Home / Προτεινόμενα / Ισχυρή παρουσία ΜμΕ στην Black Friday: Η ακτινογραφία της εβδομάδας των υπερεκπτώσεων

Ισχυρή παρουσία ΜμΕ στην Black Friday: Η ακτινογραφία της εβδομάδας των υπερεκπτώσεων

Ενισχυμένη ήταν η συμμετοχή των μικρών επιχειρήσεων στις «υπερεκπτώσεις» της Black Friday, ακολουθώντας την πρακτική των μεγάλων αλυσίδων λιανεμπορίου, βάζοντας προσφορές καθ’ όλη τη διάρκεια της περασμένης εβδομάδας.
Αυτό προκύπτει μεταξύ άλλων από τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), όπου διαφαίνεται ότι φέτος 61% των επιχειρήσεων συμμετείχαν στις εκπτώσεις από 56% πέρυσι. Επιπλέον, το 49% πραγματοποίησε εκπτώσεις κατά τη διάρκεια ολόκληρης της εβδομάδας.

Ειδικότερα, σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις (62%) υιοθέτησαν εκπτώσεις έως 30%, ενώ για 1 στις 3 επιχειρήσεις (34%) το ποσοστό εκπτώσεων κυμάνθηκε μεταξύ 21% και 30%. Επιπλέον, σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις προχώρησαν σε γενικευμένες εκπτώσεις, σε όλα δηλαδή τα εμπορεύματα, σε αντίθεση με αρκετές αλυσίδες και διαδικτυακά καταστήματα τα οποία υιοθέτησαν επιλεκτικές εκπτώσεις, σε συγκεκριμένες κατηγορίες/ εύρος προϊόντων.
Πηγή: ΕΣΕΕ
Σε γενικές γραμμές, οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου εμφανίζονται σχετικά ικανοποιημένες αναφορικά με την επισκεψιμότητα, καθώς για σχεδόν 6 στις 10 καταγράφηκε μέτριος/ υψηλός βαθμός ικανοποίησης. Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και σε επίπεδο ικανοποίησης των επιχειρήσεων αναφορικά με τον κύκλο εργασιών, αφού 6 στις δέκα επιχειρήσεις δήλωσε μέτρια/ πολύ ικανοποιημένη. Το στοιχείο αυτό αποτελεί ένδειξη ότι δεν υπήρξε ουσιαστική απόκλιση μεταξύ επισκεψιμότητας καταστημάτων και υλοποίησης αγορών, παρατηρεί η ΕΣΕΕ.

Το «βαρίδι» στο τζίρο
Μία στις τρεις επιχειρήσεις θεωρεί πως ο κύκλος εργασιών της το φθινόπωρο του 2022 διαμορφώθηκε στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2021. Ωστόσο, σημαντικό ποσοστό κατέγραψε επιδείνωση των πωλήσεων.
Παράλληλα, σημαντική ήταν η επιβάρυνση του κόστους της ενέργειας στις επιχειρήσεις λιανεμπορίου. Ειδικότερα, 8 στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν ότι επηρεάστηκαν πολύ/ πάρα πολύ από τις ανατιμήσεις στις τιμές της ενέργειας, ενώ σε αντίστοιχη μέτρηση των θερινών εκπτώσεων, μόλις τρεις μήνες πριν, στον ίδιο υψηλό βαθμό είχαν επηρεαστεί 7 στις 10.
Πιο συγκεκριμένα, σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις καταγράφουν αυξήσεις στο λειτουργικό κόστους έως 20%, επιβάρυνση που θεωρείται χαμηλότερη συγκριτικά με άλλους κλάδους. Φυσικά, μια τέτοια επιβάρυνση, εν μέσω τέτοιας έντονης αβεβαιότητας και ρευστότητας, δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί ότι αμφισβητεί τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, παρά την κρατική υποστήριξη.
φωτ. ΕΣΕΕ
Το κόστος των προμηθευτών διατηρήθηκε σε σχετικά πιο συγκρατημένα επίπεδα αναφορικά με το λειτουργικό κόστος, καθώς πολλοί επιχειρηματίες φρόντισαν να διαπραγματευτούν εγκαίρως τις τιμές, πριν την κορύφωση της κρίσης ενέργειας.
Παρά την ενεργειακή κρίση και την ακόλουθη επιδείνωση των προσδοκιών, καταγράφεται μια ενίσχυση του φυσικού καταστήματος, καθώς οι καταναλωτές παρουσιάζουν μια έντονη τάση επανασύνδεσής τους με τις φυσικές αγορές μετά τη πανδημία.
Αποχή από Cyber Monday
Οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν συμμετείχαν στη «Cyber Monday» εξαιτίας και της σχετικά χαμηλού επιπέδου ψηφιοποίησης των επιχειρήσεων. Το εύρημα αυτό θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για την ενδυνάμωση του ψηφιακού μετασχηματισμού, κυρίως των micro επιχειρήσεων, οι οποίες ουσιαστικά αποκλείονται από σχετικά ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης, σημειώνει η ΕΣΕΕ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ως επικρατέστερη προωθητική ενέργεια οι επιχειρήσεις επέλεξαν τη διαφήμιση στη βιτρίνα του καταστήματος και ακολούθησαν τα μηνύματα στα social media της επιχείρησης.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Εποχές… μνημονίου στα σούπερ μάρκετ: Private label και μείωση πωλήσεων
Ακρίβεια: Στάση πληρωμών από 1 στους 5 καταναλωτές καταγράφει το ΙΕΛΚΑ
Black Friday: Έκανε «ταμείο» το λιανεμπόριο – 10% πάνω ο τζίρος

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News

Πηγή

About moneyreview