιοσίων, οι εγκαταστάσεις του πρώην ΟΔΔΥ που βρίσκονται στην είσοδο της πόλης και το λατομείο Μουσαμά. Το έργο του συμβούλου δεν ξέρουμε εάν θα είναι εύκολο, όμως, είναι σίγουρα μακρύ. Η σύμβαση είναι διετούς διάρκειας και μπορεί να παραταθεί για έναν ακόμη χρόνο, φέρνοντας, έτσι, πιο κοντά την «ωρίμανση» των σχεδίων του δήμου με τις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές. Συμπτώσεις.
Χαμηλώνει ο πήχης των προσδοκιών για τις αφίξεις βρετανών τουριστών, οι οποίοι είχαν θεωρηθεί αρχικά το «ισχυρό χαρτί» του 2021 όχι μόνο για τον ελληνικό τουρισμό αλλά και για τους περισσότερους καλοκαιρινούς προορισμούς της Ευρώπης, εξαιτίας του προχωρημένου εμβολιαστικού τους προγράμματος. Πλέον είναι σαφές ότι το Λονδίνο δεν επιθυμεί ένα άνοιγμα των συνόρων τύπου «big-bang», καθώς ο φόβος ότι οι μεταλλάξεις θα υπονομεύσουν την πρόοδο που έχει κάνει η χώρα με τα εμβόλια είναι μεγάλος. Η βρετανική αγορά είναι η δεύτερη σημαντικότερη για τον ελληνικό τουρισμό, μετά τη Γερμανία, καθώς από εκεί η χώρα μας προσέλκυσε 3,5 εκατομμύρια ταξιδιώτες το 2019 και ένα εκατομμύριο πέρυσι, που έφεραν 2,5 δισ. και 749 εκατ. εισπράξεις, το 2019 και 2020 αντίστοιχα.
Οι Βρετανοί θα μπορέσουν (με τα έως τώρα δεδομένα) να ταξιδέψουν από τις 17 Μαΐου, όμως στην πράξη, τα αντικίνητρα είναι μεγάλα, ώστε μένει να φανεί πόσοι τελικά θα το αποφασίσουν. Και αυτό γιατί σε πρώτη φάση, στη λεγόμενη «πράσινη λίστα» της Βρετανίας, όπου θα επιτρέπονται τα ταξίδια χωρίς καραντίνα, θα μπει ένας μικρός μόνο αριθμός χωρών και προορισμών (Μάλτα, Ισλανδία, Ισραήλ, Κανάριοι Νήσοι, Γιβραλτάρ και ενδεχομένως πιο μακρινοί προορισμοί όπως η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία και κάποια μέρη της Καραϊβικής). Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις του επικεφαλής του αεροδρομίου Χίθροου του Λονδίνου, Τζον Χόλαντ – Κέι, η Ελλάδα δεν θα μπει στην πράσινη λίστα πριν τον Ιούλιο. Αυτό σημαίνει ότι έως τότε, όποιοι αποφασίσουν να κάνουν τις διακοπές τους στα ελληνικά νησιά, θα πρέπει να μπουν σε 10ήμερη καραντίνα κατά την επιστροφή τους.
Όμως, ακόμα και εάν η Ελλάδα μπει τελικά στην πράσινη λίστα, οι Βρετανοί ταξιδιώτες θα απαλλαγούν από την υποχρέωση της καραντίνας, αλλά όχι από τα τεστ κορωνοϊού που πρέπει να γίνονται πριν και μετά τις πτήσεις. Έτσι, όπως ήδη επισημαίνουν οι διοικήσεις των αεροπορικών εταιρειών, οι Βρετανοί τουρίστες ενδεχομένως να βρεθούν να πληρώνουν για τα τεστ κορωνοϊού περισσότερα από ό,τι για τα αεροπορικά τους εισιτήρια. Με το κόστος των μοριακών τεστ να ξεπερνά τις 1.000 λίρες για μία μέση οικογένεια, πολλοί είναι εκείνοι που θα διστάσουν να ταξιδέψουν ακόμα και στις «πράσινες» χώρες, προειδοποιεί η IATA.
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
Money Review