Οι συζητήσεις στο Χόλιγουντ για την ισότητα των δύο φύλων, για το μισθολογικό χάσμα μεταξύ ανδρών και γυναικών ηθοποιών και για το δικαίωμα των γυναικών να γερνούν, έφεραν την «ανατροπή» στο λιγότερο αναμενόμενο πεδίο της βιομηχανίας του θεάματος: στο κόκκινο χαλί.
Στην 73η απονομή των Χρυσών Σφαιρών οι άλλοτε παλιομοδίτικες εμφανίσεις που θύμιζαν γοργόνες στη στεριά, πριγκίπισσες με φρου-φρου και ελαφρά ντυμένες σεξοβόμβες έδωσαν τη θέση τους σε δημιουργίες με αεροδυναμική ευκολία και άνεση. Τα πιο πολλά φορέματα ήταν κομμένα και ραμμένα με τέτοιο τρόπο που επέτρεπαν στη σταρ που τα φορούσε να βαδίζει… μόνη της, ενώ το κόκκινο και το χρυσό ήταν τα πιο trendy χρώματα τις βραδιάς.
Κάποιες βραδινές τουαλέτες διέθεταν και τσέπες, όπως το μαύρο Prabal Gurung που φορούσε η Έιμι Σούμερ ενώ τα βολάν και οι σούρες απουσίαζαν, με μοναδική εξαίρεση τη δημιουργία Yves Saint Laurent της Τζέιν Φόντα.
Για μια και μοναδική φορά η «διαφάνεια» δεν αφορούσε ρούχα αλλά συμπεριφορές. Για παράδειγμα η Μπράις Ντάλας Χάουαρντ, η οποία αποκάλυψε ότι αγόρασε το Jenny Pacham φόρεμα της (χρώματος ζαφειρί με παγιέτες) από ένα κανονικό πολυκατάστημα, ενώ συνήθως ο στιλίστας της το δανειζόταν από κάποιο οίκο μόδας.