Ο ιδρυτής της Μicrosoft, και δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου, Μπιλ Γκέιτς επαίνεσε τις «τρελές ιδέες» του επίσης δισεκατομμυριούχου επικεφαλής της Tesla Ίλον Μασκ που βοήθησαν στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης ωθώντας άλλες εταιρείες να προσαρμοστούν σε πιο πράσινες τεχνολογίες.
Οι δύο κροίσοι είχαν προηγουμένως δημόσια αντιπαλότητα σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα – ο Γκέιτς είπε ότι αγόρασε μια ηλεκτρική Porsche κάτι που ενόχλησε ιδιαίτερα τον Μασκ- καθώς και για την πανδημία του κορωνοϊού.
«Έχει συνεισφέρει με πολλούς τρόπους», δήλωσε ο Γκέιτς στο CBS. Η Tesla είναι ένα ισχυρό προϊόν. Ανάγκασε όλες τις εταιρείες αυτοκινήτων να το δουν, να δουν αν μπορούν να ανταγωνιστούν αυτό που έκανε εκεί. Επίσης, πρόσφατα έθεσε μια πρόκληση, την τεχνολογία που ονομάζεται “άμεση δέσμευση αέρα” (σ.σ μηχανές που λειτουργούν σαν δέντρο και απορροφούν διοξείδιο του άνθρακα από τον αέρα) που θα είναι μέρος της λύσης. Ήταν πρόθυμος να προωθήσει τρελές ιδέες. Χρειαζόμαστε εκατοντάδες Ίλον Μασκ και έτσι θα το κάνουμε αυτό».
Ο Γκέιτς ενθάρρυνε μάλιστα τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λέγοντας ότι ο κόσμος έχει περίπου τρεις δεκαετίες για να εξαλείψει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και να αποτρέψει μια καταστροφική αύξηση των θερμοκρασιών, την οποία περιγράφει στο νέο του βιβλίο «Πώς να αποφύγουμε μια καταστροφή του κλίματος: Οι λύσεις που έχουμε και οι ανακαλύψεις που χρειαζόμαστε».
Με περισσότερη καινοτομία και ζήτηση, ο Γκέιτς αναμένει ότι οι τιμές για τα πιο πράσινα προϊόντα θα είναι τελικά ανάλογες με επιλογές που σήμερα είναι λιγότερο φιλικές προς το περιβάλλον, αλλά φθηνότερες σε παραγωγή και αγορά.
«Η Tesla και πολλές από τις εταιρείες τώρα επικεντρώνονται στην κατασκευή αυτών των αυτοκινήτων. Η GM, όταν αποφάσισαν ότι το 2035 θα σταματήσουν να κατασκευάζουν βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, αυτό δεν συμβαίνει επειδή πιστεύουν ότι είναι ένα κατώτερο προϊόν. Πιστεύουν ότι η «πράσινη προστιθέμενη αξία» θα έχει μεταφερθεί σε αυτή την κατηγορία» εκτίμησε ο Γκέιτς.
Συνέκρινε την Tesla με άλλες πράσινες εταιρείες στις οποίες έχει επενδύσει, όπως η Impossible Foods και το Beyond Meat, που δημιουργούν προϊόντα από φυτά που μοιάζουν με βόειο κρέας. «Όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι ένα πολύ μικρό τμήμα της αγοράς – 1 ή 2% – αλλά όταν οι αλυσίδες μπέργκερ τα προσέφεραν ως επιλογή, ακόμη και με ελαφρώς υψηλότερη τιμή, η ζήτηση ήταν πολύ ισχυρή» επισήμανε ο αμερικανός δισεκατομμυριούχος.
Πηγή: skai.gr