«Συμβολικό αλλά και οικονομικό πλήγμα»
Την ίδια στιγμή, λάδι στη φωτιά ρίχνει στη Βιέννη ο ακροδεξιός προπορευόμενος υποψήφιος για την προεδρία Νόρμπερτ Χόφερ, χαρακτηρίζοντας τους ελέγχους «αναπόφευκτους».
Ο ιταλός υπουργός Μεταφορών Γκρατσιάνο Ντελρίο ανέφερε πως «κλείσιμο του Μπρένερ θα ήταν βαρύ πλήγμα για την οικονομία και τις μεταφορές αλλά και για την ίδια την ΕΕ, επειδή το Μπρένερ είναι σύμβολο της ευρωπαϊκής ενοποίησης».
«Ελπίζουμε πως θα υπάρξει αντιστροφή προθέσεων» είπε ο Ντελρίο, σημειώνοντας πως «η οικονομική ζημιά θα ήταν τεράστια, θα υπήρχε όμως επιπλέον και συμβολική αξία».
Την εικόνα επιβαρύνει επίσης η συγκυρία, καθώς ενδεχόμενο κλείσιμο -δεδομένης της πρόθεσης της Βιέννης να αυστηροποιήσει τους ελέγχους από τον Ιούνιο- θα συνέπιπτε με την έναρξη της τουριστικής περιόδου.
Στους κλάδους μεταφορών και των δύο πλευρών επικρατούν ανησυχίες για το οικονομικό κόστος των αυστηρότερων ελέγχων, που θα μεταφράζονταν αρχικά σε πολύ πιο χρονοβόρες διαδικασίες διέλευσης.
Στην αυστριακή πλευρά, όπως αναφέρει το γερμανικό Spiegel, έχουν ήδη γίνει αισθητές οι οικονομικές επιπτώσεις στις μεταφορές από τους πιο χρονοβόρους ελέγχους στα σύνορα με τη Γερμανία.
Το κλίμα ωστόσο στη Βιέννη δεν είναι καλό: Ο πρώτος γύρος των προεδρικών εκλογών είχε φέρει, με φόντο και το προσφυγικό, στην πρώτη θέση τον Νόρμπερτ Χόφερ του ακροδεξιού FPÖ, o οποίος και τάχθηκε εκ νέου υπέρ του κλεισίματος στο Μπρένερ.
«Σίγουρα δεν είναι ευχάριστο, όμως δεν έχουμε άλλη επιλογή» είπε ο Χόφερ, χαρακτηρίζοντας «αναπόφευκτους» τους ελέγχους. «Πρέπει να διασφαλιστούν τα εξωτερικά σύνορα της Σένγκεν ώστε να μπορέσουν να αρθούν οι εσωτερικοί περιορισμοί» είπε ο Χόφερ.
Newsroom ΔΟΛ