Αύξηση πωλήσεων, η οποία σε σημαντικό βαθμό οφείλεται στην αύξηση των τιμών των πωληθέντων προϊόντων, ελέω ανατιμήσεων στο σιτάρι και την ενέργεια, μείωση των λειτουργικών κερδών, αύξηση του δανεισμού και αρκετή αβεβαιότητα δίνουν το στίγμα στα οικονομικά αποτελέσματα της «Μύλοι Λούλη» για το 2021. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε να προτείνει τη μη διανομή μερίσματος για τη χρήση του 2021.
Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα ανακοίνωσε χθες η εισηγμένη, οι πωλήσεις σε ενοποιημένο επίπεδο διαμορφώθηκαν το 2021 σε 134,91 εκατ. ευρώ από 111,06 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας αύξηση 21,17%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση αυτή του τζίρου προήλθε σε σημαντικό βαθμό από τις υψηλότερες τιμές πώλησης στις οποίες διέθεσε τα προϊόντα της κατηγορίας «Επαγγελματικά προϊόντα αλευρόμυλου», που αποτελεί και την κατηγορία με τη μεγαλύτερη συνεισφορά στις πωλήσεις, λόγω των ανατιμήσεων στο σιτάρι κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2021. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της κατηγορίας αυτής αυξήθηκαν σε επίπεδο ομίλου κατά 11,89%, στα 90,85 εκατ. ευρώ. «Η αύξηση αυτή επήλθε λόγω των αυξήσεων στην τιμή πώλησης της κατηγορίας το τελευταίο τρίμηνο του 2021, προκειμένου να αντισταθμιστεί η πρωτοφανής αύξηση των τιμών των πρώτων υλών (σιτάρι) και του κόστους ενέργειας στην παραγωγή», αναφέρει η «Μύλοι Λούλη».
Ενδιαφέρον έχει επίσης την ίδια ώρα η μείωση του όγκου πωλήσεων στην κατηγορία των καταναλωτικών προϊόντων αλευρόμυλου και μειγμάτων αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, καθώς η μόδα της παρασκευής ψωμιού στο σπίτι που εκδηλώθηκε κατά το πρώτο lockdown το 2020, φαίνεται ότι πέρασε. Έτσι, ενώ το 2020 είχαν πουληθεί 28,2 χιλιάδες τόνοι, το 2021 πουλήθηκαν 22,4 χιλιάδες τόνοι. Αύξηση πωλήσεων σημείωσε από την άλλη η κατηγορία «Δημητριακά», στα 21,85 εκατ. ευρώ το 2021 από μόλις 6,83 εκατ. ευρώ το 2020.
Το κόστος πωληθέντων στον όμιλο για το 2021 ανήλθε στα 115,39 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 28,48% σε σύγκριση με το 2020, κάτι που εξηγεί σε σημαντικό βαθμό και τη συμπίεση των κερδών. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων υποχώρησαν το 2021 κατά 15,14% και διαμορφώθηκαν σε 7,16 εκατ. ευρώ. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν κατά 36,22%, στα 807.448 ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν σε 1,19 εκατ. ευρώ από 703.798 ευρώ το 2020.
Ο συνολικός καθαρός δανεισμός του Ομίλου την 31η Δεκεμβρίου 2021 ανήλθε σε 52,17 εκατ. ευρώ έναντι 45,39 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2020, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 14,94%.
Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρήση, η διοίκηση της εταιρείας επισημαίνει ότι η πορεία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την συνεχή αβεβαιότητα στην εγχώρια αγορά λόγω της εν εξελίξει εμπόλεμης κατάστασης στην Ουκρανία, της ενεργειακής κρίσης αλλά και της πανδημίας «Covid-19».
Για την περίοδο 2022 -2025 οι στρατηγικές προτεραιότητες του ομίλου είναι οι ακόλουθες:
Αύξηση των πωλήσεων στο HOBARECA (Ξενοδοχεία, Αρτοποιεία, Εστιατόρια, Καφέ) τόσο στο αλεύρι όσο και στις πρώτες ύλες.
Ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων στην Βουλγαρία, στοχεύοντας σε πωλήσεις με μεγαλύτερη κερδοφορία.
Βελτίωση της ποιότητας και ποικιλίας των υφιστάμενων παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών. Δημιουργία ποιοτικών και καινοτόμων νέων προϊόντων στα επόμενα έτη.
Ο επενδυτικός σχεδιασμός για το 2022 προβλέπει την ολοκλήρωση σιλό δημητριακών στη Βουλγαρία χωρητικότητας 7.000 τόνων σε ιδιόκτητο βρίσκεται στην βιομηχανική ζώνη του Bozhurishte στην Σόφια Βουλγαρίας. Το κόστος της επένδυσης, έχει προϋπολογισθεί σε 2,8 εκατ. ευρώ. Η «Μύλοι Λούλη», μετά και τις εξελίξεις στη Ρωσία και την Ουκρανία, αναμένεται να δώσει ακόμη περισσότερη σημασία στη δραστηριότητά της τη Βουλγαρία, όπου διαθέτει ήδη αλευρόμυλο, καθώς αποτελεί και τη βασική της προμηθεύτρια χώρα σε σιτάρι.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News