Home / BUSINESS TALK / Η (μη) υπογειοποίηση των τρένων και οι χρυσές δουλειές της κυβερνοασφάλειας 

Η (μη) υπογειοποίηση των τρένων και οι χρυσές δουλειές της κυβερνοασφάλειας 

Άνοδο στην αγορά των antivirus και του γενικότερου λογισμικού κυβερνοασφάλειας έφερε το πρόγραμμα των επιδοτήσεων ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων του Ταμείου Ανάκαμψης. «Ό,τι δεν πάει στην Microsoft πάει στην κυβερνοασφάλεια» ανέφερε χαρακτηριστικά στέλεχος της αγοράς σχολιάζοντας την πορεία των πωλήσεων μέχρι στιγμής και με βάση τα κουπόνια του Ταμείου Ανάκαμψης.
Μιλώντας για κυβερνοασφάλεια, πρόσφατη έρευνα της Kaspersky που πραγματοποιήθηκε σε ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων (C-level) από 12 χώρες της ΕΕ συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, βγάζει αρκετά ενδιαφέροντα ευρήματα. Ειδικά από τη χώρα μας συμμετείχαν 200 ανώτατα στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων που απασχολούν πάνω από 1.000 άτομα προσωπικό και με βάση τις απαντήσεις τους φαίνεται ότι από την μία ανησυχούν ιδιαίτερα για το ενδεχόμενο κυβερνοεπίθεσης, αλλά από την άλλη δεν γνωρίζουν ακριβώς το τι πρέπει να κάνουν.
Από τα διακόσια, συνολικά, C-Suite στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα από την Ελλάδα, το 43% δηλώνει πως οι κυβερνοεπιθέσεις αντιπροσωπεύουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις τους, με τις κινητοποιήσεις εργαζομένων (34%), τα ζητήματα συμμόρφωσης και κανονισμών (34%), ανταγωνισμού (31%) και οικονομίας (28%) να ακολουθούν.
Παρόλο που οι συμμετέχοντες στην έρευνα αναγνωρίζουν πως οι επιχειρήσεις τους μπορεί να βρεθούν στο στόχαστρο, σημαντικά είναι τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν για να κατανοήσουν πλήρως και εκτενώς τα ζητήματα που σχετίζονται με την κυβερνοασφάλεια των επιχειρήσεων. Σχεδόν οι μισοί (47%) συμμετέχοντες από το ελληνικό δείγμα υποστηρίζουν ότι δεν διαθέτουν τα κατάλληλα εργαλεία, αρκετό χρόνο (46%) και επαρκείς πόρους (45,5%) προκειμένου να κατανοήσουν με πλήρη τρόπο τα ζητήματα που άπτονται της κυβερνοασφάλειας, ενώ σημαντικό εμπόδιο φαίνεται να αποτελεί και η σχετική με τις ψηφιακές απειλές γλώσσα.
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει από το υπουργείο Παιδείας το έργο προϋπολογισμού 38,5 εκατ. ευρώ για τα Βιομηχανικά Διδακτορικά που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Μέσω του έργου θα χρηματοδοτούνται προγράμματα για υποψήφιους διδάκτορες που πληρούν τις προϋποθέσεις εγγραφής σε προγράμματα διδακτορικών σπουδών και τη διεξαγωγή βιομηχανικής ή εφαρμοσμένης έρευνας. 
Οι Βιομηχανικές Διδακτορικές Διατριβές είναι, πρωτότυπα μεν, αλλά εφαρμοσμένου προσανατολισμού, ερευνητικά έργα. Εκπονούνται από υποψήφιους διδάκτορες -σε ατομικό ή σε ομαδικό επίπεδο- στοχεύοντας στην εξεύρεση αυθεντικής και επιστημονικά τεκμηριωμένης λύσης σε συγκεκριμένα προβλήματα μιας επιχείρησης. Η τελευταία, είναι, κατά κανόνα, και ο παραγγελιοδόχος της έρευνας. Την ενεργοποιήση των Βιομηχανικών Διδακτορικών ζητεί εδώ και χρόνια ο ΣΕΒ αναφέροντας σε παλαιότερη μελέτη ότι είναι σημαντικό βήμα αναβάθμισης της οικονομίας μέσα από τη σύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με τις επιχειρήσεις.
Αντίθετα με τα βιομηχανικά διδακτορικά για τα οποία υπάρχει ορατότητα, πυκνό πέπλο ομίχλης -κατά το κλισέ κάποιων αστυνομικών ρεπόρτερ- σκεπάζει το έργο της υπογειοποίησης του σιδηροδρόμου από το σταθμό της Αθήνας (τον πρώην σταθμό Λαρίσης) μέχρι το Ρουφ. Ο αρχικός σχεδιασμός θέλει το εν λόγω project να διαδέχεται την ολοκλήρωση της, εν εξελίξει, υπογειοποίησης του τμήματος από τον σταθμό Αθήνας μέχρι τις Τρεις Γέφυρες. Προβλέπει, δε, ότι η νέα υπόγεια σιδηροδρομική γραμμή θα ξεκινά μετά τον σταθμό της Αθήνας, θα αρχίζει να βυθίζεται στο ύψος της Λένορμαν και θα βγαίνει στην επιφάνεια στην Πέτρου Ράλλη, όπου θα συνδεθεί με το υφιστάμενο δίκτυο λίγο πριν από τον σταθμό Ρουφ. Μάλιστα, το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή διπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, όπως και έναν νέο προαστιακό σταθμό στο Γκάζι (Κεραμεικός). Αυτός θα είναι υπόγειος και θα συνδέεται με τον ομώνυμο σταθμό της γραμμής 3 του μετρό. Ενόψει και της κατασκευής του νέου γηπέδου στο Βοτανικό, το έργο αυτό θα ήταν ιδιαίτερα σημαντικό.
Οι σχεδιασμοί όμως, στην Ελλάδα είναι για να παραμένουν… ως έχουν.  Με άλλα λόγια, το συγκεκριμένο έργο που όχι μόνο θα μπορούσε να απελευθερώσει κρίσιμο χώρο για τους πεζούς, αλλά και να μηδενίσει τα δυστυχήματα που σημειώνονται στις υφιστάμενες ισόπεδες διαβάσεις, δεν φαίνεται να προχωράει. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι ακόμη και να ξεκινήσει, υπάρχει κίνδυνος να βαλτώσει λόγω εύρεσης αρχαιολογικών ευρημάτων. Άλλοι λένε ότι ο υψηλός προϋπολογισμός και η πολυπλοκότητά του, καταδικάζουν σε μακέτα το project. Το μόνο βέβαιο, είναι ότι ακόμη και… λεφτά να έβρεχε, θα απαιτούνταν τουλάχιστον μία πενταετία για να ολοκληρωθεί το έργο. Ενάμιση – δύο χρόνια χρειάζονται μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και να επιλεγεί ο ανάδοχος, ενώ περίπου μία τριετία θα ήταν ο συμβατικός χρόνος αποπεράτωσης.  

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News

Πηγή

About moneyreview