Home / Προτεινόμενα / Με εμπόδια το «άνοιγμα» της Apple στην Ινδία

Με εμπόδια το «άνοιγμα» της Apple στην Ινδία

Το ταξίδι που έκανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Apple, Τim Cook στην Ινδία τον προηγούμενο μήνα για να προωθήσει τα iPhones ίσως να μην επιφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

H Επιτροπή Προώθησης των Ξένων Επενδύσεων της χώρας υποχρεώνει την εταιρεία να συμμορφωθεί με τους ισχύοντες εθνικούς κανόνες οι οποίοι προβλέπουν την προμήθεια του 30% των υλικών της από την τοπική αγορά. Αυτή είναι η προϋπόθεση για να επιτραπεί στην εταιρεία να πουλά μέσω των δικών της καταστημάτων λιανικής, όπως αναφέρουν πηγές από την εταιρεία. Για την ώρα η Apple κατασκευάζει τα περισσότερα προϊόντα της την Κίνα και δεν πληροί τις συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Ο Cook προσπαθεί να επωφεληθεί από τις προοπτικές ανάπτυξης που παρουσιάζει η αγορά της Ινδίας και με βάση αυτό το δεδομένο προβλέπεται ότι ένα δισεκατομμύριο νέα smartphones θα πωληθούν μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Το αγοραστικό κοινό της εν λόγω αγοράς τείνει αν υιοθετεί νέες τεχνολογίες ενώ το εισόδημά του παρουσιάζει σημαντική αύξηση.

«Απέναντι» από την Apple σε αυτό το εγχείρημα βρίσκονται η Samsung και η Micromax, οι οποίες διαθέτουν επίσης σχετικά ακριβά προϊόντα στον κλάδο.

Η απόφαση της Επιτροπής πρέπει να επικυρωθεί από τον υπουργό Οικονομικών, Arun Jaitley ενώ μέχρι στιγμής καμία πλευρά δεν έχει σχολιάσει κάτι για το «εμπόδιο» αυτό που έχει τεθεί από την ινδική κυβέρνηση.

Η Apple «ποντάρει» στα στυλάτα καταστήματά της όπως είναι εκείνα στην Πέμπτη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης προκειμένου να αυξήσει τις πωλήσεις της σε όλο τον κόσμο. Στην Ινδία, τα περισσότερα κινητά διατίθενται σε μικρά γωνιακά καταστήματα και πάγκους.

 

 

Τα καταστήματα αποτελούν ένα πολύ σημαντικό σκέλος για το branding της Apple στην Ινδία, ανέφερε ο αναπληρωτής πρόεδρος λιανικής Ankur Bisen. «Αυτά βοηθούν να φέρουν σε επαφή τους καταναλωτές με τη μάρκα», αναφέρει.

H εταιρεία ήδη χτίζει ήδη το brand της στη χώρα με διαφήμιση, διευρυμένη διανομή μέσω τρίτων και επιλογή για πληρωμή σε μηνιαίες δόσεις. Οι κινήσεις αυτές βοήθησαν την εταιρεία να αυξήσει τα έσοδά της στο1 δις. δολάρια πέρυσι, σύμφωνα με τους Times της Ινδίας.

Η Apple πουλά σε ιδιαίτερα υψηλή τιμή στην Ινδία. Πάνω από το 80% των κινητών που πωλήθηκαν στου χώρα κόστισαν κάτω από 150 δολάρια ενώ το φθηνότερο iPhone της εταιρείας, το iPhone με οθόνη 4 ιντσών είχε τιμή λιανικής 577 δολάρια. Η προσπάθεια της εταιρείας να εισάγει φθηνότερα μοντέλα συνάντησε την αντίδραση του ανταγωνισμού, όπως ανέφερε στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών.

H Ινδία με πληθυσμό 1,3 δις. αποτελεί μια εν δυνάμει μαζική αγορά για την Apple αλλά και για τις υπόλοιπες μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου όπως είναι η Google, Amazon και Facebook.

Μέχρι το 2018, η Ινδία θα κατέχει το 11% των συνολικών αποστολών smartphones και η ανάπτυξή της θα έχει πενταπλασιαστεί στην Κίνα, όπως ανέφερε η Morgan Stanley σε έκθεση που δημοσίευσε πρόσφατα. Δημιουργείται έτσι μια μεγάλη αγορά-στόχος, εκείνη των καταναλωτών που χρησιμοποιούν κινητά ενώ οι αποστολές των smartphones ήδη σημείωσαν άνοδο 29% πέρυσι φθάνοντας τα 100 εκατ. κομμάτια.

Πηγή:Insider.gr

About Vassilis Batzis