Υψηλές προσδοκίες ύστερα από δύο χρόνια, όπου οι αγορές στο πλαίσιο της Black Friday γίνονταν µόνο ηλεκτρονικά –όπως συνέβη το 2020– ή µε πολλούς περιορισµούς στα φυσικά καταστήµατα –όπως συνέβη πέρυσι µε την υποχρεωτική επίδειξη πιστοποιητικών εµβολιασµού και rapid test– έχει φέτος το λιανεµπόριο από το συγκεκριµένο εµπορικό γεγονός που είναι την ερχόµενη Παρασκευή 25 Νοεµβρίου.
Βεβαίως φέτος οι περιορισµοί στην πρόσβαση στα καταστήµατα έχουν αντικατασταθεί από τους περιορισµούς στην τσέπη των καταναλωτών λόγω πληθωρισµού. Το γεγονός, ωστόσο, ότι δεν προηγήθηκαν οι ενδιάµεσες εκπτώσεις, ότι η χωρίς περιορισµούς είσοδος στα φυσικά καταστήµατα επιτρέπει και τις λεγόµενες «αυθόρµητες» αγορές, στις οποίες ποντάρει πάντα το λιανεµπόριο για επιπλέον έσοδα και κέρδη, καθώς και ότι την Κυριακή 27 Νοεµβρίου τα καταστήµατα θα είναι ανοιχτά, ενισχύει την αισιοδοξία του εµπορικού κόσµου για προσωρινή έστω αναθέρµανση της αγοράς. Μερικές αλυσίδες µάλιστα διαφηµίζουν ήδη προσφορές στο πλαίσιο της Cyber Monday που ακολουθεί, δηλαδή στις 28 Νοεµβρίου, ηµέρα µεγάλων προσφορών αποκλειστικά για ηλεκτρονικές αγορές.
Στην αιχµή βεβαίως των προσφορών είναι τα προϊόντα τεχνολογίας, µε τις αλυσίδες του κλάδου να πρωτοστατούν όπως κάθε χρόνο στις διαφηµιστικές εκστρατείες, µε τις εκπτώσεις τιµών σε τηλεοράσεις να βρίσκονται στο επίκεντρο, ενόψει και της έναρξης του Μουντιάλ αύριο, αλλά και διότι η αναβολή µεγάλων αθλητικών γεγονότων τα δύο προηγούµενα χρόνια λόγω πανδηµίας είχε ως αποτέλεσµα την ύπαρξη επαρκών αποθεµάτων στην κατηγορία αυτή. Εντατικές διαφηµιστικές εκστρατείες έχουν ξεκινήσει και οι αλυσίδες οικιακού εξοπλισµού, ενώ στον ρυθµό της Black Friday έχουν µπει ήδη και αλυσίδες σούπερ µάρκετ, κάτι πάντως που συνέβη και πέρυσι, όταν δεν υπήρχε και το περίφηµο «καλάθι του νοικοκυριού». Αρκετές χιλιάδες µικρά καταστήµατα που πραγµατοποιούν ηλεκτρονικές πωλήσεις µέσω των marketplaces (κυρίως µέσω Skroutz, Public και Shopflix) αναµένουν επίσης ενίσχυση των πωλήσεών τους στο πλαίσιο της Black Friday.
Οπως και τα προηγούµενα χρόνια, η Black Friday στην Ελλάδα δεν περιορίζεται την Παρασκευή 25 Νοεµβρίου, αλλά έχει ήδη ξεκινήσει για κάποιες λιανεµπορικές αλυσίδες σε ό,τι αφορά κυρίως τις πωλήσεις µέσω των ηλεκτρονικών τους καταστηµάτων. Την έναρξη του πολυδιαφηµισµένου εµπορικού γεγονότος κήρυξε η αλυσίδα Public ήδη από τη ∆ευτέρα 14 Νοεµβρίου διαφηµίζοντας προσφορές έως 60% σε 1 εκατοµµύριο προϊόντα, ενώ σε εκπτώσεις 60% προχωράει και το έτερο σήµα της εταιρείας, η Mediamarkt. Νέο στοιχείο που διαφηµίζει η αλυσίδα είναι η δυνατότητα που παρέχει φέτος πληρωµών µέσω της Klarna, της πληρωµής δηλαδή σε τρεις δόσεις, άτοκες και χωρίς πιστωτική κάρτα µέσω του µοντέλου Buy Now, Pay Later (αγοράζω τώρα, πληρώνω αργότερα).
Την Black Friday για τις ηλεκτρονικές αγορές έχει ξεκινήσει ήδη από προχθές και η «Κωτσόβολος», η οποία φέτος παρουσιάζει και το ιστορικό εξέλιξης της τιµής των προϊόντων που βρίσκονται σε µια προσφορά, προκειµένου να διαφηµίσει ότι δεν κάνει πλασµατικές εκπτώσεις. Η αλυσίδα υπόσχεται ακόµη και αυθηµερόν παράδοση για παραγγελίες που γίνονται µέχρι τις 3 µ.µ.
Το «Πλαίσιο» έχει επίσης ξεκινήσει τις προσφορές µέσω του ηλεκτρονικού του καταστήµατος, ενώ υπόσχεται ακόµη µεγαλύτερες προσφορές κάθε βράδυ µέχρι τις 25 Νοεµβρίου το τρίωρο 9 µ.µ. έως τα µεσάνυχτα. Για την πραγµατοποίηση αγορών στο πλαίσιο της Black Friday αξίας από 200 ευρώ και άνω, η αλυσίδα προσφέρει δωροεπιταγές αξίας από 10 έως 100 ευρώ, η εξαργύρωση των οποίων θα µπορεί να γίνει µόνο για αγορές αξίας διπλάσιας από αυτή της δωροεπιταγής.
Σε προσφορές Black Friday έχει ήδη προχωρήσει η Praktiker, δίνοντας µάλιστα έµφαση περισσότερο ίσως από τις άλλες χρονιές, στις οικιακές συσκευές, κάτι που συνδέεται µε το γεγονός ότι διαθέτει πλέον περισσότερους κωδικούς από την εν λόγω κατηγορία, ενώ στο «παιχνίδι» µπαίνει από τη ∆ευτέρα 21 Νοεµβρίου και η Leroy Merlin.
Μεγάλη επίσης είναι η συµµετοχή των αλυσίδων αθλητικής ένδυσης (Intersport, Cosmos Sport κ.ά.) και των αλυσίδων καλλυντικών, οι οποίες επίσης έχουν ξεκινήσει προσφορές Black Friday για αγορές από τα ηλεκτρονικά τους καταστήµατα.
Προσφορές σε 600 προϊόντα, κυρίως επώνυµα, διαφηµίζει από χθες έως και τις 27 Νοεµβρίου η ΑΒ Βασιλόπουλος υπό την ενέργεια «Black Week», ενώ σε ανάλογες προσφορές έχει προχωρήσει και το ηλεκτρονικό σούπερ µάρκετ efresh.gr. Η αλυσίδα My Market από την πλευρά της εφαρµόζει την προωθητική ενέργεια «Grey Friday», δηλαδή την παροχή εκπτωτικού κουπονιού αξίας 10 ευρώ για αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστηµά της.
Διαβάστε επίσης:
Ετοιμάζονται για τα Χριστούγεννα οι καταναλωτές – Πού θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα
Black Friday: Επτά απλές συμβουλές για ασφαλείς αγορές
Black Friday: Ποια προϊόντα και brands αγοράζουν οι Έλληνες
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News