Τρεις οι βασικές διαφοροποιήσεις. Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν. Τη Δευτέρα αναμένεται εκτός απροόπτου η υπουργική απόφαση. Τι προβλέπουν τα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών
Κλείδωσαν οι βασικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας του 2016, με τη σχετική υπουργική απόφαση να αναμένεται, εκτός απροόπτου, την ερχόμενη Δευτέρα.
Το σχέδιο που έχει εκπονήσει ο Τρ. Αλεξιάδης και οι επιτελείς του προβλέπει τρεις κύριες αλλαγές ως εξής:
1) Καθιερώνεται μειωμένος συντελεστής για ΙΧ παλαιότητας. Πρόκειται για οχήματα που αποκτήθηκαν πριν από την 1η Ιανουαρίου 2006, με την έκπτωση να κυμαίνεται στο 10%.
2) Θεσπίζεται μείωση του ορίου απαλλαγής από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας. Αφορά μόνον όσους ιδιοκτήτες απέκτησαν ΙΧ μετά την 1η Νοεμβρίου 2010, οι οποίοι δεν ήταν υποχρεωμένοι να καταβάλλουν τέλη κυκλοφορίας, ακόμη και κι αν το ΙΧ τους εξέπεμπε ρύπους έως και 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Με την εν λόγω αλλαγή, το όριο μειώνεται από τα 100 γραμμάρια στα 89 γραμμάρια.
3) Για τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 και οι ιδιοκτήτες των οποίων πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας βάσει των ρύπων που εκπέμπουν, το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει αυξήσεις από 10 έως 30 λεπτά του ευρώ.
Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι
Όπως προκύπτει από τις αλλαγές που προωθεί στα τέλη κυκλοφορίας το υπουργείο Οικονομικών, μεγάλοι χαμένοι αποδεικνύονται όσοι απέκτησαν ΙΧ μετά το 2006 και έως το 2010, καθώς για αυτοκίνητα άνω των 1.400 κυβικών έρχονται αυξήσεις της τάξης των 10 – 40 ευρώ.
Στον αντίποδα, για τα ΙΧ παλαιότητας, προβλέπονται μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας από 10 έως και 130 ευρώ.