Με υψηλά ποσοστά εκπτώσεων, χωρίς συνωστισμό στα μικρά εμπορικά καταστήματα, αλλά με ουρές με …αποστάσεις έξω από ορισμένα σημεία πώλησης προϊόντων πολυεθνικών αλυσίδων, άνοιξε σήμερα η αγορά της Θεσσαλονίκης, που ουσιαστικά παρέμενε κλειστή από τις αρχές του Νοεμβρίου, με εξαίρεση το ολιγοήμερο διάλειμμα του click away στη γιορτινή περίοδο.
«Η αγορά άνοιξε ξανά με χαρά κι ελπίδα και οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν, χάρη και στην ηλιοφάνεια. Βέβαια, στα μικρά καταστήματα δεν υπάρχει συνωστισμός, λίγα πράγματα, ουρές βλέπουμε μόνο έξω από μαγαζιά πολυεθνικών», επισήμανε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), Παντελής Φιλιππίδης.
Στο ερώτημα αν οι καταναλωτές αγοράζουν ή απλώς κάνουν έρευνα αγοράς, αλλά και ποια προϊόντα προτιμούν, ο κ. Φιλιππίδης διευκρινίζει ότι πολλοί είναι εκείνοι που πραγματοποιούν απλά «αναγνωριστική πτήση». Προσθέτει πως, για να υπάρξει ξεκάθαρη εικόνα, ως προς το ποια προϊόντα αγοράζουν οι καταναλωτές κι αν όντως πραγματοποιούν αγορές ή απλώς κάνουν έρευνα αγοράς, θα χρειαστεί να περάσουν δύο-τρεις ημέρες.
Σε κάθε περίπτωση, λέει, τα ποσοστά των εκπτώσεων στις τιμές είναι πολύ υψηλά, γεγονός που αναμένεται να δελεάσει κάποιους (σ.σ. η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων έχει αρχίσει από τις 11 Ιανουαρίου με προοπτική να ολοκληρωθεί στις 27 Φεβρουαρίου, αλλά λόγω lockdown, αγορές με τις μειωμένες τιμές ήταν μέχρι σήμερα εφικτές μόνο μέσω eshop).
Υπενθυμίζεται ότι για να επισκεφτούν τα καταστήματα και να επωφεληθούν από τις χειμερινές εκπτώσεις, οι καταναλωτές στέλνουν μήνυμα με τον κωδικό 2 στον πενταψήφιο αριθμό 13033 (ή συμπληρώνουν το έντυπο μετακίνησης) κι έχουν στη διάθεσή τους δύο ώρες (από τη στιγμή της αποστολής του μηνύματος) για να ολοκληρώσουν τις αγορές τους. Τα καταστήματα πρέπει υποχρεωτικά να κλείσουν στις 8 το βράδυ, καθώς από τις 9 ισχύει κανονικά η απαγόρευση της κυκλοφορίας.
Πέραν των εμπορικών καταστημάτων, από σήμερα επαναλειτουργούν μεταξύ άλλων, μόνο με ραντεβού, κομμωτήρια, κέντρα αισθητικής και ευεξίας, διαιτολογικά κέντρα και καταστήματα περιποίησης νυχιών.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ιδιοκτήτρια κομμωτηρίου, με έδρα την Καλαμαριά, που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία της, επισημαίνει πως, σε αντίθεση με το προηγούμενο lockdown, όταν η προσέλευση των πελατών ήταν πολύ έντονη, αυτή τη φορά η κίνηση είναι πολύ πιο ομαλή. «Πιθανώς αυτό να οφείλεται στο σχετικά μικρό χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από τις γιορτές, που ήμασταν ανοιχτοί. Παράλληλα, έχω την αίσθηση ότι πολλοί πελάτες δεν έχουν διάθεση να κάνουν παρά τα απολύτως απαραίτητα, καθώς η ψυχολογία πολλών είναι πεσμένη», εξηγεί.