Εκτοξεύοντας τις ηλεκτρονικές μας αγορές, η πανδημία άλλαξε για πάντα τον τρόπο που ψωνίζουμε. Οι αγορές πρακτικών, άνετων ενδυμάτων, που είναι κατάλληλα για την τηλεργασία αλλά και τις περιορισμένες επαφές μας με τον έξω κόσμο, είτε πρόκειται για ζεστές μπότες, είτε για φόρμες με λάστιχο, είτε για Crocs, έχουν αυξηθεί σημαντικά.
Μαζί με τη ζωή μας, το lockdown άλλαξε και τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τα ρούχα μας, αλλά και το πώς μιλάμε για αυτά, αναφέρει ο Guardian.
Την περασμένη εβδομάδα, δημιουργήθηκαν δύο νέοι όροι για να περιγράψουν αυτή τη νέα σχέση μας με τη μόδα, όπως επίσης και το άγχος και την ανία του lockdown.
Οι Times της Νέας Υόρκης έκαναν λόγο για «hate-wear», δηλαδή για ρούχα που «δεν είναι ιδιαιτέρως κομψά, αλλά ούτε και τρομερά άνετα, κι όμως τα φοράμε διαρκώς». Ρούχα που επιλέγουμε επειδή είναι εύχρηστα και όχι επειδή μας αρέσουν.
«Το τελευταίο μας πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι να βρούμε τι να φορέσουμε», αναφέρει ο δημοσιογράφος των Times, Ρέιχαν Χαρμάντσι, «όμως και πάλι είμαστε υποχρεωμένοι να φοράμε ρούχα. Για εμάς που πλέον δουλεύουμε από το σπίτι, αυτό έχει οδηγήσει σε ορισμένες περίεργες επιλογές».
Ως παραδείγματα ανέφερε τα τρύπια πουλόβερ, τα παντελόνια φόρμας σε λάθος νούμερο και μια ζακέτα που φοράμε τόσο συχνά «ώστε ξαφνικά να μετατραπεί σε σύμβολο του στρες και της θλίψης μας».
Από την πλευρά του το Esquire εφηύρε τον όρο «sadwear», «τον συλλογικό μας όρο για τα ρούχα που μας κάνουν να νιώθουμε καλύτερα όταν είμαστε θλιμμένοι, εξαιτίας της υπαρξιακής ανίας του lockdown», υποστηρίζει ο Τσάρλι Τίσντεϊλ, διευθυντής μόδας του περιοδικού.
Η λίστα αυτών των ενδυμάτων περιλαμβάνει τις πιτζάμες, τα φούτερ με κουκούλα και, φυσικά, τα παντελόνια φόρμας (ιδανικά με ασορτί φούτερ). Όμως εξίσου εύκολα μπορεί να συμπεριλάβει αναπάντεχα και πιο πολυτελή αντικείμενα, με βάση τα συναισθήματα που προξενούν στο άτομο που τα φορά.
Οι celebrities έχουν αναμφίβολα υιοθετήσει αυτή την τάση, με τον Χάρι Στάιλς να φωτογραφίζεται φορώντας ρόμπα –μεγάλες αλυσίδες έχουν καταγράψει ακόμα και πολλαπλασιασμό των πωλήσεων ρούχων για το σπίτι στη διάρκεια της πανδημίας- τον Τζάστιν Μπίμπερ να εμφανίζεται με ένα φούτερ σε λάθος μέγεθος και τον Τζάρεντ Λέτο με σκούφο. «Ίσως είναι ένα χαζό καπέλο ή μια ζακέτα ή ακόμη και ένα παντελόνι φόρμας με τέλεια αίσθηση, όμως είναι πράγματα που δεν κολακεύουν καθόλου το άτομο που τα φορά», εξηγεί ο Τίσντεϊλ.
Σύμφωνα με τον Τίσντεϊλ, αυτές οι λέξεις ανήκουν σε ένα νέο λεξιλόγιο που περιγράφει «τα διάφορα ενδυματολογικά τσιρότα που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να αισθανθούν καλύτερα». Παραδέχεται ωστόσο ότι τα sadwear «δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να ανταγωνιστούν την παρηγοριά που προσφέρει μια νύχτα στην παμπ».