Τα χρόνια προβλήματα που υπήρχαν στην έλλειψη πόσιμου νερού έλυσε ο Δήμος Λέρου, με τα 13 κιόσκια αυτόνομων Συστημάτων Παραγωγής και Διάθεσης Πόσιμου νερού (water kiosk), τα οποία εγκαταστάθηκαν σε σημεία και εξυπηρετούν πλήρως όλους τους οικισμούς της Λέρου.
Οι μονάδες διαθέτουν ενσωματωμένο σύστημα κερματοδέκτη για την διάθεση – πώληση του νερού έναντι ανταποδοτικού τιμήματος.
Οι καταναλωτές λόγω της κακής ποιότητας που είχε το νερό από το δίκτυο ύδρευσης, ήταν υφάλμυρο, αναγκαζόντουσαν να αγοράζουν εμφιαλωμένο νερό. Το κόστος στην προμήθεια του νερού μέσω αυτών των συστημάτων, είναι πολύ χαμηλότερο από το κόστος προμήθειας εμφιαλωμένου νερού, ενώ και η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τις πλαστικές φιάλες μειώθηκε κατά 2/3.
Η κατανάλωση νερού στο νησί είναι πολύ μεγάλη, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες που το νησί το επισκέπτονται χιλιάδες τουρίστες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Όσο αυτή μεγαλώνει και οι επιχειρήσεις άντλησης και διανομής ύδατος οδηγούνται σε εντατικότερη άντληση με αποτέλεσμα την μείωση του όγκου του καθαρού νερού και την εισχώρηση του θαλασσινού στον υδροφόρο ορίζοντα.
Τα 13 κιόσκια τοποθέτησαν στο Λιμάνι της Λέρου στην Μαρίνα ,στο Λακί στην Αγία Μαρίνα ,έξω απ το κρατικό θεραπευτήριο στον ξηρόκαμπο και στο Κριθώνι Οι μονάδες αυτές έδωσαν λύση στο χρόνιο πρόβλημα ανέφερε στο Βήμα της Δωδεκανήσου.
Να σημειωθεί ότι η προμήθεια των συστημάτων συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ μέσω του Ταμείου Συνοχής και από το Ελληνικό δημόσιο, ενώ φορέας υλοποίησης είναι ο Δήμος Λέρου.
Πηγή: 12vima.gr